جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

اوکراین و کانادا خواستار تحقیقات شفاف در مورد سقوط هواپیمای مسافربری در ایران شدند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

ایران بامداد امروز شنبه(۲۱ جدی) اعلام کرد که حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در نزدیکی تهران، در پی خطای انسانی روی داده است.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین با ۱۷۶ سرنشین بامداد چهارشنبه در محمود آباد شهریار در اطراف تهران سقوط کرد و تمام سرنشینان آن که ۳۲ نفر از آن ها اتباع دیگر کشورها بودند، جان باختند.

در یکی از اولین واکنش‌های بین‌المللی به اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح ایران، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین خواستار مجازات عاملان سقوط هواپیما و پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان شد. وی با انتشار پیامی در فیس بوک از ایران خواست تا «عدالت» را برای عاملان حمله اجرا کند.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا نیز خواستار «شفافیت» ایران در این پرونده شد تا به این ترتیب انجام «تحقیقات کامل و دقیق» درباره این حادثه ممکن شود.

Canada

ترودو در بیانیه‌ای اعلام کرد: “اولویت ما در این پرونده، روشن شدن ابعاد این حادثه از مسیر شفافیت و عدالت است… این یک تراژدی ملی است و همه کانادایی‌ها عزادار هستند. ما به همکاری با شرکای خود در سراسر جهان ادامه می‌دهیم تا این اطمینان حاصل شود که یک تحقیق کامل و دقیق انجام شده است.”

وی افزود: “دولت کانادا انتظار همکاری متقابل مقامات ایرانی را دارد.”

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نیز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده که جمهوری اسلامی ایران از این اشتباه فاجعه‌بار بسیار متاسف است.

او ضمن تسلیت به خانواده‌های قربانیان این حادثه، اعلام کرده که به کلیه دستگاه‌ها ذی‌ربط دستور داده است که تمامی اقدامات را برای جبران، همدردی و دلجویی از خانواده های جان‌باختگان انجام دهند.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز ضمن عذرخواهی، آمریکا را عامل شرایط بحرانی منجر به هدف قرار گرفتن هواپیمای اوکراینی دانست.

ظریف در پیامی توییتری نوشت: “روزی غم‌انگیز. نتایج اولیه تحقیقات داخلی نیروهای مسلح نشان داد که خطای انسانی آن هم در زمانی بحرانی به دلیل ماجراجویی‌های آمریکا باعث وقوع فاجعه شده است. تاسف، عذرخواهی و تسلیت عمیق ما به ملت‌مان، خانواده‌های قربانیان و به ملت‌هایی که از این حادثه آسیب دیده‌اند.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان