جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
7 بازدید

واردات سالانه 3 میلیون تن سمنت به افغانستان؛ 95 درصد سیمان از ایران و پاکستان وارد می شود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت معادن و پترولیم می‌گوید که واردات سالانه سمنت افغانستان به سه میلیون تن می‌رسد و ۹۵ درصد این واردات از ایران و پاکستان است.

عنایت‌الله مومند، سرپرست وزارت معادن و پترولیم امروز چهارشنبه(4جدی) در یک نشست خبری در کابل گفت، مذاکرات در مورد پروژه‌های سمنت جبل سراج و سمنگان نهایی شده و قراردادهای آن به کابینه فرستاده شده است.

مومند افزود، وزارت معادن در تلاش طی مراحل پروژه‌های سمنت جبل سراج و سمنگان است تا بخش اعظم نیازمندی‌های داخلی کشور مرفوع شود.

او افزود: “این دو پروژه ظرفیت تولیدی دو میلیون تن را خواهد داشت که تقریبا ۶۰ تا ۷۰ درصد نیازمندی‌های داخلی از همین پروژه‌ها مرفوع می‌شود”.

به گفته سرپرست وزارت معادن و پترولیم، در حال حاضر شرکت‌های سمنت غوری و جبل سراج در افغانستان فعال است که روزانه ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ تن سمنت تولید می‌کند.

afghanistan 1

مومند ادامه داد که وزارت معادن و پترولیم ۶ قرارداد مواد ساختمانی شامل “ریگ” و”جغل” را با ۵ شرکت داخلی امضا کرده و این شش معدن مواد ساختمانی در ولایت های بامیان، میدان وردک و پروان قرار دارد. شرکت های قرارداد کننده بیش از ۸۶ میلیون افغانی در این پروژه ها سرمایه گذاری کرده و هر شرکت مکلفیت های اجتماعی و محیط زیستی را در جریان استخراج مواد ساختمانی رعایت می کند.

به گفته وی، با آغاز فعالیت این شرکت ها، برای ۲۵۰ نفر به گونه مستقیم و برای ۵۰۰ نفر دیگر به گونه غیرمستقیم، زمینه کار فراهم می گردد.

سرپرست وزارت معادن و پترولیم تاکید کرد، بر اساس راهبرد این وزارت، ۱۴۷ ساحه در ۲۹ ولایت سروی شده  و برای استخراج مواد ساختمانی منظوری شورای عالی اقتصادی افغانستان و کابینه را به دست آورده تا نیازهای مردم در بخش مواد ساختمانی رفع شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان