جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

غنی: 70 مقام عالی‌رتبه دولتی در پیوند به فساد اداری مجازات شده اند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

رییس جمهور غنی می گوید که مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری به بیش از یک هزار قضیه فساد رسیدگی کرده که در پیوند به آن، 200 تن به شمول حدود 70 تن از مقام های عالی‌رتبه دولتی شامل معینان وزارت ها، جنرالان، والیان و سایر اعضای بلندرتبه دولتی مجازات شده اند.

اشرف غنی امروز یک‌شنبه(24قوس) در کنفرانس سالانه مبارزه علیه فساد اداری در کابل گفت، مبارزه با فساد از اولویت های عمده‌ دولت در پنج سال گذشته بوده و نیاز است تا برای ثبات و خودکفایی کشور، هم‌چنان در صدر آجندای کاری دولت و مردم باقی بمانَد.

او افزود، حکومت دو سال قبل برای نخستین بار موفق شد استراتژی ملی مبارزه علیه فساد اداری را تصویب و عملی کند و این استراتژی نهاد محور است و به افراد و اشخاص متکی نیست.

غنی ادامه داد: “مبارزه‌ موثر با فساد نیازمند بستر مستحکم تقنینی است. حاکمیت قانون در خلای قانون نهادینه نمی‌شود و در پنج سال گذشته حکومت برای این که بتواند به صورت هدفمند علیه این پدیده مقابله کند، تهداب‌های قانونی آن را بنیاد گذاشته و در کنار 450 قانون و مقرره، تصویب سه قانون خاص مبارزه با فساد اداری نیز صورت گرفته است”.

ghani

رییس جمهور تصریح کرد، به هدف اصلاحات در بخش‌های عدلی و قضایی، حکومت موفق شد برنامه‌ ملی اصلاحات را در بخش عدلی و قضایی تصویب و تطبیق کند و نیز در امر مبارزه با فساد اداری، منسوبین نهادهای عدلی و قضای 124 قاضی و دادستان قربانی داده اند.

او تاکید کرد، زمانی که به حیث رییس جمهور تعیین شده، آمار دقیقی از منسوبین پولیس ملی وجود نداشته و اکنون وضعیت در این نیروها تغییر کرده و برای مبارزه با سربازان خیالی اقدام به بایومتریک کردن این نیروها نموده که اکنون 96 درصد نیروهای ارتش و 84 درصد نیروهای پولیس بایومتریک شده اند.

به گفته اشرف غنی، همچنان با اصلاحات گسترده در سیستم استخدام‌های خدمات ملکی، در سرعت، کیفیت و شفافیت استخدام کارکنان خدمات ملکی بهبود به وجود آمده است.

او با بیان این که برای مبارزه با فساد حاکمیت، تعهد مشترک لازم است، گفت که در پهلوی این ها، تجربه‌ چند سال اخیر نشان داد که تنها دیدگاه سیستم‌محور کافی نیست، بلکه برای موفقیت بیشتر، نیاز است در عمل کار مشترک و فرهنگ کار مشترک در نهادها به عادت مبدل شود.

رییس جمهور نقش رسانه ها، علما و نهادهای مدنی را در فرهنگ‌سازی مبارزه علیه فساد موثر دانسته، خاطرنشان ساخت که مبارزه با فساد یک امر کوتاه مدت نیست و این مبارزه به تنهایی از طرف حکومت به موفقیت نمی‌رسد. برای موفقیت در این عرصه، به کار مستمر و هدفمند دولت، نهادهای مدنیِ شهری و روستایی، و حمایت گسترده‌ مردم نیاز است.

او در این کنفرانس همچنان بر تقویت خط اول نهادهای امنیتی و دفاعی کشور تاکید کرد و خواهان تغییر نوع بودجه سازی در کشور شد.

این اظهارات رییس جمهور غنی در حالی مطرح شده است که چندی قبل سرور دانش، معاون دوم رییس جمهور در یک نشست خبری، کارکرد حکومت مبنی بر مبارزه با فساد اداری را ناکام خوانده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان