جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

منابع: متن توافق‌نامه آمریکا و طالبان نهایی شده است

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

منابع می‌گویند که متن توافق‌نامه بین آمریکا ‌و گروه طالبان نهایی شده و طرفین هم اکنون در حال تطبیق متون انگلیسی، فارسی‌دری و پشتوی توافق هستند تا بین این نسخه‌ها اختلافی وجود نداشته باشد.

به نقل از گزارش بی‌بی‌سی که امروز چهارشنبه(6 سنبله) به نشر رسیده، روز ششم مذاکرات طالبان و امریکا حوالی ساعت یک بامداد به وقت محلی پایان یافته و قرار است امروز چهارشنبه از سرگرفته شود.

peace

زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان قرار است امروز چهارشنبه رهسپار کابل شود، هرچند اشاره کرده که احتمال بازگشت او به محل مذاکرات وجود دارد.

مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا پیش از این ابراز امیدواری کرده بود که طرفین تا روز یکم سپتامبر(یکشنبه آینده) به توافقی دست پیدا کنند.

منابعی در طالبان می‌گویند که پس از امضای این توافق، مذاکرات “بین‌الافغانی” شروع خواهد شد و طی آن درباره یک آتش‌بس دایمی و همه‌جانبه، نقشه راه برای آینده افغانستان از جمله بر سر نظام سیاسی، حقوق زنان و قانون اساسی گفتگو خواهد شد.

این درحالی است که طرفین هنوز رسما موضوع نهایی شدن متن توافق‌نامه را تأیید نکرده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان