جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

خروج از دستگاه سیاست خارجی؛ چرا محمود صیقل نماینده پیشین افغانستان در سازمان ملل از وزارت خارجه کنار رفت؟

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

محمود صیقل نماینده پیشین افغانستان در سازمان ملل در اعتراض به حرکت های واکنشی، انفعالی و سلیقه ای از کار در وزارت خارجه افغانستان کناره گیری کرد.

آقای صیقل در نامه ای که عنوانی رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان نگاشته گفته است که”روز به روز ابتکار به دست دیگران افتاد و دستگاه دیپلوماسی ما دستخوش حرکت های واکنشی، انفعالی، متناقض، سلیقه یی، پاشان، نامتعارف و غیرمسلکی قرار گرفت.”

او بدین جهت، اعلام کرده که از این نهاد استعفا داده است.

آقای صیقل از نامه ای یادآوری کرده که در ماه میزان سال گذشته خورشیدی به رهبران حکومت وحدت ملی نگاشته و گفته است که در آن به آنچه او تاثیرات نابسامانی های سیاست داخلی و حکومت داری بر سیاست خارجی افغانستان عنوان کرده، اشاره نموده بود.

m saikal 3

نماینده پیشین افغانستان در سازمان ملل گفته که به پیشنهادات او برای بهبود وضعیت و نامه اش وقعی گذاشته نشده و او برای مدت شش ماه منتظر جواب آن از رهبران حکومت وحدت ملی بوده است.

آقای صیقل در ادامه این نامه، از کارکرد خود در مدت نمایندگی از افغانستان در سازمان ملل یادآوری کرده و گفته است که آنچه را که در توان داشته برای خدمت به افغانستان انجام داده است. محمود سیقل گفته است که “اتخاذ یک دیپلوماسی هدفمند، فعال، پویا و ابتکاری در نیویارک باعث ارتقای جایگاه افغانستان در جامعه بین المللی گردید، تمرکز را بالای رسیدگی به عوامل اساسی بحران کشور ما زیادتر ساخت و زمینه را برای افغانستان به صفت یک بازیکن فعال در سیاست جهان فراهم نمود.”

محمود صیقل که تجربه طولانی خدمت در دستگاه سیاست خارجی افغانستان را داشته گفته که “آرزو داشتم و تلاش کردم که در کابل نیز با بهبودی سیاست داخلی و دولتداری، یک دیدگاه روشن و مشترک افغانی شکل گرفته و در پرتو آن یک دیپلوماسی پیشگیرانه و فعال ابتکار صلح و جنگ را در اختیار کشور ما قرار دهد. ولی با تاسف که بنا به مجموعی از دلایل مختلف این امر تحقق نیافت.”

محمود صیقل کارش را در دستگاه سیاست خارجی افغانستان از سال 1993 در توکیو آغاز کرد. او پس از آن در سال 2002 به عنوان سفیر افغانستان در آسترالیا تعیین شد و در سال 2005 نیز معاونت وزارت خارجه  افغانستان را برعهده گرفت. محمود سیقل در رشته توسعه بین المللی در آسترالیا درس خوانده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان