جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

جان باختن 59 تن بر اثر سیلاب‌ها و برف‌باری‌های اخیر در ۱۹ ولایت افغانستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزیر دولت در امور حوادث طبیعی افغانستان در نشست مرکز سوق‌ و اداره برای رسیدگی به مشکلات آسیب‌دیده‌های ولایات فراه و قندهار، گفته است که بر اثر سیلاب‌ها و برف‌باری‌های اخیر در ۱۹ ولایت این کشور، ۵۹ تن جان باخته و ۱۴۳ تن دیگر مجروح شده‌اند.

اولین جلسه مرکز سوق‌ و اداره برای کمک‌رسانی و پاسخ‌گویی به آسیب‌دیدگان سیلاب و برف‌باری‌های اخیر روز گذشته (دوشنبه، ۱۳ حوت) به ریاست دوکتور عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت برگزار شد.

نجیب آقا فهیم در این جلسه افزوده است که در نتیجه بارندگی‌های شدید اخیر، یک هزار منزل مسکونی کاملا تخریب شده و ۲۸۰۰ خانه دیگر قسما آسیب دیده است.

kandahar

وی خاطرنشان کرده که بیش‌ترین خسارات بر ولایت‌های قندهار و فراه وارد گردیده و شماری زیادی از خانه‌ها تخریب و مردم محل بیجا شده‌اند که نیازمند کمک‌های فوری‌اند.

وزیر دولت در امور حوادث گزارش داده که در ولایت قندهار ۹۶۷ فامیل در مرکز شهر و ۶۰۰ فامیل دیگر در ولسوالی‌ها بی‌جا و متضرر شده که از سوی تیم‌های ارزیابی خسارات، تشخیص گردیده‌اند.

در همین حال، دوکتور عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت ضمن تاکید بر تسریع روند انتقال کمک‌ها و بسیج منابع، گفته است که وزارت دولت در امور حوادث و کمیته‌های ولایتی به شمول نهادهای ذیربط دولتی، تمام منابع و امکانات‌شان را برای رسید‌گی به آسیب‌دیدگان بسیج نمایند.

این در حالی است که به گفته مسوولان این نهادها، به اساس هدایت رییس اجرایی کشور، هیأتی با ۱۵ میلیون افغانی پول نقد به ولایت فراه فرستاده شده تا به مشکلات مردم رسیده‌گی نماید. بر علاوه آن، برای ۵۰۰ فامیل مواد غذایی، خیمه و کمپل توزیع گردیده است.

وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث گفته است که مبلغ ۱۷۸ میلیون افغانی برای کمک‌‌رسانی در حالت اضطرار از سوی رییس اجرایی کشور منظور شده؛ اما تا حالا وزارت مالیه این پول را به بودجه این وزارت انتقال نداده است.

 رییس اجرایی به وزارت مالیه هدایت داد که این مبلغ را تا آخر این هفته در اختیار وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث قرار دهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان