جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

حکمتیار؛ حزب اسلامی به صورت مستقل در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمی‌کند/ حکومت انتخابات پارلمانی را به بازی گرفته است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

گلبدین حکمتیار می‌گوید که حزب اسلامی افغانستان نخواست به صورت مستقل در انتخابات ریاست جمهوری سهم بگیرد و نامزد مستقل داشته باشد، بر این اساس، او تأکید کرده که در مشوره با سایر احزاب سیاسی، نامزد واحدی را برای این انتخابات خواهند داشت.

آقای حکمتیار که لحظاتی پیش در یک نشست خبری در کابل سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: سفیر سابق امریکا به من گفته بود که  اگر حزب اسلامی بیشترین رأی را در انتخابات بگیرد، رییس‌جمهور می‌تواند از این حزب انتخاب شود.

این در حالی است که آقای حکمتیار پیش از این یک جریان سیاسی را با حضور برخی احزاب و گروه‌ها برای حضور منسجم در انتخابات ریاست جمهوری آینده و معرفی نامزدی مشخص به وجود آورده است.

gul-bodin

از سوی دیگر، رهبر حزب اسلامی حکومت افغانستان متهم کرد که انتخابات پارلمانی را به بازی گرفته است.

وی تأکید کرد که آرای انتخابات پارلمانی بدون بایومتریک غیرقابل اعتبار است.

گلبدین حکمتیار در عین حال خاطرنشان کرد که برای برنده کردن نامزدان خاص، از آنان پول گرفته شده است.

وی با بیان این‌که دو ماه از برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان گذشته است، تصریح کرد که هنوز برای شرکای انتخاباتی معلوم نیست که چه زمانی نتیجه این انتخابات به ویژه نتیجه انتخابات ولایت کابل اعلام می‌شود.

این رهبر سیاسی گفت: تقلب در انتخابات امسال پارلمانی از زمان روند ثبت نام انتخاباتی شروع شده و تاکنون در روند شمارش آرا ادامه دارد.

‌وی در مورد راه‌حل بحران انتخابات پارلمانی گفت: یگانه راه حل برای بحران انتخابات پارلمانی این است که به تصمیم احزاب سیاسی احترام گذاشته شود؛ آرای بدون بایومرتیک باطل اعلام شده و انتخابات پارلمانی کابل یک‌جا با انتخابات ریاست جمهوری، مجددا برگزار شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان