جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

حکمت‌یار: خواست حزب جمعیت اسلامی مبنی بر ایجاد پست صدارت و تعیین سه معاون ریاست جمهوری غیرموجه است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

گلبدین حکمت‌یار، رهبر حزب اسلامی افغانستان، خواست حزب جمعیت اسلامی مبنی بر ایجاد پست صدارت(نخست‌وزیری) و تعیین سه معاون برای رییس‌جمهور را غیرموجه می‌خواند.

این در حالی است که ائتلاف بزرگ ملی افغانستان که حزب جمعیت اسلامی نیز در محور آن قرار داد، اعلام کرده که به زودی تکت انتخابات ریاست جمهوری خود را با یک رییس‌جمهور و سه معاون و هم‌چنین نخست‌وزیر و دو معاون، اعلام می‌کند.

اما دیده می‌شود که این نوع تکت انتخاباتی و تأکید بر تغییر نظام سیاسی و قانون اساسی افغانستان، با مخالفان جدی نیز مواجه است.

gul-bodin

حکمت‌یار که صبح امروز پنج‌شنبه(24 عقرب) در یک نشست خبری در کابل سخن می‌گفت، افزود: “آقای حنیف اتمر از من خواست که در تکت انتخاباتی او بپیوندیم، اما ما یک مجموعه‌ از احزب هستیم. کسانی که حمایت ما را می‌خواهند، به این مجموعه بپیوندند”.

وی خاطرنشان کرد که آقای اتمر تاکنون هیچ حزبی را با خود ندارد.

رهبر حزب اسلامی در عین حال تصریح کرده است: کسانی‌که می خواهند در این کشور تغییر بیاید، باید نامزدی را حمایت کنند که به یک طرف وابسته نباشد.

وی تأکید نموده که اگر نامزدی که مورد حمایت دوستان بین‌المللی باشد را انتخاب کنند، بحران و جنگ در افغانستان ادامه خواهد داشت.

حکمت‌یار با توجه به تلاش‌های امریکا برای ایجاد حکومت موقت و شریک کردن طالبان در قدرت، خاطرنشان نموده که برخی‌ها تلاش دارند برای قدرت‌طلبی بیشتر، رویداد بن را تکرار کنند، اما او تأکید کرد که بن هرگز تکرار نخواهد شد، خصوصا بنی که آنان می‌خواهند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان