جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

وزارت توسعه روستاهای افغانستان: دسترسی روستاییان به آب آشامیدنی 36 درصد افزایش یافته است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مجیب الرحمان کریمی، وزیر احیا و توسعه روستاهای افغانستان امروز در یک نشست خبری در کابل، از افزایش 36 درصدی دسترسی روستاییان به آب آشامیدنی خبر داد.

به گفته‌ی آقای کریمی، چهار سال پیش دسترسی روستاییان افغانستان به آب آشامیدنی، 27 درصد بود که در حال حاضر این رقم به 63 درصد رسیده است. به گفته‌ی او، هدف توسعه‌ای این وزارت این است که این درصد را در سال 1399 به 100 درصد برساند.

به گفته‌ی وزیر توسعه روستاهای افغانستان، در چوکات برنامه آب‌رسانی بیش از 4هزار و 600 پروژه چاه‌های عمیق و 536 شبکه آب‌رسانی در طول چهار سال در ولایت‌های مختلف ایجاد شده و عملا از آن استفاده صورت می گیرد.

Enkeshafdehat

وی تاکید کرد: «ما شبکه‌های آب‌رسانی را بخاطر طرح کرده‌ایم که مشکل کمبود آب در شماری از ولایت‌ها از جمله بادغیس، غور، سرپل، جوزجان و سایر ولایت‌های دیگر جدی است. به این خاطر این سیستم آب‌های صحی را در فصل زمستان برای این مناطق ذخیره می‌کند. ما حدود 189 ذخیره آب، 12 هزار 129 متر کانال و هم‌چنان بیش از 3هزار و 300 کاریز را ایجاد و ترمیم کرده‌ایم».

به گفته‌ی وزیر توسعه روستاهای افغانستان، پروژه‌های آب‌رسانی در 34 ولایت این کشور اجرایی شده و حدود 30 میلیون روستایی از این پروژه‌ها مستفید شده‌اند.

این در حالی است که در طول چهار سال حدود 4 میلیارد و 123 میلیون افغانی روی این پروژه‌ها به مصرف رسیده که به گفته‌ی آقای کریمی، حدود 2.5 میلیون روز کاری نیز برای روستانشینان ایجاد شده است.

از سویی هم وزارت توسعه روستاهای افغانستان در چارچوب برنامه جاده‌سازی در روستاها حدود 1540 کیلومتر جاده و 3هزار و 400 پل را اعمار کرده و از حدود 5200 کیلومتر جاده دیگر نیز حفظ و مراقبت کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان