جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

یافته‌های یک گزارش: ماهانه بیش از 34 میلیون افغانی معاش منسوبان وزارت داخله در نوی کابل‌بانک حیف و میل می‌شود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

یافته‌های یک گزارش تحقیقی نشان می‌دهد که ماهانه بیش از 34 مییلون افغانی از معاش منسوبان وزارت امورداخله، از طریقِ چندین حساب بانکی به‌نام یک شخص و ده‌ها حساب‌ جعلی و خیالی دیگر در نوی کابل‌بانک، حیف‌ومیل می‌شود.

مرکز خبرنگاری تحقیقی پیک با نشر گزارشی گفته که فردی به‌نام «محمد اسماعیل شجاع» ماهانه این مقدار پول را از بابت معاش ماهوار کارمندان وزارت امورداخله در زون جنوب کشور از طریق ۱۷ حساب بانکی نوی کابل‌بانک به‌نام خودش و ۲۵۰ حساب دیگر به‌نام‌های جعلی و خیالی، دریافت می‌کند.

یافته‌های پیک نشان می‌دهد که اسناد مکمل این اختلاس که شامل فهرست ۲۵۰ نفری حساب‌های جعلی و خیالی و ۱۷ حساب دیگر به‌نام یک شخص با یک نام و یک چهره و یک وظیفه می‌باشد؛ در تابستان سال گذشته توسط اعضای تفتیش داخلی نوی کابل‌بانک، تهیه و در ماه میزان همان سال عنوانی وزارت‌های مالیه، امورداخله، بانک مرکزی، دادستانی کُل، سهم‌داران و هیأت نظارت بانک، ارسال شده‌است.

بر اساس این گزارش، به‌جای اجراآت قانونی در این مدت، به‌‌تاز‌گی 8 تن از کارمندان و اعضای تفتیش نوی کابل‌بانک که در تهیه‌‌ی این گزارش سهم داشته‌اند، از وظایف شان منفک و یا تبدیل شده‌‌اند.

kabul

مسوولان نوی کابل‌بانک در این‌باره چیزی نگفته‌اند؛ اما در پاسخ به فورم تقاضای اطلاعات و نامه‌ی رسمی پَیک، نوشته‌اند که هرگاه پاسخ مندرج این نامه طرف قناعت واقع نشده باشد، در زمینه اصولا به سهم خودشان، اجراآت خواهند نمود.

در بخشی از این گزارش آمده که آقای شجاع به‌حیث آمر مالی لوای نمبر۲ امن و نظم عامه‌ی ولایت قندهار، از سال ۲۰۰۹ تا سال ۲۰۱۶م،  ۱۷ حساب افغانی و یک حساب دالری در نمایندگی‌های نوی کابل‌بانک به‌نام خود باز کرده‌است.

در گزارش همچنان گفته شده که هنگام بررسی، «۶۸۶۹۱۵۴۰ افغانی» و «۴۰۴۵۰ دالر» ‌در حساب‌های مربوط آقای شجاع موجود بوده‌است.

این در حالی است که هم اکنون حدود ۶۵۰ هزار کارمند دولت از طریق حساب‌های بانکی در نوی کابل‌بانک، معاش ماهوارشان را دریافت می‌کنند. درحالی‌که نتیجه‌ی بررسی‌های تفتیش داخلی نوی کابل‌بانک، از موجودیتِ بیش‌از ۲۵۰ حساب جعلی و خیالی در میانِ بیش‌از 2 هزار حساب بانکی پرده برداشته‌است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان