جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

وزارت خارجه پاکستان: افغانستان در امور داخلی پاکستان مداخله نکند

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

وزارت خارجه پاکستان در واکنش به مخالفت دولت افغانستان با تصویب طرح ادغام مناطق قبایلی این کشور به ایالت خیبرپشتون‌خواه در مجلس پاکستان، این تصمیم را تصمیم مردم آن کشور خوانده است.

محمد فیصل، معاون سخنگوی وزارت امورخارجه پاکستان خطاب به دولت افغانستان گفته ‌است که باید اصول عدم مداخله و روابط دوجانبه را در نظر بگیرد.

روز پنج‌‌شنبه هفته گذشته، پارلمان پاکستان به طرحی رأی تأیید داد که مناطق قبایلی را که پیش از این به شکل فدرالی و خودمختار اداره می‌شد، با ایالات خیبرپشتون‌خواه آن کشور یک‌جا می‌کند.

pakistan

بر اساس توافق صورت گرفته میان حاکمان وقت هند بریتانوی و افغانستان در معاهده دیورند، هفت قبایل اجنسی در تنظیم امور خویش باید تا اندازه‌یی مستقل باشند و حکومت با استفاده از نظام فدرالی، این مناطق را اداره می‌کند.

به دنبال این تصمیم پارلمان پاکستان، ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که با درک «سیستم غیرانسانی حاکم در مناطق قبایلی»، تصمیم یک‌جانبه درباره سلب خودمختاری مناطق قبایلی را که بدون مشوره مردم آن منطقه و مقامات افغانستان صورت گرفته است، راه‌حل مشکل نمی‌داند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان