جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

تصمیم حکومت برای توزیع زمین‌های «کوه قروغ» در غرب کابل به‌ نام حزب اسلامی/ هشدار در مورد ایجاد تنش‌های قومی

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

در روزهای گذشته مدارکی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته که نشان می‌دهد ریاست جمهوری و شورای امنیت ملی افغانستان در جلسه‌یی تصمیم گرفته‌اند که زمین‌های منطقه‌ «کوه قروغ» در غرب کابل به‌ نام حزب اسلامی ترتیب شود.

مدارکی به دست «سلام وطندار» رسیده، نشان می‌دهد که این جلسه محرمانه به تاریخ 15 حوت 1396 و با حضور نمایندگانی از ارگان‌های محل، وزارت دفاع، وزارت مهاجرین، وزارت کار و اموراجتماعی، اداره‌ انکشاف زون پایتخت، اداره‌ اراضی افغانستان، شهرداری کابل و وزارت شهرسازی و مسکن برگزار شده است.

بر اساس این مدارک، در مکتوب شماره 1869 تاریخ 13 حوت 1396 ریاست جمهوری افغانستان، عنوانی شورای امنیت ملی که توسط اداره‌ زون پایتخت به این شورا ارسال شده، چنین آمده است: «بخشی از هدایت مقام عالی ریاست جمهوری درمورد زمین‌های کوه قروغ چنین صراحت دارد: لطفا هیأت با صلاحیتی را از وزارت شهرسازی، اداره‌ زون پایتخت و شهرداری کابل تعیین نمائید تا ساحه متذکره را بررسی نمایند… و به اعضای حزب اسلامی زمین توزیع نمایند تا از آن زمین مستفید شوند».

ghazni

با این حال، شماری از اعضای مجلس نمایندگان توزیع زمین به حزب اسلامی را خلاف قانون اساسی دانسته، می‌گویند که توزیع زمین در غرب کابل، تنش‌های قومی را افزایش می‌دهد.

جفعر مهدوی، نماینده‌ مجلس می‌گوید: «این اقدام ماجراجویانه و سیاسی با هدف اعمال فشار روانی بر میلیون‌ها باشنده غرب کابل، تغییر بافت جمعیتی منطقه، ناامن‌سازی بیشتر دشت برچی و در نهایت کوچاندن ساکنان آن طراحی شده است».

آقای مهدوی خاطرنشان کرده که به باور او، این توطئه بسیار خطرناک‌تر از تغییر مسیر لین 500 کیلوولت است.

همایون همایون معاون اول مجلس نیز به سلام وطندار گفته توزیع زمین به یک حزب در یک منطقه خاص، مشکلات قومی را به وجود می‌آورد. او از رئیس‌جمهور می‌خواهد که جلوی توزیع زمین مردم و دولت را به احزاب و افراد بگیرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان