جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

رییس اجرایی افغانستان؛ فروش تجهیزات نظامی نیروهای امنیتی، خیانت ملی است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

ریاست اجرایی افغانستان وجود فساد در نهادهای امنیتی این کشور را چالشی جدی برای نیروهای امنیتی دانست و گفت که تجهیزات نظامی ‌و مهمات نیروهای دولتی فروخته می‌شود و بخشی از اکمالات شورشیان نیز، از این طریق صورت می گیرد.

داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت افغانستان که در آخرین روز کنفرانس مشترک مبارزه با فساد اداری در نهادهای امنیتی صحبت می‌کرد، از فروش اسلحه و مهمات نیروهای امنیتی افغانستان به عنوان یک خیانت ملی یاد کرد و گفت که “فروش اسلحه و مرمی ‌نیروهای امنیتی وجود دارد. اما این یک خیانت ملی است.”

آقای عبدالله می‌گوید که مبارزه با فساد در کوتاه مدت محقق نمی‌شود اما تاکید کرد که “هر روز باید شاهد اصلاحات بیشتر باشیم.”

افزون بر این رییس اجرایی می‌گوید که “در رساندن اکرامیه شهید، در رساندن کمک برای یک مجروح، در ادویه‌ای که برای زخمی‌ها نیاز است، دستبرد صورت می‌گیرد.”

security-in-kabul
داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت افغانستان فروش اسلحه و مهمات نیروهای امنیتی افغانستان به عنوان یک خیانت ملی دانسته است

رییس اجرایی افغانستان با انتقاد از فساد در نهادهای امنیتی این کشور گفت که “به شورای امنیت گزارش می‌رسد که در یک منطقه مهمات کمبود است، اما اندکی بعد گزارش می‌رسد که در همان منطقه، مرمی‌ها ‌فروخته شده است.”

رییس جمهوری افغانستان نیز دو روز قبل در آغاز این کنفرانس، وجود فساد اداری در نهادهای امنیتی را دلیل عمده‌ی تلفات نظامیان این کشور در میدان‌های جنگ دانسته بود.

نگرانی جدی

فرید حمیدی دادستان کل افغانستان نیز در این نشست، فساد در نهادهای امنیتی را چالش جدی برای نیروهای امنیتی این کشور دانسته و می‌گوید که فساد در نهادهای امنیتی، قهرمانی‌ها و جنگندگی نیروهای امنیتی را زیر سوال می‌برد.

آقای حمیدی افزود که فساد در نهادهای امنیتی به قیمت خون سربازان کشور تمام می‌شود. او تاکید کرد “بحث مبارزه با فساد، بحث مرگ و زندگی یک ملت است.”

وجود فساد اداری، در دستگاه‌های حکومتی افغانستان به خصوص در نهادهای امنیتی، به یکی از نگرانی‌های جدی سران حکومت این کشور تبدیل شده است.

hamidi
فرید حمیدی، دادستان کل افغانستان

دو روز قبل، در اولین روز این کنفرانس تفاهم‌نامه مشترکی به منظور مبارزه با فساد در نهادهای امنیتی، میان دادستان کل افغانستان و مسوولان ارشد نهادهای امنیتی این کشور به امضا رسید.

دادستانی کل این کشور گفته بود که براساس این تفاهم‌نامه، یک مرکز معلوماتی میان دادستانی کل و نهادهای امنیتی و دفاعی ایجاد می‌شود که از طریق آن پرونده های فساد اداری به گونه سریع تر و جدی تر پی‌گیری خواهد شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان