جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

فساد اداری در نهادهای امنیتی؛ تهدیدی جدی برای امنیت افغانستان و عامل اصلی تلفات نظامیان در میدان‌های جنگ

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

رییس جمهور افغانستان، وجود فساد اداری در نهادهای امنیتی را دلیل عمده‌ی تلفات نظامیان این کشور در میدان‌های جنگ دانست.

محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان، در کنفرانس “مبارزه با فساد اداری در نهادهای امنیتی” که امروز با حضور مسوولان ارشد نهادهای امنیتی و هم چنین دادستان کل این کشور برگزار گردید، افزود که پدیده فساد تهدیدی جدی برای این کشور است.

او هم چنین بر آوردن اصلاحات جدی در نهادهای امنیتی افغانستان تاکید کرد و گفت که “مدیریت جنگ، بدون آوردن اصلاحات در نهادهای امنیتی نمی‌تواند صورت گیرد.”

رییس جمهور افغانستان در حضور مسوولان ارشد وزارت‌های دفاع، داخله و ریاست امنیت ملی این کشور گفت که “بدون از بین بردن فساد نه امنیت و نه برنامه‌های توسعه و بازسازی در این کشور تحقق می‌یابد.”

آقای غنی هم چنین بر لزوم تمرکز بر جرایم سنگین اشاره کرد و گفت که بخش بزرگی از فعالیت نهادهای عدلی و قضایی این کشور باید بر روی این گونه جرایم تمرکز یابد.

arg
محمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان گفت که مدیریت جنگ، بدون آوردن اصلاحات در نهادهای امنیتی نمی‌تواند صورت گیرد

 او افزود که دستگاه‌های امنیتی، عدلی و قضایی با هم پیوند اساسی دارند و آوردن اصلاحات بدون مشارکت یکی از این نهادها عملی نخواهد بود.

این کنفرانس در حالی برگزار شده است که در سال‌های گذشته، وجود فساد اداری در نهادهای امنیتی از جمله وجود سربازان خیالی، انتقاد مقامات کشورهای اروپایی و غربی را برانگیخته بود.

کمک به تامین امنیت

در همین حال دادستان کل افغانستان نیز می‌گوید که مبارزه با فساد اداری در نهادهای امنیتی، موجب بالا رفتن روحیه سربازان شده و این امر در نهایت، برای مبارزه با تروریزم و تامین امنیت در این کشور موثر خواهد بود.

محمد فرید حمیدی در کنفرانس امروز گفت که “مکانیزم‌های مبارزه با فساد، ما را قادر می‌سازد تا با مبارزه جدی با پدیده فساد، توانایی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در برابر تروریستان را افزایش دهیم.”

hamidi
فرید حمیدی، دادستان کل افغانستان

تفاهم‌نامه مشترک

در این کنفرانس هم‌چنین تفاهم‌نامه مشترکی به منظور مبارزه با فساد در نهادهای امنیتی، میان دادستان کل افغانستان و مسوولان ارشد نهادهای امنیتی این کشور به امضا رسید.

این تفاهم نامه از سوی فرید حمیدی دادستان کل، طارق شاه بهرامی سرپرست وزارت دفاع ملی، جانان بارکزی معین وزارت داخله و معصوم استانکزی رییس عمومی امنیت ملی افغانستان امضا شد.

فرید حمیدی دادستان کل این کشور گفت که بر اساس این تفاهم نامه، یک مرکز معلوماتی میان دادستانی کل و نهادهای امنیتی و دفاعی ایجاد می‌شود که از طریق آن پرونده‌های فساد اداری به گونه سریع تر و جدی تر پی‌گیری خواهد شد.

agreement
تفاهم‌نامه مشترک به منظور مبارزه با فساد در نهادهای امنیتی، میان دادستان کل افغانستان و مسوولان ارشد نهادهای امنیتی این کشور امروز به امضا رسید

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان