جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

10 کشور نگران انقراض نسل با بسته های تشویقی تولید مثل

خواندن 6 دقیقه
0
(0)

باروری از اساسی ترین مسائل است که بقای یک ملت را تضمین می کند.

جمعیت شناسان پیشنهاد می‌کنند که یک کشور نیازمند باروری دو کودک به ازای هر زن دارد. آماری که در آن نوزادان، جایگزین سالخوردگانی می شوند که می میرند.

اما به دلیل بعضی فشارهای فرهنگی و اقتصادی، اکنون تنها نیمی از 224 کشور جهان به این هدف باروری جایگزین می‌رسند.

دانمارک

به شهروندان دانمارک گفته می‌شود که اگر شما برای فامیل خود کودکی نمی‌خواهید حداقل این کار را برای دانمارک انجام دهید.

این کشور کوچک در شمال اروپا نرخ پایین 1.73 کودک برای هر زن را داراست. سپائز ریجسر، یکی از شرکت‌های مسافرتی دانمارک با مشوق‌های مبتکرانه‌ای ظهور کرده است تا زنان را برای باردار شدن متقاعد کند.

denmark

اول این شرکت زوج‌هایی را که برای یک رخصتی متقاعد می‌شدند، ارائه‌ی مخارج سه ساله‌ی کودک آن‌ها را پیشنهاد می‌کرد.

اما این بار این کمپاین با ویدئویی تحت عنوان “این کار را برای مادر انجام دهید” راه اندازی شده است.

روسیه

درست قبل از روز والنتاین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه Boys II men را به مسکو آورد.

براساس گزارش اخیر Tech Insider، این کشور یک طوفان تمام عیار جمعیتی را تجربه می‌‎کند. مردها در جوانی می‌میرند. مرض ایدز/HIV  و اعتیاد به الکول این کشور را فلج می‌کند و زنان نیز نوزاد به دنیا نمی‌آورند.

russia

این مشکل تا حدی کسترده شده بود که در سال 2007 روسیه روز 12 سپتامبر را روز رسمی حاملگی اعلام کرد.

در این روز تمامی ادارات رخصت می‌باشد و شهروندان روسی تشویق می شوند تا کودکی را به دنیا بیاورند. زنانی که درست 9 ماه بعد، در روز 12 جون نوزاد به دنیا می‌آورند برنده‌ی یک عدد یخچال می‌شوند.

جاپان

سرعت باروری در جاپان از سال 1975 میلادی به این سو همواره پایین تر از سطح نورمال بوده است.

در سال 2010 میلادی گروهی از دانشجویان دانشگاه سوکوبا در جاپان برای این روند دهه‌های طولانی، روبوت یوتارو را معرفی کردند. یوتارو روبوت نوزادی است که پیش نمایشی از وظایف والدین را به زوج ها ارائه می‌کند.

japan

این دانشجویان فکر می‌کردند که اگر مردان و زنان شروع به فکر کردن خودشان به عنوان پدر و مادر بالقوه کنند، احساس عاطفی آن ها برای داشتن واقعی کودک آماده می‌شود.

رومانیا

در دهه 1960 میلادی برای زوج‌ها در رومانیا سال‌های خطرناکی بود.

کاهش رشد جمعیت این کشور باعث شد تا دولت رومانیا مالیات 20 درصدی بر عایدات زوج‌های که کودک نداشته باشند را وضع کند و هم چنان قانونی را پیاده کرد که طلاق را تقریبا ناممکن ساخته بود.

romania

این وضعیت در سال های 1980 میلادی نیز از حالت خوبی برخوردار نبود. زنان با امتحانات زایمان اجباری روبرو بودند که از سوی واحد دستورات جمعیتی در این کشور، برای تضمین حاملگی اجرا می‌شد. اما بعد از تغییر رهبری رومانیا در سال 1989، سیاست‌های بی‌رحمانه نیز در این کشور پایان یافت. با وجود سرعت باروری 1.31 کودک به ازای هر زن، این آمار باز هم، آمار مطلوب نیست.

سنگاپور

سنگاپور با 0.81 کودک به ازای هر زن در پایین‌ترین رده‌ی سرعت باروری در جهان قرار دارد.

در ماه اکست سال 2012 این کشور برای تشویق زوج‌ها “اجازه دهید تا میهن‌پرستی آن ها منفجر شود” شب ملی از سوی دولت این کشور برگزار شد. این رویداد توسط شرکت Breath-Mint مینتوز حمایت شد.

این کشور همچنین آپارتمان کوچک یک اتاقه اجاره‌ای را در دسترس قرار داده که برای تشویق مردم به زندگی مشترک و احتمالا تولید مثل می‌باشد.

singapor

دولت این کشود همه ساله 1.6 میلیارد دالر را روی برنامه‌های مختلف برای متقاعد کردن مردم برای مقاربت جنسی بیشتر مصرف می‌کند.

کوریای جنوبی

در سومین چهار شنبه‌ی هر ماه تمام ادارات در این کشور برق‌های خود را سر ساعت 7 شام خاموش می‌کنند. این روز به عنوان روز خانواده در کوریای جنوبی شناخته می‌شود.

با داشتن 1.25 کودک به ازای هر زن، دولت این کشور هر اقدام لازم را برای بالا بردن سرعت باروری در این کشور و حمایت از زندگی اجتماعی حتی با پیشنهادات نقدی به زوج های که بیش از یک فرزند داشته باشد، روی دست می‌گیرد.

south-korea

هند

هند در کل هیچ مشکلی با باروری ندارد. آمار 2.48 کودک به ازای هر زن در این کشور بالاتر از سطحی است که بتواند میزان مرگ و میر را جای گزین کند.

اما جمعیت پارسیان این کشور رو به کاهش است. بر اساس سرشماری سال 2001 میلادی جمعیت پارسیان این کشور از سال 1941 میلادی 114 هزار تن به 61 هزار تن در سال 2001 کاهش یافته است.

این چالش‌ها باعث سلسله‌ای از تبلیغات تحریک آمیز “عهده دار شوید و امشب از کاندوم استفاده نکنید” در سال 2014 شد.

این تبلیغات اثر گذار بوده است. براساس سرشماری اخیر جمعیت پارسیان این کشور از 61 هزار به 69 هزار تن افزایش یافته است.

india

ایتالیا

با  1.43 فرزند سرعت باروری در این کشور خیلی پایین تر از سرعت باروری در اروپا که 1.58 بوده، می باشد. این کشور برای متقاعد ساختن شهروندان‌اش برای بچه‌دار شدن بحث برانگیزی بوده است.

براساس گزارش بلومبرگ، دولت ایتالیا سلسله‌ای از تبلیغات را راه اندازی کرده که برای شهروندان ایتالیایی یادآور می‌شود که زمان در حال تمام شدن است و از هیچ جایی کودکی نمی‌آید.

یکی از تبلیغات در این کشور این چنین می‌نویسد، “زیبایی عمر را نمی‌شناسد، اما باروری می‌شناسد.”

اما این تبلیغات هیچ اثر مثبتی نداشته است و فرانسیسکو داویری یکی از پروفیسور‌ها اقتصاد در دانشگاه کاتولیک این کشور این تبلیغات را ناکام خوانده است.

italy

هنگ کنگ

با سرعت باروری 1.18 فرزند برای هر زن، هنگ کنگ نیز با چالش‌هایی روبرو است که بسیاری از کشورهای صنعتی دیگر نیز با آن روبرو می باشد. با عدم تمایل جوانان برای باروری و این که آنان بتواند شهروندان سالخورده را جایگزین نمایند، جمعیت در این کشور رو به کاهش بوده و رشد اقتصادی آن نیز کاهش یافته است.

در سال 2013 دولت این کشور برای تشویق خانواده‌ها برای بارداری و به دنیا آوردن کودک، به شهروندان این کشور اعانه‌ی نقدی پیشنهاد کرد.

این ایده از سنگاپور گرفته شده جایی که والدین بابت به زاد و ولد، برای کودکان اول و دوم خود 4400 دالر و برای کودکان دیگر شان 5900 دالر جایزه به دست می آورند.

اما در هنگ کنگ این برنامه هرگز اثری نداشته است.

hongkong

اسپانیا

سرعت باروری در اسپانیا در حالی کاهش می‌یابد که میزان بی کاری نیز در این کشور در حال افزایش می‌باشد. تقریبا نیمی از تمامی جمعیت جوان در این کشور با بی کاری به سر می برند و این آمار بعد از یونان دومین میزان بالای بی کاری در اروپا می‌باشد.

دولت اسپانیا ادیلمیرا بریرا، کمیشنر خاصی را برای مبارزه با این گرایش ها در جنوری سال جاری میلادی استخدام کرده است. مسولیت او این است که دلایل این روند عدم تمایل برای باروروی و چگونه مقابله با آن را دریابد.

این کمیشنر در مصاحبه‌اش با یکی از روزنامه‌های اسپانیایی گفته است: “ما کارهای زیادی را برای انجام دادن در پیش داریم.”

spain

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان