جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

قطع کمک ۱۰۰ میلیون دالری امریکا به دلیل فساد در مدیریت قبلی شرکت برشنا

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت مالیه اعلام کرده است که حکومت افغانستان کمک 100 میلیون دالری امریکا برای تمویل یک پروژه بزرگ برق‌رسانی را به دلیل تأخیر در اجرای این پروژه و نبود ظرفیت در مدیریت قبلی شرکت برشنا از دست داده است.

وزارت مالیه امروز سه‎‌شنبه(2میزان) گفته است که تصمیم در مورد بازگرداندن 100 میلیون دالر به خزانه امریکا به دلیل تأخیر در اجرای پروژه‌ها، در ماه فبروری سال 2018 گرفته شده بود و اداره‌ توسعه بین‌المللی امریکا، وزارت مالیه و شرکت برشنا را در جریان این تصمیم قرار داده بود.

این وزارت افزوده است که مقدار کمکی را که وزارت خارجه‌ امریکا قرار است برگرداند، خارج از بودجه‌ی ملی افغانستان است و حمایت‌کنند‌گان پروژه‌های انکشافی در افغانستان حق دارند، پول‌هایی را که در یک پروژه مصرف نمی‌شود، دوباره برگردانند.

Department of Finance

به گفته وزارت مالیه، حکومت افغانستان با وزارت خارجه و اداره‌ انکشاف بین‌المللی امریکا از سال‌های گذشته بدینسو در هماهنگی نزدیک کار می‌کند تا ظرفیت‌ها، شفافیت و مکانیزم‌های تأثیرگذار در تطبیق پروژه‌های انکشافی بهتر شوند و نیز حکومت افغانستان نظارت جدی خود از پروژه‌های بزرگ زیربنایی رادکه از بودجه‌ ملی و یا خارج از بودجه‌ ملی تمویل می‌گردد، افزایش داده است.

این وزارت همچنان گفته است که حکومت افغانستان کمک های دوستان بین المللی و ایالات متحده را به دیده قدر می نگرد و از جامعه جهانی خواسته که جهت بهبود هرچه بیشتر سیستم‌های مدیریت مالی عامه با این وزارت همکاری کنند.

این در حالی است که وزارت خارجه امریکا در 28 سنبله اعلان کرد که کمک 100 میلیون دالری کشورش را به حکومت افغانستان به دلیل نبود شفافیت، وجود فساد و ضعف مدیریتی، دوباره به خزانه امریکا برگشت می‌دهد.

گفتنی است این پول قرار بود در زیرساخت‌های انتقال انرژی میان غزنی- قندهار و کجکی- قندهار به مصرف برسد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان