جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

دیدار مشاور امنیت ملی افغانستان با وزیر خارجه چین؛ تأکید چین بر گفتگوهای مستقیم حکومت افغانستان با طالبان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور افغانستان که امروز به چین سفر کرده، با وزیر خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرده است.

دفتر شورای امنیت ملی افغانستان با انتشار بیانیه‌ای در این مورد گفته است: داکتر حمدالله محب در نخستین روز سفرش به بیجینگ، شام امروز با وانگ‌یی، وزیر خارجه جمهوری خلق چین دیدار کرد.

بر اساس این بیانیه، در این دیدار که در قصر ریاست جمهوری چین انجام شد، دو جانب روی موضوعات مورد علاقه از جمله پروسه صلح به رهبری و ‌مالکیت افغان‌ها، برگزاری نشست پروسه کابل، امنیت و ثبات منطقه و‌ نیز تقویت مناسبات دو جانبه بحث و تبادل نظر کردند.

NSA mohib met china

در این دیدار، داکتر حمدالله محب از همکاری‌های چین در بخش‌های مختلف با افغانستان قدردانی کرد و نقش آن کشور را در عرصه صلح و‌ ثبات و امنیت منطقه مهم خواند.

در مقابل، وزیر امورخارجه چین ضمن پشتیبانی از روند صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها، تاکید کرد که تأمین صلح ‌و ثبات بدون گفتگوهای مستقیم حکومت افغانستان با طالبان ممکن نخواهد بود. وی همچنان از کشورهای منطقه خواست تا در این زمینه همکاری صادقانه نمایند.

وانگ‌یی هم‌چنان گفت که کشورش به همکاری‌های خود با افغانستان به ویژه در بخش تامین صلح و ثبات پایدار همکاری خواهد کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان