جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

هشدار خلیلی: طالبان وارد فاز نظامی با مردم شیعه و هزاره نشوند/ حکومت مکلف است از مردم دفاع کند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

رییس شورای عالی صلح افغانستان با توجه به رویدادهای اخیر ارزگان و جاغوری، به طالبان هشدار داده که جامعه شیعه و هزاره نمی خواهد وارد فاز جنگی با این گروه شود، اما اگر ناچار شد، این جامعه همانی است که بینی طالبان را در هر جایی به خاک مالیده است.

به گزارش خبرگزاری آوا، محمد کریم خلیلی که بعد از ظهر امروز چهارشنبه(۱۶ عقرب) در جمع هزاران تن از مهاجرین افغانستان در تهران سخن می گفت، با بیان این که مردم جامعه شیعه و هزاره راه هم پذیری، مدنیت و علم آموزی را انتخاب کرده و نمی خواهد به عقب بازگردد، تاکید نمود که اگر طالبان بخواهند وارد فاز نظامی شود، پشیمان خواهد شد.

khalii

وی خطاب به حکومت افغانستان نیز هشدار داد که مکلف است در دفاع از مردم جدا از وقایع دردناکی چون ارزگان و جاغوری جلوگیری کند و هیچ نوع کوتاهی قابل توجیه نیست.

رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان تاکید کرد، حکومت باید جلوی واقعه ارزگان را بگیرد و نگذارد در جاغوری نیز فاجعه خلق شود.

اما وی هشدار داد: اگر حکومت ناتوان باشد، آن زمان مردم ناگزیر است که از خود دفاع کند و او نیز در چنین روزی، در کنار مردم خواهد بود.

رییس شورای عالی صلح تصریح کرد که دیگران نباید روحیه هم پذیری و صلح خواهی مردم هزاره و شیعه را ضعف این مردم قلمداد کند، بلکه ما ضعیف نیستیم و همان طور که قدرت علمی و سیاسی پیدا کرده ایم، اگر ناگزیر شویم قدرت نظامی هم پیدا می کنیم، اما این سیاست را نمی خواهیم.

وی با بیان این که شمال آرام را ناامن کردند، خاطرنشان نمود، تمام تلاش ها این است که منطقه هزاره جات را نیز ناامن کنند و جامعه هزاره و شیعه از دانش، علم و تحصیل عقب بمانند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان