جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

وزارت داخله سقوط ولسوالی‌ها را رد کرد

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

کابل: وزارت امور داخله روز یکشنبه ادعاهای طالبان مبنی بر تصرف ولسوالی‌ها را رد کرد.

طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله اظهار داشت که نیروهای امنیتی افغانستان به طور موقت از یک منطقه در برخی از مراکز ولسوالی‌ها به منطقه دیگر منتقل شده‌اند، و این به معنای فروپاشی این مناطق نیست. آرین گفت که طالبان قادر به نگهداری ولسوالی یا استفاده از هرگونه وسیله نقلیه‌ای كه ادعای گرفتنش را دارند، نیستند. این گروه فاقد ظرفیت لجستیك است و اعضای آن در مناطق دورافتاده پراكنده هستند.

آرین ادعا کرد که طالبان هیچ برنامه‌ای برای مردم در مناطقی که این گروه ادعای حضور در آنها را دارند، ندارد در حالی که مردم از مناطقی که طالبان حضور دارند آواره شده‌اند و این نشان می‌دهد که این گروه جایی در میان مردم ندارد. آرین تکرار کرد که پیشرفت‌های طالبان موقتی است، نه دائمی، زیرا این گروه یک رویکرد تخریبی را دنبال می‌کند و در عین زمان، بسیج عمومی در حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان تشکیل شده است، چندین ولسوالی از دست طالبان آزاد شده، مردم در فرایند ملی شرکت کرده اند و نیروهای امنیتی ملی شجاعانه از کشور و مردم دفاع می‌کنند.

به علاوه، وزارت دفاع ملی روز یکشنبه اعلام کرد که ولسوالی بهارک ولایت بدخشان توسط نیروهای دولتی پس گرفته شد. فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع گفت که طالبان در عملیات‌های امنیتی متحمل خسارات زیادی شده‌اند.

در همین حال، منابع امنیتی در ولایت غزنی تایید کردند که چهار غیرنظامی از جمله یک زن در جریان درگیری بین نیروهای دولتی و جنگجویان طالب در شهر غزنی کشته شدند. صفی هزاره، آمر حوزه ۶  غزنی گفت که این حادثه روز شنبه در منطقه قلعه کلوخک این شهر رخ داده است. هزاره افزود که نیروهای کماندو همچنین 14 شورشی طالب را کشتند و دو نفر دیگر را که برای حمله به نیروهای امنیتی داخل مسجدی در این منطقه پنهان شده بودند، زخمی کردند. طالبان هنوز در این مورد توضیحی نداده اند.

همچنین، منابع امنیتی در ولایت هرات گفتند که نجیب الله، آمر جنایی در هرات، در درگیری با سارقین مسلح کشته شد. عبدالاحد ولی زاده، سخنگوی پلیس هرات گفت که این حادثه شام شنبه رخ داد. ولی زاده توضیح داد که درگیری بین نیروهای پلیس و سارقان زمانی رخ داده است که سارقان پس از سرقت فرار کرده و توسط پلیس تحت تعقیب قرار گرفته‌اند. ولی زاده افزود که در جریان تیراندازی دو سارق مسلح نیز کشته شدند و یک نفر دیگر زخمی شد، در حالی که پلیس سلاح سارقین را نیز ضبط کرد.

در خبرهای دیگر، منابع محلی گزارش دادند که گروه طالبان به یک ایست بازرسی خیزش مردمی در فرودگاه بگرام حمله کردند. به گفته منابع، این ایست بازرسی در مرز بین ولسوالی‌های بگرام و کوه صافی در ولایت پروان واقع شده است. در این حمله یک عضو ارتش محلی و یک شورشی طالب کشته و یک نفر دیگر زخمی شد. منابع محلی گفتند که طالبان قصد حمله به پایگاه هوایی بگرام را داشتند، با این حال به گفته مقامات طالبان فاقد چنین ظرفیتی هستند.

در اوج ناامنی و سقوط تعدادی از مراکز ولسوالی‌ها به دست طالبان، کنسولگری‌های ۸ کشور در مزار شریف، مرکز ولایت بلخ، فعالیت‌های خود را محدود کرده‌اند. ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ایران، پاکستان، ترکیه، روسیه و هند دارای کنسولگری در مزار شریف هستند.

در همین حال، وزارت امور خارجه از حذف پلیس ملی افغانستان (ANP) از “لیست” دبیرکل سازمان ملل متحد، که به دلیل حضور کودکان زیر 18 سال درپولیس ملی بود، استقبال کرد.

وزارت امور خارجه گفت که حذف پولیس از این لیست نتیجه پیشرفت مداوم در اجرای برنامه جلوگیری از به کار گیری کودکان در صفوف نیروهای امنیت ملی افغانستان است، و این پیشرفت نشان دهنده تعهد دولت افغانستان به ارزشهای بین المللی حقوق بشر است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان