جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

آغاز گفتگو ها روی آجنداي مذاکرات؛ وزارت خارجه تلاش های دیپلماتیک برای موفقیت صلح را آغاز کرد است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

همزمان با آغاز گفتگو ها روی تعیین آجنداي مذاکرات در دوحه وزارت خارجه اعلام کرده است که کارزاری را به هدف جلب حمایت بین‌المللی برای موفقیت روند صلح، مذاکرات جاری و برآورده‌شدن خواست مردم افغانستان در این روند به راه انداخته است.

گران هیواد سخنگوی وزارت خارجه امروز شنبه (20جدی) در پیام ویدیویی گفته است که همزمان با سفر هیئت مذاکره کننده حکومت به دوحه و آغاز دور دوم مذاکرات بین الافغانی حنیف اتمر وزیر خارجه تلاش هایش را برای موفقیت این روند با کشورهای بزرگ و نهادهای بین المللی آغاز کرده است.

هیواد هدف این تلاش ها را جلب حمایت بین‌المللی برای کامیابی روند صلح، موفقیت مذاکرات صلح و خواست‌های مردم و حکومت افغانستان خوانده افزوده که اتمر در دو روز گذشته تاکنون با وزیران خارجه شش کشور از جمله کانادا، آسترالیا، هندوستان، ترکمنستان، ناروی و اندونیزیا گفت‌وگو کرده است.

به گفته او وزیر خارجه با نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان و نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد برای افغانستان نیز درباره روند صلح صحبت کرده است.

هیواد تاکید کرده که خواست مردم و دولت افغانستان را کاهش خشونت، تأمین آتش‌بس، برقراری صلح پایدار و با عزت است و این موضوعات از اولویت‌های مهم دولت نیز است.

آغاز نشست های تعیین اجنداي مذاکرات در دوحه

در همین حال فریدون خوزون، سخنگوی شورای عالی مصالحه گفته است که هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان بحث های اساسی شان با هیئت طالبان را امروز آغاز می کنند.

ناجیه انوری سخنگوی وزارت دولت در امور صلح نیز در پیامي به رسانه ها گفته که تیم آنها آمادگی کامل دارد و در مذاکرات موضوع آتش‌بس را روی میز می‌گذارند.

او تاکید کرد: «هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان در مورد این دور مذاکرات و نشست‌های پیشرو آمادگی کامل دارد. آتش‌بس خواست مردم است و تیم جمهوری اسلامی افغانستان که از مردم نمایندگی می‌کند خواست مردم افغانستان را روی میز مذاکره مطرح کرده و روی آن تاکید می‌کند.»

این در حالی است که برای آغاز مرحله دوم مذاکرات صلح در افغانستان هیئت دولت افغانستان به تاریخ ۱۶ جدی به قطر سفر کرده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان