جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

مروری کوتاه بر زندگی کوبی برایانت، اسطوره‌ بسکتبال آمریکا

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

باور اینکه کوبی برایانت، سوپراستار ان‌بی‌ای (NBA) جان خود را از دست داده‌، بسیار دشوار است. هیچ‌کس نمی‌تواند استعداد عجیب و روحیه‌ی جنگنده‌ی او را فراموش کند. روزهایی که ۶۰ امتیاز در بازی نهایی ان‌بی‌ای به دست آورد، خیلی دور به نظر نمی‌رسند. طرفداران لس‌آنجلس لیکرز به مدت دو دهه کوبی را می‌پرستیدند!

در این نوشتار با ۲۰ حقیقت از زندگی این فوق‌قهرمان آشنا خواهیم شد!

۱. برایانت در سال ۱۹۷۸ در فیلادلفیا، پنسیلوانیا به دنیا آمد. والدینش بعد از دیدن نوعی استیک در منوی یک رستوران، این نام را برای او انتخاب کردند!

۲. او از ۱۳ سالگی در ایتالیا زندگی کرد و به همین دلیل زبان ایتالیایی را به خوبی صحبت می‌کرد.

۳. برایانت بسکتبال را از سه سالگی آغاز کرد و با تماشای بازی‌های این رشته،‌ به مرور خود را به لحاظ تاکتیکی قوی‌تر کرد.

۴. کوبی تنها بازیکنی است که از دبیرستان و در سن ۱۷ سالگی برای بازی در ان‌بی‌ای انتخاب شد.

۵. او در تیم لس‌آنجلس لیکرز، همراه با شکیل اونیل ستاره‌ی دیگر این تیم، سه بار متوالی در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲ قهرمان لیگ شد.

۶. کوبی همراه تیم ملی آمریکا دو بار  در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ مدال طلای المپیک را به دست آورد.

۷. برایانت جایزه‌ی باارزش‌ترین بازیکن را در سال ۲۰۰۸ برنده شد.

۸. او در ۱۹ سالگی با ونسا لینِ ۱۷ ساله آشنا شد. شش ماه بعد با هم نامزد شدند و درنهایت دو سال بعد، یعنی در سال ۲۰۰۱ با هم ازدواج کردند.

۹. والدین برایانت و دو خواهرش در مراسم ازدواج او حاضر نشدند چون با ازدواج او با یک دختر غیرِ آفریقایی-آمریکایی مخالف بودند.

۱۰. کوبی بارها شماره‌ی پیراهنش را عوض کرد.

۱۱. او به حیطه‌ی موسیقی هم وارد شده بود اما موفقیتی در آن کسب نکرد. کوبی برنامه ریخته بود که اولین آلبوم خود را به نام ویژن در سال ۲۰۰۰ منتشر کند. اما برنامه‌ریزی‌ها برای انتشار آلبوم بعد از شکست تجاری یکی از آهنگ‌های او، متوقف شد. اما علاقه‌ی او به موسیقی به اینجا ختم نشد، چرا که بعدها در یکی از آهنگ‌های جی چو، خواننده‌ی اهل تایوان حضور داشت.

۱۲. برایانت در کودکی فوتبال دوست داشت و طرفدار تیم میلان بود. اگر مسابقات ان‌بی‌ای را تماشا نمی‌کرد و در اثر آن علاقه‌اش به بسکتبال شکوفا نمی‌شد، ممکن بود فوتبالیست شود.

۱۳. او نام مومبای سیاه (نوعی مار) را برای خودش انتخاب کرد به این دلیل که این مار سرعت و چابکی زیادی دارد.

۱۴. برایانت یک موسسه‌ی خیریه در چین دارد که از سوی دولت چین حمایت می‌شود. این موسسه، هزینه‌های تحصیل و سلامت کودکان را در چین تامین می‌کند.

۱۵. او در آمریکا هم به کارهای خیرخواهانه‌ی می‌پرداخت. کوبی سفیر ارگانی به نام After-School All-Stars بود که در ۱۳ ایالت خدمات بعد از مکتب برای بچه‌ها فراهم می‌کند.

۱۶. کوبی بعد از بازنشستگی در سال ۲۰۱۶ کتابی به نامِ «ذهنیت مامبا» منتشر کرد.

۱۷. او زندگی حرفه‌ای خود را در ان‌بی‌ای در شرایطی پایان داد که ۳۳۶۴۳ امتیاز به دست آورده بود.

۱۸. درست یک روز قبل از آنکه کوبی جان خود را از دست بدهد، لبران جیمز در امتیازآوری از او پیشی گرفت و با ۳۳۶۵۵ امتیاز به رتبه‌ی سوم و یک رتبه بالاتر از کوبی رسید.

۱۹. کوبی مربی دختر سومش، جیانا بود و این دو در مسابقات متعددی در ان‌بی‌ای در کنار هم دیده می‌شدند. ویدیوهای مهارت جیانا در بسکتبال وایرال شده بود،‌ در حالی که او فقط ۱۳ سال داشت.

۲۰. در تاریخ ۲۶ جنووری ۲۰۲۰، برایانت همراه با دختر ۱۳ ساله‌اش و ۷ نفر دیگر، در جریان سقوط هلیکوپتر شخصی‌اش در شهر کالاباساس ایالت لس‌آنجلس کشته شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان