جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.3
(4)

برای بسیاری از افراد، حفظ سلامت قلب یکی از دغدغه‌های اصلی است. متاسفانه هنوز هم بیماری قلبی یکی از اصلی‌ترین عوامل مرگ و میر در بسیاری از کشورهای جهان است. به همین دلیل تحقیقات روی سبک زندگی و مواد غذایی که به کاهش فشار خون و بهبود سلامت قلب کمک می کنند، همواره در حال انجام است.

تحقیقات جدید نشان می‌دهند که افزودن قارچ به برنامه غذایی می‌تواند به کاهش سطح فشار خون کمک کند. نویسندگان این تحقیق توضیح می‌دهند که ترکیبات زیست فعال قارچ مانند کوردیسپین، لوواستاتین، اریتادنین و ارگوسترول به طور مستقیم بر بیان ژنی که عملکرد قلبی عروقی را تحریک می‌کند، تأثیر می‌گذارند زیرا از نظر ساختاری شبیه به آدنوزین هستند، نوعی ماده شیمیایی که می‌تواند فشار خون را کاهش دهد.

هنگامی که از دانا الیس‌هانس، متخصص تغذیه بالینی در مرکز پزشکی  UCLAو استادیار دانشکده بهداشت عمومی فیلدینگ UCLA و نویسنده کتاب  رسپی برای زنده ماندن خواسته شد که این یافته‌ها را در چارچوب مشخصی قرار دهد، گفت: مصرف قارچ – حداقل برای افرادی که حساسیت ندارند – می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

او توضیح داد: «در یک رژیم غذایی نه چندان سالم، ممکن است تفاوت بزرگ یا قابل توجهی در ریسک کلی ایجاد نکند، اما زمانی که به یک رژیم غذایی مدیترانه ای متنوع و سالم یا DASH اضافه شود، حتی ممکن است بیش از آنچه ما انتظار داریم کمک کننده باشد.»

قارچ چگونه بر فشار خون بالا تأثیر می‌گذارد

نگهداری قارچ در یخچال قارچ فشار خون را کاهش می دهد

نویسندگان این مطالعه می‌نویسند که قارچ‌های خوراکی مدت‌هاست که به عنوان “غذای سالم” شناخته شده اند و به عنوان یک منبع زیست فعالِ غنی عمل می‌کنند، به این معنا که حاوی ترکیباتی هستند که فعالیت‌های بدن را در جهت مثبت تحریک می‌کنند و باعث سلامت کلی می‌شوند.

غذاهای زیست فعال به عنوان ابزارهای پیشگیرانه نه تنها برای بیماری‌های قلبی، بلکه سرطان و سایر اختلالات، مورد مطالعه قرار گرفته اند.

این مطالعه خاطرنشان می‌کند که قارچ‌ها اغلب در رویکردهای سلامت قلب برای الگوهای غذایی مانند رژیم‌های مدیترانه‌ای و روش‌های غذایی برای توقف فشار خون بالا (DASH) گنجانده می‌شوند، زیرا حاوی مواد فعال زیستی مانند پروتئین‌ها، استرول‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر غذایی، و اسیدهای آمینه است.

دکتر‌هانس اضافه می‌کند که قارچ‌ها “حاوی مقدار مناسبی پتاسیم در هر وعده” هستند. این مقدار معادل 11 درصد  از مقدار توصیه شده روزانه یا بین 300 تا 400 میلی گرم است. او توضیح می دهد که پتاسیم جزء مهمی از رژیم غذایی DASH و مدیترانه ای است، زیرا «می تواند به تنظیم فشار خون کمک کند» و به نوبه خود می‌تواند خطر حمله قلبی و سکته را کاهش دهد.

مری الن دی پائولا، متخصص تغذیه به وبسایت Health گفت: «قارچ‌ها به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم گیاهی مورد مطالعه قرار گرفته‌اند نه به عنوان یک ماده جادویی خاص برای مدیریت فشار خون. در واقع سایر عوامل سبک زندگی غیر مرتبط با تغذیه نیز نقش مهمی دارند.»

قدرت ترکیبات زیست فعال

در این تحقیق، دکتر‌هانس به این واقعیت اشاره کرد که 1 وعده یا 84 گرم قارچ خام خوراکی باعث افزایش درشت مغذی‌ها (5٪)، فیبر غذایی (2٪ – 6٪)، ریبوفلاوین (15٪)، پتاسیم (۱۱٪)، نیاسین (13٪ – 26٪)، مس (13٪ – 22٪)، ویتامین دی (9٪ – 11٪)، و سطح کولین (14٪) شد.

او توضیح داد: «این مواد مغذی و ترکیبات زیست فعال در متابولیسم سلولی نقش دارند: گردش سطوح ریزمغذی‌های خاص که ممکن است خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و فشار خون مانند پتاسیم را کاهش دهند.

دکتر‌هانس ادامه داد: “همچنین برخی ترکیبات موثر وجود دارند که بسیاری از آنها ممکن است حتی نامی نداشته باشند.” نویسندگان تحقیق در نتیجه گیری مقاله خود اشاره می‌کنند که خواص زیست فعال در قارچ می‌تواند راه را برای نوآوری‌های دارویی هموار کند. آنها ادعا می‌کنند “این مولکول‌ها می‌توانند به عنوان داروی بالقوه‌ای عمل کنند که فشار خون را کاهش می‌دهد؛ البته اثبات قطعی این ادعا به شواهدی از فارماکولوژی و بیوشیمی بالینی نیاز دارد.”

در مورد افراد مبتلا به آلرژی قارچ چطور؟

نگهداری قارچ در یخچال قارچ فشار خون را کاهش می دهد

هرچند همه اینها ممکن است امیدوارکننده به نظر برسند، اما اگر به قارچ حساسیت داشته باشید چه؟

دی پائولا، که با این تحقیقات جدید نیز ارتباطی ندارد، خاطرنشان کرد که رژیم غذایی DASH به غیر از قارچ‌هایی که حاوی بسیاری از خواص تقویت‌کننده سلامت قلب هستند مانند قارچ‌هایی که در این بررسی به آنها اشاره شده است، بر پایه گیاهان است و فیبر کافی دارد، سدیم کمی دارد، حاوی کلسیم کافی است و سطوح متوسط پروتئین دارد.

دکتر‌هانس اظهار داشت: “ممکن است قارچ‌های دیگری نیز وجود داشته باشند که می‌توانند مانند قارچ‌های خوراکی برای افرادی که به قارچ حساسیت دارند، عمل کنند.” با این حال، یک رژیم غذایی کامل و گیاهی اغلب فواید مشابه و مفیدی را به همراه دارد.

توصیه‌هایی برای یک برنامه غذایی مفید برای قلب

در هر صورت، این بررسی باعث گفتگو در مورد راهکار‌هایی می‌شود که می‌توانند به سلامت قلب و عروق کمک کنند. دیپائولا غذاهای گیاهی و کامل را توصیه می‌کند که هم رژیم مدیترانه ای و هم رژیم غذایی DASH  ارائه می‌دهد. علاوه بر این، دنبال کردن یک سبک زندگی سالم که ورزش، مدیریت استرس، حفظ وزن سالم و مدیریت سایر بیماری‌های همراه با بیماری قلبی را شامل می‌شود، کلیدی هستند.

نویسندگان این تحقیق توضیح می‌دهند که قارچ‌ها به تنهایی پاسخگو نیستند و باید تحقیقات بیشتری برای درک ترکیبات زیست فعال آن‌ها و چگونگی تأثیر آن بر فشار خون بالا انجام شود. دکتر‌هانس به نوبه خود یک رژیم غذایی کامل و سرشار از مواد مغذی را توصیه می‌کند.

او می‌گوید: “رژیم غذایی کامل و گیاهی که انواع غذاهای گیاهی را دارد، به ویژه آووکادو، آجیل، دانه‌ها، حبوبات، سبزیجات، می‌تواند برای فشار خون و سلامت قلب بسیار مفید باشد.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان