جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3
(2)

وقتی 24 ساعت کار می کنید و هیچ استراحتی ندارید، عضلات کم کم دچار درد می‌شوند و این روند به مرور منجر به بروز التهاب در مفاصل و استخوان‌ها می‌شود. تصور کنید اگر پس از 24 ساعت کار کردن، قلبتان استراحت مناسبی نداشته باشد، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ بله کار کردن مداوم و بدون استراحت به قلب شما فشار و استرس بیشتری وارد می‌کند. بنابراین، حداقل کاری که می‌توانید برای بهبود و تقویت سلامت قلب تان انجام دهید، این است که به بهداشت خواب‌تان توجه داشته باشید. برای مراقبت از قلب بهتر است عادات نادرست خواب را کنار بگذارید.

خواب چگونه بر سلامت قلب تاثیر می گذارد؟

عادات خواب ناسالم

 

خواب کافی به قلب شما اجازه می‌دهد تا بدنتان بهتر بازیابی و ترمیم شود. هشت ساعت خواب به پمپاژ خون اضافی کمک می‌کند، زیرا بدن شما در حالت استراحت بوده و از مقدار کمتری خون برای انجام وظایف روزانه استفاده خواهد کرد.

علاوه بر این، پس از 3-4 ساعت هضم غذا، قلب استراحت بهتری خواهد داشت. به گفته متخصصان قلب و عروق، ضربان قلب نامنظم و تکان‌های ناگهانی با خواب منظم به حالت عادی و ریتمیک خود بازخواهد گشت.

شب فرصتی عالی برای التیام، کامل شدن، ترمیم و بازیابی دوباره بدن است. اگر این بهبودی به درستی اتفاق نیفتد، یعنی خواب کافی نداشته باشید، خواه شب یا روز، بدیهی است که ترمیم و دفع سموم و ناخالصی‌ها به درستی انجام نشده و می‌تواند منجر به اختلالات و سپس بیماری‌های جدی و خطرناک شود.

اگر این سموم به خوبی از بدن پاک نشوند، مطمئنا به بیماری های قلبی مبتلا خواهید شد. چربی اضافی که توسط بدن در اندام‌ها تولید می‌شود و در شریان ها و چربی احشایی تجمع کرده و باعث ناراحتی قلبی می‌شود. برخی عادات خواب که شما را در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی قرار می دهد به قرار زیر هستند:

ساعات خواب نامنظم

عادات ناسالم خواب

نداشتن خواب کافی می‌تواند شما و قلبتان را در معرض خطر قرار دهد. در واقع، محققان دریافته‌اند که بزرگسالانی که عادات خواب نامنظم و بی کیفیت دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سایر بیماری‌های قلبی عروقی مانند گردش خون ضعیف در پایین تنه قرار دارند.

طبق تحقیقات، افرادی که بیش از دو ساعت در هفته کم خوابی دارند، نسبت به افرادی که عادات خواب منظمی دارند، بیشتر در معرض ابتلا به عروق کرونری تنگ قرار دارند. بهترین راه برای جلوگیری از چنین خطراتی، داشتن خواب منظم در طول هر شب است.

صرف زمان زیاد در استفاده از تلفن و وسایل الکترونیکی

عادات ناسالم خواب

اگر زمان زیادی را صرف استفاده از تلفن یا لپ تاپ تان می‌کنید به دقت این قسمت را مطالعه کنید! اکثر مردم در این عصر دیجیتال زمان زیادی را صرف صفحات اجتماعی و استفاده از تلفن و وسایل الکترونیکی می‌کنند. به طوری که چرخه خواب شان را به طور کامل مختل کرده است.

اگر تا کنون نمی‌دانستید، باید بدانید که اختلال در چرخه خواب و بیداری می‌تواند هضم غذا را مختل کند، به خصوص زمانی که هم غذا می‌خورید و هم مشغول تماشای فیلم یا استفاده از تلفن‌تان هستید. این وضعیت زمانی بدتر می‌شود که حتی در رخت خواب تا زمانی که کامل بخواب بروید نیز از تلفن تان جدا نمی‌شوید.

کلید خواب کافی، با کیفیت و کاهش خطر بیماری قلبی خوردن غذا در ساعت مناسب است. یعنی قبل از غروب آفتاب و سپس حداقل 4 ساعت بعد از صرف شام از رفتن به رخت خواب خودداری کنید. یکی دیگر از بخش های ضروری کاهش خطر بیماری قلبی، خواب 7-8 ساعته است که به ترمیم و بازیابی بدن‌ شما کمک می‌کند.

چگونه یک خواب خوب داشته باشیم تا از بیماری قلبی جلوگیری کنیم؟

فلج خواب
عادات ناسالم خواب

  • تنفس صحیح

دم و بازدم صحیح خیلی مهم است. به آرامی از طریق بینی نفس بکشید و از دهان خارج کنید. حجم زیاد هوا می‌تواند به گردش خون را کاهش داده و چرخش آن را بهبود بخشد. همچنین می‌تواند ظرفیت حیاتی اکسیژن در ریه های شما نیز بهبود بخشد.

  • به طور منظم ورزش کنید

ورزش منظم به خواب بهتر و بهبود عملکرد قلب کمک می‌کند. حرکات یا آساناهای یوگا مانند بالاسانا، آردا چاکراسانا، یا حرکت یک پا به پهلو خم، باداکوناسانا، مارجاریسانا، سالامبا بوجانگاسانا به بهبود سلامت قلب شما کمک می‌کند.

  • خوب غذا بخورید

نکته مهم دیگر، داشتن یک رژیم غذایی متعادل برای جلوگیری از بیماری قلبی است. اگر می خواهید قلب سالمی داشته باشید و به ریتم و ضربان قلبتان کمک کنید تا به حالت عادی بازگردد، پس باید یک رژیم غذایی سالم و سرشار از مواد مغذی از جمله فیبر، پروتئین و سایر مواد معدنی و ویتامین‌ها داشته باشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان