جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3
(3)

آب لیمو – که به سادگی ترکیب آب با آبلیمو است – راهی ساده برای هیدارته نگهداشتن بدن است. نوشیدن ترکیب آب و آبلیمو به طور قابل توجهی به رژیم غذایی قلیایی مرتبط است. این نظریه بر این باور است که خوردن غذاهای قلیایی می‌تواند سطح pH بدن را متعادل کرده و از بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کنند.

اگرچه آب لیمو به طور طبیعی PH پایینی دارد و قبل از مصرف اسیدی در نظر گرفته می‌شود، اما در واقع بعد از مصرف قلیایی می‌شود. علی‌رغم PH پایین، آبلیمو قلیایی در نظر گرفته می‌شود زیرا پس از متابولیزه شدن، خاکستر قلیایی در بدن باقی می‌گذارد.

تاثیر نوشیدن ترکیب آب و آبلیمو

بر اساس تحقیقات انجام شده، در حالی که رژیم خاکستر اسیدی – به جای خاکستر قلیایی – خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند پوکی استخوان را افزایش می‌دهد. برعکس، رژیم خاکستر قلیایی در برابر برخی از پیامدهای منفی بدن را محافظت می‌کند. تصور اکثریت بر این است که خوردن بیشتر غذاهای قلیایی، بدن را نیز قلیایی کرده از آن محافظت می‌کند. غذاهای قلیایی فقط به آب لیمو محدود نمی‌شوند و شامل سایر میوه‌ها، سبزیجات و حبوبات نیز می‌شوند.

در ادامه می‌توانید در مورد اثرات نوشیدن آب و آبلیمو بیشتر بخوانید.

مزه دار کردن غذاها با طعم دهنده های ساده عوارض جانبی آب لیموترش

ترکیب آب و آبلیمو

ترکیب آب و آبلیمو به هیدراته ماندن بدن کمک می‌کند

اکثر افراد مایعات کافی مصرف نمی‌کنند، به همین دلیل بدن شان منجر به بروز یبوست، سرگیجه و سایر علائمی‌شوند که می‌تواند ناشی از ننوشیدن آب کافی باشد. نوشیدن آب لیمو مایعات بیشتری وارد سیستم بدن شما می‌کند که یکی از بهترین راه‌ها برای مبارزه با کم آبی بدن است. اگر آب لیمو را صرفا به این دلیل به آب نوشیدنی تان اضافه می‌کنید که از طعم آن لذت ببرید و در نتیجه باعث می‌شود مایعات بیشتری بنوشید، پس حتما به این کار ادامه دهید.

آبلیمو باعث کاهش وزن می‌شود

در حالی که آبلیمو یک معجون جادویی برای کاهش وزن نیست، اما هیدراته نگهداشتن بدن به کاهش وزن و کنترل آن کمک می‌کند. ترکیب آب و آبلیمو توانایی طبیعی بدن را برای تجزیه چربی افزایش می‌دهد.

بر اساس مطالعات انجام شده، چربی ذخیره شده به گلیسرول و اسیدهای چرب آزاد تجزیه می‌شود تا بدن از آن به عنوان سوخت استفاده کند. اگر بدن دچار کم آبی شود، برای عملکرد بهتر، منبع انرژی را به چالش کشیده و باعث کاهش وزن می‌شود.

کمک به بهبود خلق و خو

برای برخی، کم آبی می‌تواند باعث ایجاد خلق و خوی بد شود. نوشیدن آبلیمو به جای آب معمولی باعث می‌شود افراد به نوشیدن مایعات بیشتر تشویق شوند. همچنین، برخی داده‌ها نشان می‌دهد که کم آبی سلولی با خلق و خوی ضعیف مرتبط است.

تقویت سیستم ایمنی با نوشیدن آب و آبلیمو

تقویت سیستم ایمنی با نوشیدن آب و آبلیمو

اگر به دنبال جلوگیری از سرماخوردگی و ابتلا به آنفولانزا هستید، آبلیمو بنوشید. آبلیمو سرشار از ویتامین C است. آب یک لیمو حاوی 18 میلی گرم ویتامین C است. یک بزرگسال بسته به جنسیت و سنش به 75 تا 130 میلی گرم از این ویتامین نیاز دارد.

شروع روز با نوشیدن آبلیمو به تقویت ایمنی بدن کمک می‌کند. در حالی که نوشیدن ترکیب آب و آبلیمو به اندازه یک فنجان 100 درصد نیاز روزانه شما به این ویتامین را تامین نمی‌کنید، اما به شما کمک می‌کند تا به اندازه کافی این ماده مغذی مهم را دریافت کنید. حتی می‌توانید وقتی به خرید می‌روید، کیوی بخرید و آن را میل کنید. کیوی نیز سرشار از ویتامین C است.

وخیم تر شدن علائم رفلاکس معده

لیمو به طور طبیعی اسیدی با PH بین 2 تا 3 است. این خبر بدی برای مبتلایان به رفلاکس اسید است، زیرا غذاهای اسیدی باعث سوزش سر دل آن‌ها شده و می‌توانند التهاب گلو (یکی از علائم رفلاکس خاموش) را تحریک کنند.

فرسایش مینای دندان‌ها

هر نوشیدنی اسیدی مانند آب لیمو به مرور زمان مینای دندان را از بین می‌برد. نوشیدن زیاد آب لیمو منجر به فرسایش آرام مینای دندان یا لایه بیرونی دندان‌ها می‌شود، و با این کار دندان‌ها حساس تر و مستعد ابتلا به پوسیدگی خواهند بود.

نوشیدن آب و آبلیمو منجر به بهبود وضعیت قلبی عروقی می‌شود

نه تنها ترکیب آب و آبلیمو به بهبود وضعیت قلبی عروقی کمک می‌کند، بلکه اگر مقداری سیر نیز به آن اضافه کنید عوامل خطر قلب عروقی مانند فشار خون و سطح کلسترول خون را کاهش خواهید داد.

خواص درمانی ترکیب آب گرم و لیمو

ترکیب آب و آبلیمو

افراد دارای هیپرلیپیدمیک (کسانی که چربی خون شان زیاد می‌شود) وقتی نوشیدنی‌ای مخلوط ۲۰ گرم سیر و ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو را به طور روزانه به مدت ۸ هفته مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که این نوشیدنی را در رژیم غذایی شان ندارند، عملکرد قلب شان بهتر است. آن‌ها فشار خون پایین تر داشته و سطح چربی شان را نیز کاهش می‌دهند.

آب مرکبات، مانند آبلیمو، به طور طبیعی حاوی فلاونوئید منحصر به فردی به نام هسپریدین است. مصرف مداوم هسپریدین به بهبود فشار خون سیستولیک در افرادی که دارای فشار خون خفیف هستند، کمک می‌کند.

کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه

سیترات، نمک موجود در اسید سیتریک، به کلسیم متصل می‌شود و به جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه کمک می‌کند. مرکبات و آب میوه‌ها منبع طبیعی و شناخته شده سیترات رژیمی‌ هستند. در بین تمام آب مرکبات، به نظر می‌رسد آب لیمو دارای بالاترین غلظت این نمک برای جلوگیری از سنگ کلیه باشد.

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که در معرض خطر ابتلا به سنگ کلیه هستند و آب لیمو مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که آب لیمو مصرف نمی‌کنند، احتمال ابتلا به آن را کاهش می‌دهند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

Avatar photo
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان