جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 8 دقیقه
0
(0)

اگرچه اطلاعات اندکی در مورد فواید گلیسیرین برای مو وجود دارد. اما امروزه نظر به تجربه افراد گلیسیرین بر رشد مو تاثیر دارد. در حالی که گلیسیرین یک ماده محبوب در دنیای محصولات مراقبت از پوست است، اما می توان از گلیسیرین برای مرطوب کردن پوست سر و مو نیز استفاده کرد. ضمنا در درمان خشکی و خارش پوست سر یا موهای خشک و آسیب دیده مفید می باشد. بنابراین اگر کنجکاو هستید تا در این مورد بیشتر بدانید با ما در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه همراه باشید.

آیا گلیسیرین برای مو مفید است؟

گلیسیرین برای درمان انواع مو، از جمله موهای مجعد، وز و ضخیم شناخته شده است. شواهد تجربی نشان می دهد که گلیسرین موهای آسیب دیده را ترمیم می کند. گلیسیرین همچنین موهای خشک را هیدراته می کند. موهای دو شاخ شده را تقویت می کند. می تواند از شکستن موها جلوگیری کرده و با شوره سر مقابله کند.

فواید گلیسیرین برای مو

گلیسیرین یک مرطوب کننده محبوب است و می تواند مو را نرم کند. می تواند به عنوان یک محافظ حرارت عمل کند زیرا آسیب ناشی از گرما را به حداقل می رساند. همچنین سطح pH پوست سر را متعادل کرده و آسیب ناشی از تغییرات قلیایی را به حداقل می رساند. گلیسیرین به کاهش شوره سر کمک می کند. همچنین در شامپوها، کرم ‌ها و لوسیون ‌های گیاهی ضد شوره استفاده می‌شود، زیرا این مواد سبب خشکی مو می شود که گلیسرین در ترکیب آن از خشکی مو جلوگیری می ‌کند.

در شامپوها به عنوان حالت دهنده استفاده می شود. گلیسیرین رطوبت ریشه مو را افزایش می دهد و ساقه مو را تقویت می کند.

نحوه استفاده از گلیسیرین برای مو

اسپری مو

مواد لازم

گلاب: ½ فنجان

اسانس نعناع یا رزماری: 4 تا 5 قطره

گلیسیرین: 2 قاشق غذاخوری

آب: ½ فنجان

یک بطری اسپری

زمان آماده سازی

2 دقیقه

دستورالعمل

همه مواد را با هم مخلوط کنید. سپس مخلوط تهیه شده را داخل بطری اسپری بریزید. اسپری را روی موهای شسته و مرطوب بپاشید. تحقیقات نشان می دهد که گلاب می تواند به حفظ رطوبت پوست کمک کند. همچنین اختلالات خشکی و خارش پوست سر را درمان می کند. از طرفی نعناع و رزماری دارای خواص ضد میکروبی و ضد قارچی هستند که به تمیز نگه داشتن پوست سر کمک می کند.

روغن کرچک با گلیسیرین

مواد لازم

روغن کرچک: 1 قاشق غذاخوری

گلیسیرین: 1 قاشق غذاخوری

آب: 2 قاشق غذاخوری

سرکه سیب: 1 قاشق غذاخوری

زرده تخم مرغ: 1

زمان آماده سازی

2 دقیقه

دستورالعمل

تمام مواد را در یک کاسه با هم مخلوط کنید تا خمیری یکدست به دست آید. خمیر را از ریشه تا انتها به موهای خود بمالید. سپس همین روش را روی پوست سر خود اعمال کنید. از نوک انگشتان خود برای ماساژ پوست سر خود استفاده کنید. بگذارید 30-45 دقیقه روی موها بماند. سپس با آب سرد و شامپو بشویید. روغن کرچک به تحریک رشد مو کمک می کند. سرکه سیب به حفظ سطح pH پوست سر کمک می کند. علاوه بر این به عنوان یک عامل پاک کننده عمل می کند. زرده تخم مرغ حاوی پپتیدهایی است که می توانند رشد مو را تحریک کنند.

روغن زیتون، گلیسیرین و عسل

مواد لازم

روغن زیتون: 1 قاشق غذاخوری

گلیسیرین: 1 قاشق غذاخوری

عسل: 1 قاشق غذاخوری

زمان آماده سازی

2 دقیقه

دستورالعمل

روغن زیتون را کمی گرم کنید. اما مواظب باشید که داغ نباشد. هر سه ماده را در یک کاسه مخلوط کنید. مخلوط را به پوست سر و مو بمالید. پوست سر خود را با نوک انگشتان خود به مدت 5 تا 10 دقیقه با حرکات دایره ای ماساژ دهید. این مخلوط را حداقل 10 دقیقه تا نیم ساعت روی موهای خود بگذارید. طبق معمول با آب گرم و شامپو بشویید.

تحقیقات نشان می ‌دهد که روغن زیتون می ‌تواند به فولیکول‌ های مو نفوذ کرده و از ریشه مو محافظت کند. روغین زیتون حاوی اسید اولئیک است که می تواند 5-آلفا ردوکتاز را مهار می کند و به جلوگیری از ریزش مو اثربخشی فوق العاده ای دارد. این آنزیم تستوسترون را به دی هیدروتستوسترون (DHT) تبدیل می کند که سبب آلوپسی می شود. عسل به درمان شوره سر مزمن کمک می کند و در ضمن پوست سر و مو را مرطوب نگه می دارد.

فواید گلیسیرین برای مو در ترکیب گلاب

مواد لازم

گلاب: 2 قاشق غذاخوری

گلیسیرین: 1 قاشق غذاخوری

آب: 2 قاشق غذاخوری

زمان آماده سازی

2 دقیقه

دستورالعمل

گلاب و گلیسیرین را در آب مخلوط کنید. مخلوط را روی موهای شسته و مرطوب از ریشه تا انتها بمالید. گلاب و گلیسیرین برای مو مفید هستند. شواهد تجربی نشان می دهد که این ماسک به حفظ سلامت مو کمک می کند.

آلوئه ورا و گلیسیرین

مواد لازم

ژل آلوئه ورا: 1 قاشق غذاخوری

گلیسیرین: 1 قاشق غذاخوری

زمان آماده سازی

1 ساعت

دستورالعمل

ژل آلوئه ورا و گلیسیرین را با هم مخلوط کنید. آن را با حرکات دایره ای روی پوست سر ماساژ دهید. سپس روی موها نیز بمالید. بگذارید یک ساعت بماند و موهای تان را طبق معمول بشویید. همه از فواید آلوئه ورا به خوبی آگاهی دارند. به تحریک رشد مو کمک می کند، موهای خشک را هیدراته کرده و آسیب آن را ترمیم می کند. این ترکیب برای موهای خشک، آسیب دیده و تحت درمان شیمیایی ایده آل است.

فواید گلیسرین برای مو با ترکیب عسل

مواد لازم

عسل: 3 قاشق غذاخوری

گلیسیرین: 2 قاشق غذاخوری

آب: 2 قاشق غذاخوری

زمان آماده سازی

2 دقیقه

دستورالعمل

مواد را با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. خمیر را به موها و پوست سر خود بمالید. پوست سر خود را با نوک انگشتان خود با حرکات دایره ای کوچک ماساژ دهید. بگذارید خمیر حدود 30 دقیقه روی پوست بماند. بعد از آن با آب گرم و شامپوی ملایم بشویید. عسل یک نرم کننده شناخته شده است و پوست سر را از عفونت هایی مانند شوره سر تمیز نگه می دارد. تحقیقات نشان می دهد که عسل اغلب برای درمان اختلالات مو و پوست سر استفاده می شود. جفت شدن آن با گلیسیرین می تواند هیدراتاسیون را افزایش داده و موها را سالم تر و درخشان تر کند.

آب لیمو، تخم مرغ و گلیسیرین

مواد لازم

آب لیمو: 2 قاشق غذاخوری

گلیسیرین: 1 قاشق غذاخوری

تخم مرغ: 2 عدد

زمان آماده سازی

2 دقیقه

دستورالعمل

مواد را در یک کاسه مخلوط کنید. مخلوط را به پوست سر و مو بمالید. بگذارید به مدت 45 دقیقه بماند. با آب گرم و شامپوی معمولی بشویید. لیمو دارای غلظت بالایی از ویتامین C است. کمبود ویتامین C سبب ایجاد اسکوربوت می شود که منجر به ریزش مو می شود. همچنین ممکن است به درمان ریزش مو، شوره سر، شپش و آکنه پوست سر کمک کند. لیمو و گلیسیرین نیز پوست سر و مو را شفاف می کند.

فواید گلیسیرین برای مو؛ در ترکیب محصولات مو

همچنین می توانید گلیسیرین را به نرم کننده ها و شامپو های خود اضافه کنید تا خاصیت مرطوب کنندگی آن ها افزایش یابد. گلیسیرین رطوبت را حفظ کرده و موها را نرم می کند. اگرچه گلیسیرین فواید خاصی برای مو دارد، اما باید از مضرات آن نیز آگاه بود.

عوارض جانبی؛ اثرات جانبی

هرچند استفاده موضعی از گلیسیرین بی خطر است. اما نباید روی پوست ترک خورده یا زخم استفاده شود. هنگام استفاده روی مو، گلیسیرین باید با روغن، آب یا سرم های دیگر ترکیب شود تا مطمئن شوید موها را چرب نمی کند.

گلیسیرین گرما را به خوبی انتقال می دهد. بنابراین، هنگام استفاده از وسایل گرم کننده مانند اتوی فر یا سشوار، نباید آن را روی موها بمالید. همچنین سبب به آسیب مو می شود و مو و پوست سر را چسبنده می کند.

گلیسیرین همچنین در برخی واکنش های آلرژیک ایجاد می کند. قبل از استفاده، روی مچ دست، ساعد یا درست زیر خط رویش مو، پچ تست انجام دهید. به هرگونه قرمزی، تورم، سوزش، برآمدگی یا خارش دقت کنید. بیشتر این عوارض جانبی بر اساس شواهد تجربی افراد ذکر شده است.

باید گفت

فواید گلیسیرین برای موهای شما از مرطوب کردن مو و پوست سر گرفته تا جلوگیری از دوشاخه شدن و شکستن موها می باشد. خاصیت مرطوب کنندگی آن به نرم شدن مو کمک می کند و در عین حال از آسیب حرارتی ناشی از ابزارهای حالت دهنده حرارتی نیز محافظت می کند. شما می توانید فرمولاسیون های خانگی خاصی را با گلیسیرین با استفاده از مواد مفید برای مو مانند گلاب، آلوئه ورا، عسل، روغن زیتون، تخم مرغ و آب لیمو ترکیب کنید. با این حال، گلیسیرین در برخی افراد سبب خارش و سوزش می شود. همچنین گلیسیرین را در خالص ترین شکل آن استفاده نکنید زیرا چسبندگی و چرب شدن موها را به همراه خواهد داشت.

لینک های مرتبط

گلیسیرین و کاربرد آن: فواید گلیسرین برای سلامت پوست، مو و ناخن

خوردن غذاهای تند در دوران بارداری؛ خطرات، نکات مهم و ایمنی بدن

۷ روش خانگی فوق العاده موثر برای موهای خشک و وز

۱۰ بهترین دستورالعمل تهیه ماسک برای موهای خشک و آسیب دیده

درمان خانگی: ۸ راهکار طبیعی که موهای خشک و آسیب دیده را در خانه درمان کنیم

تقویت و مراقبت از موهای نازک با این ۱۰ ماسک  خانگی فوق العاده موثر

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان