جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 13 دقیقه
5
(3)

آیا متوجه شده اید که لب های شما اغلب اولین عضو بدن است که به دلیل تغییرات آب و هوایی تحت تاثیر قرار می گیرند؟. شرایطی مانند آلودگی محیطی و کم آبی باعث خشکی، ترک خوردگی و رنگدانه لب ها می شود. اگر همیشه فکر می‌کردید که چرا این اتفاق می‌افتد، جواب این است: پوست لب‌ها نازک‌ترین و حساس‌ترین عضو بدن است. بله درست خواندید این قسمت از صورت شما که همیشه فراموشش می کنیم، نیاز به توجه و مراقبت دارد. شما باید مراقبت از لب های خود را بخشی از رژیم روزانه مراقبت از پوست خود قرار دهید. درمان خانگی برای داشتن لب های صورتی رویایی است.

برای کمک به تحقق این رویا، ما 12 درمان خانگی برای داشتن لب های صورتی طبیعی را فهرست کرده ایم. حتی اگر با گذشت زمان لب هایتان تیره و کدر شده باشد، جای نگرانی نیست. کاملا آسیب زدایی کرده و آن لب های صورتی سالم را دوباره به دست می‌آورید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر روز 15 دقیقه را برای مراقبت از لب های خود اختصاص دهید.

مطلب مرتبط: ۱۰ بهترین درمان خانگی برای رفع ترک و خشکی لب

لب های خود را با اسکراب عسل و شکر لایه برداری کنید

اسکراپ شکر و عسل

یکی از دلایل اصلی تیره شدن لب ها تجمع سلول های مرده است. اسکراب های طبیعی لب برای از بین بردن پوست مرده بسیار موثر هستند تا لب ها صاف و نرم شوند.

طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای یا شکر سفید و یک قاشق غذاخوری عسل را تهیه کنید. برای تهیه اسکراب کافی است مواد را با هم مخلوط کنید.

نحوه و زمان استفاده: اسکراب را به مدت یک دقیقه به آرامی روی لب های خود ماساژ دهید. بگذارید اسکراب چند دقیقه روی لب هایتان بماند. سپس آن را با آب معمولی بشویید. از این اسکراب دو یا سه بار در هفته استفاده کنید تا نتیجه خوبی بگیرید.

نتیجه استفاده از آن: شکر قهوه ای روی لب ها بسیار ملایم است. و به خوبی آن ها را بدون ایجاد ناراحتی لایه برداری می کند. شکر همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است که از آسیب دیدن لب ها در برابر نور خورشید جلوگیری می کند. شکر حاوی اسید گلیکولیک است که لب ها را حالت می دهد و از سموم محیطی جلوگیری می کند. آنزیم های موجود در عسل به روشن شدن رنگ لب ها کمک می کند. عسل همچنین رطوبت مناسبی برای لب ها فراهم می کند.

مطلب مرتبط: بهترین هدیه برای ولنتاین: طرز تهیه ۴ اسکراب شکر الهام گرفته از ولنتاین

از گلبرگ های گل رز و شیر روی لب های خود استفاده کنید

گلبرگ های گل رز و شیر

گلبرگ های رز به طور طبیعی لب های شما را تغذیه، نرم و روشن می کنند. آن ها همراه با شیر به عنوان یک درمان فوق العاده برای تغییر رنگ و ترمیم لب های تیره و لکه دار عمل می کنند.

طرز تهیه: 5 تا 6 گلبرگ گل رز را یک شب در نصف فنجان شیر خیس کنید. صبح گلبرگ ها را از شیر صاف کرده و له کنید تا خمیری به دست آید. این خمیر را روی لب های خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. اگر خمیر خیلی غلیظ بود روی لب ها بمالید و چند قطره شیر اضافه کنید.

نحوه و زمان درخواست: از آن جایی که گلبرگ های رز روی لب ها ملایم هستند، می توانید این درمان را هر روز تکرار کنید. برای مشاهده تغییرات قابل توجه آن را به یک درمان شبانه تبدیل کنید.

نتیجه استفاده از آن: گلبرگ های رز و شیر هر دو مرطوب کننده های طبیعی هستند. عصاره گل رز باعث تعادل و بازگرداندن رطوبت و سلامت لب ها می شود. اگر لب های شما کم آب شده است، از استفاده روزانه از بالم لب رز سود خواهید برد. روغن های طبیعی موجود در آن لب ها را محافظت کرده و به زیبایی نرم نگه می دارد

مطلب مرتبط: ۱۰ جالب ترین واقعیت ها درباره لبخند

مخلوط شیر و زردچوبه را روی لب های خود بمالید

زردچوبه یک ترکیب شناخته شده است که به درمان رنگدانه ها کمک می کند. اما استفاده از آن به روشن کردن پوست محدود نمی شود. زردچوبه همراه با شیر برای درمان تیرگی لب ها استفاده می شود.

نحوه درست کردن: نصف قاشق چایخوری زردچوبه را در یک قاشق چایخوری شیر مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. این خمیر را روی لب های خود بمالید و بگذارید حدود 5 دقیقه بماند. پس از خشک شدن خمیر، آن را به آرامی پاک کنید. لب های خود را با آب گرم تمیز کنید و سپس از یک بالم لب آبرسان استفاده کنید.

نحوه و زمان درخواست: این روند را در روزهای متناوب تکرار کنید تا تغییرات قابل توجهی را مشاهده کنید. می توانید آن را در هر زمانی از روز روی لب های خود بمالید.

نتیجه استفاده از آن: زردچوبه و شیر با هم به درمان رنگدانه کمک می کنند و به ترمیم لب های صورتی طبیعی کمک می کنند. پاک کردن خمیر نیز به خلاص شدن از شر سلول های مرده کمک می کند.

مطلب مرتبط: خواص آب لبو: ۲۷ فایده بی نظیر آب چغندر برای پوست، مو و سلامتی

آب چغندر را روی لب های خود بمالید

آب چغندر

اگر تا به حال چغندر خورده باشید، متوجه شده اید که چگونه همه دهان از زبان تا دندان را صورتی می کند. چغندر دارای رنگدانه های قرمز طبیعی است که به صورتی شدن لب های شما کمک می کند.

نحوه استفاده: راه های زیادی برای استفاده از چغندر برای لب ها وجود دارد. ساده ترین آن چغندر را برش دهید و روی لب هایتان بمالید. روش دیگر، می توانید آب چغندر را استخراج کرده و با عسل مخلوط کنید تا آن را روی لب های خود بمالید.

نحوه و زمان درخواست: از آن جایی که چغندر و عسل کاملا طبیعی هستند، می توانید این ترکیب را روی لب های خود بمالید و بگذارید یک شب بماند.

نتیجه استفاده از آن: چغندر علاوه بر داشتن رنگدانه های قرمز طبیعی، به عنوان یک لایه بردار طبیعی نیز عمل می کند. هنگامی که آن را روی لب های خود می مالید، به از بین بردن سلول های مرده و روشن شدن لب ها کمک می کند.

مطلب مرتبط: فواید ترکیب ماست و زردچوبه: اگر هر شب ماست و زردچوبه بخورید

روغن را روی ناف خود بمالید

روغن

در حالی که بیشتر درمان‌ها برای داشتن لب‌های صورتی به طور طبیعی بر تغذیه لب‌ها تاکید می‌کنند. اما اگر لب‌های خشک و تیره داشته باشید، این روش برای شما مفید است. ممکن است به نظر برسد که ربطی به لب ها ندارد، اما به صورت داخلی برای ترمیم لب ها عمل می کند.

نحوه و زمان درخواست: به سادگی هر شب قبل از رفتن به رختخواب، روغن گرم را به ناف خود بمالید.

نتیجه استفاده از آن: اولین قسمتی از بدن که پس از لقاح ایجاد می شود ناف ما است. این بخش معجزه آسایی از بدن ما است که می تواند تشخیص دهد کدام قسمت از بدن نیاز به تغذیه دارد. و می تواند آن را منتقل کند. استفاده از روغن زیتون روی ناف، لب ها را با تغذیه لازم التیام می بخشد.

لب های خود را با لیمو و شکر لایه برداری کنید

لیمو و شکر

اگر لب‌های شما ترک‌خورده نیست، استفاده از لیمو و شکر می‌تواند به صورت طبیعی به داشتن لب‌های صورتی کمک کند.

طرز تهیه: یک تکه لیمو را برش دهید و مقداری شکر روی آن بپاشید. برش لیمو را حدود 2 تا 3 دقیقه روی لب ها بمالید.

نحوه و زمان استفاده: می توانید هر سه روز یک بار این درمان را برای لب های خود تکرار کنید.

نتیجه استفاده از آن: لیمو یک عامل سفید کننده طبیعی است که به روشن شدن لب ها کمک می کند. و شکر یک لایه بردار ملایم است که به خلاص شدن از شر سلول های مرده کمک می کند. اگر پوست لب ها و اطراف لب های شما خیلی حساس یا ترک خورده نباشد. این درمان برای روشن کردن طبیعی لب ها به خوبی کار می کند. از آن جایی که لیمو اسیدی است، ممکن است باعث تحریک شود. اگر هر گونه ناراحتی را تجربه کردید، استفاده از آن را متوقف کنید و یکی از راه حل های دیگر را انتخاب کنید.

مطلب مرتبط: خواص درمانی لیمو ترش و نعناع تازه و تأثیر شگفت انگیز آن برای سلامتی

برگ نعناع و لیمو را روی لب های خود بمالید

نعناع و لیمو

برگ‌های نعناع برای بازگرداندن زندگی به لب‌های خشک و کدر مناسب هستند. آن ها لب ها را هیدراته می کنند تا رنگ صورتی طبیعی را که همه ما می خواهیم بازگردانند.

طرز تهیه: 5 تا 6 برگ نعنا را له کنید و نصف لیمو را روی آن فشار دهید. چند قطره عسل اضافه کنید تا مخلوط به راحتی روی لب ها اعمال شود.

نحوه و زمان درخواست: می توانید این درمان را هر سه روز یک بار تکرار کنید.

نتیجه استفاده از آن: هر دو برگ نعناع و لیموترش خاصیت سفید کنندگی دارند. برگ های نعناع برای افراد سیگاری نیز مفید است زیرا به از بین بردن لکه ها و لکه های تیره نیکوتین کمک می کند. عصاره نعناع همچنین آسیب های ناشی از آلودگی های محیطی و آب و هوای شدید را اصلاح می کند. برای داشتن لب های صورتی طبیعی، می توانید از بالم لب 100% طبیعی نعناع نیز استفاده کنید. این یک درمان ترمیم کننده و طراوت دهنده لب است که لب های خشک شده و کم آب را نجات می دهد.

مطلب مرتبط: طرز تهیه کرم مرطوب کننده خانگی: با این کرم‌ها شادابی را به پوست خود هدیه دهید

برای درمان خانگی برای داشتن لب های صورتی؛ دانه های انار و شیر را به لب های خود بمالید

انار یکی از سالم ترین مواد غذایی است که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید. اما، آیا می دانستید که انار می تواند به شما کمک کند تا آن لب های صورتی زیبا را دوباره به دست آورید؟. در این جا یک درمان ساده وجود دارد که می توانید آن را دنبال کنید.

نحوه درست کردن: حدود نصف فنجان از دانه های انار را بردارید و آن ها را آسیاب کنید. به آن، شیر یا خامه را اضافه کنید تا خمیری به دست آید.

چگونه و چرا درخواست: این خمیر را روی لب های تان بمالید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. بعد از خشک شدن با آب گرم بشویید. می توانید هر روز این درمان طبیعی را برای لب های خود تکرار کنید. حتی استفاده از آن دو تا سه بار در هفته به شما کمک می کند تا نتیجه بگیرید.

نتیجه استفاده از آن: دانه های انار حاوی ترکیبی به نام پونیکالاگین است که تولید ملانین را مهار می کند. این ترکیب به درمان رنگدانه ها کمک می کند. و از تیره شدن لب ها مقابل آفتاب جلوگیری می کند.

مطلب مرتبط: ۱۲ رمز و راز داشتن چهره ای خیره کننده و زیبایی بدون آرایش

توت فرنگی له شده را روی لب های خود بمالید

توت فرنگی

توت های طبیعی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری هستند که از تیره شدن لب ها جلوگیری می کنند. به همین دلیل است که بسیاری از بالم لب های موجود در بازار طعم توت فرنگی دارند. برای بهره مندی از بهترین فواید توت فرنگی، می توانید آن را مستقیماً روی لب های خود بمالید.

نحوه و زمان درخواست: به سادگی یک توت فرنگی را له کنید و یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید. حتی می توانید چند قطره روغن زیتون اضافه کنید. این مخلوط را می توانید 3 تا 4 بار در هفته روی لب های خود بمالید.

نتیجه استفاده از آن: توت فرنگی حاوی ویتامین C و مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که لب ها را درخشان می کند. عسل و روغن زیتون لب ها را آبرسانی و مرطوب می کند که به آشکار شدن رنگ طبیعی لب کمک می کند.

مطلب مرتبط: ۷ راهکار طبیعی برای درمان سریع جوش های سرسیاه

برای درمان خانگی برای داشتن لب های صورتی؛ روغن بادام را به لب های خود بمالید

شایع ترین دلیل تیره شدن لب ها کمبود رطوبت و آبرسانی است. مصرف بادام برای درمان مشکلات مربوط به خشکی پوست و لب توصیه می شود. در این جا یک راه حل ساده برای استفاده از روغن بادام بر روی لب ها آورده شده است.

طرز تهیه: حدود یک قاشق غذاخوری روغن بادام را بردارید و مقداری لیمو را روی آن فشار دهید. مخلوط را روی لب های خود بمالید و بگذارید تا روغن به خوبی جذب شود.

نتیجه استفاده از آن: روغن بادام لب ها را پر می کند و از ترک خوردن آن ها جلوگیری می کند. در حالی که لیمو به عنوان یک عامل سفید کننده طبیعی عمل می کند. که لب ها را روشن کرده و آن ها را به طور طبیعی انعطاف پذیر و صورتی می کند. همچنین می توانید از بالم لب بادام و نارگیل استفاده کنید. این بالم ها دارای بادام های ارگانیک است که پوست آسیب دیده را درمان می کند. و همچنین روغن های طبیعی را برای محافظت از لب ها و نرمی زیبایی آن حفظ می کند.

مطلب مرتبط: خواص درمانی سیر سیاه و نحوه مصرف آن!

ژل آلوئه ورا را روی لب های خود بمالید

آلوئه ورا بدون شک یکی از مفیدترین گیاهان برای زیبایی و درمان طبیعی است. برای پوست و لب های شما معجزه می کند. و این ساده ترین گیاه برای رشد در باغ شما است.

چگونه و چرا درخواست: ژل آلوئه ورا را از یک برگ تازه جدا کنید. چند قطره روغن زیتون یا روغن نارگیل اضافه کنید. آن را در ظرفی نگهداری کنید و در یخچال بگذارید. می توانید هر چند وقت یکبار حتی چند بار در روز از آن به عنوان بالم لب استفاده کنید.

نتیجه استفاده از آن: آلوئه ورا سرشار از ویتامین E است که به بازیابی رطوبت کمک می کند. همچنین دارای خواص تسکین دهنده است که به درمان لب های خشک و ترک خورده کمک می کند. رشد سلول های جدید را تسهیل می کند که به گرفتن لب های صورتی طبیعی کمک می کند.

مطلب مرتبط: ۹ راهکار که یک لبخند هالیوودی زیبا داشته باشید

برای درمان خانگی برای داشتن لب های صورتی؛ بالم لب موم زنبور عسل را روی لب های خود بمالید

بالم لب مهمترین بخش رژیم مراقبت از لب شماست. بنابراین، انتخاب عاقلانه آنها ضروری است. اکثر بالم لب های موجود در بازار حاوی مواد شیمیایی مصنوعی و مبتنی بر نفت برای مرطوب کردن هستند. با این حال، جایگزین طبیعی سالم تری وجود دارد که باید در بالم لب خود به دنبال آن باشید – موم زنبور عسل. استفاده از موم زنبور عسل رطوبت داخل پوست شما را می پوشاند و لب های شما را برای مدت طولانی مرطوب نگه می دارد.

نحوه استفاده: تمام بالم لب های کاما آیورودا دارای موم طبیعی طبیعی ارگانیک به عنوان پایه هستند. شما می توانید یکی از این بالم های لب را که به مراقبت روزانه از لب نیاز دارید انتخاب کنید. با پیروی از این متون قدیمی آیورودا، محصولات مراقبت از لب های طبیعی کاما آیورودا رطوبت، براقیت و قفل شدن روغن های طبیعی را برای لب هایی زیبا، سالم و صورتی ایجاد می کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان