جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

دانش: طالبان نه فقط با حکومت، که با مردم می جنگند

دانش: طالبان نه فقط با حکومت، که با مردم می جنگند
خواندن 2 دقیقه
0
(0)

کابل: محمد سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور، طالبان را به نادیده گرفتن فتوای علمای دینی جهان، که جنگ افغانستان را نامشروع توصیف کرده‌اند، متهم کرد.

دانش روز چهارشنبه خطاب به خبرنگاران در مرکز رسانه‌های حکومت (GMIC) گفت که طالبان به شرع متعهد نیستند. دانش افزود که این جنگ ماهیت خارجی دارد، زیرا مقامات ارشد خارجی کشورهای همسایه اخیراً اعتراف کرده اند که طالبان مجروحان خود را کجا می‌برند و رهبران آنها کجا هستند.

دانش ادعا كرد كه طالبان از صلح سو استفاده كرده و توافق خود را با آمریكا نقض كرده‌اند، زیرا این گروه باید آتش بس را اجرا و مطابق توافق نامه مذاكره می‌کرد، اما از میز مذاكره دور مانده است. دانش همچنین گفت که هدف طالبان به دست گرفتن قدرت با زور است، و با وجود حسن نیت حکومت نسبت به صلح، این گروه خشونت را تشدید کرده است.

دانش اظهار داشت، “این جنگ فقط علیه حکومت نیست، طالبان دشمن تمام ملت افغانستان، طرف‌ها، گروه‌های قومی و جامعه مدنی هستند و تعلق به هیچ قومیتی را نشان نمی‌‌دهند”، زیرا این گروه طی ۲۷ سال گذشته با همه گروه‌های قومی جنگیده و زیرساخت‌های افغانستان را نابود کرده است.

دانش همچنین اضافه کرد که جنگ در حال انجام علیه همه ارزش‌های حقوق بشر است، طالبان تغییری نکرده است و دموکراسی، انتخابات و آزادی بیان، حقوق بشر، حقوق اقلیت‌ها و حقوق زنان را مغایر با قوانین شرع می‌داند. دانش گفت که در این زمان حساس همه مسئول پشتیبانی از سیستم و نیروهای امنیتی افغانستان هستند.

دانش همچنین صندوق ملی حمایت از روزنامه نگاران و کارکنان رسانه را با اعضای جدید و مکانیسم دوبار راه‌اندازی کرد. وی بر اهمیت این صندوق تأکید کرده، افزود هیئت رهبری آن شامل نمایندگان آکادمی علوم افغانستان، دانشکده روزنامه نگاری دانشگاه کابل، روزنامه نگاران، رسانه‌های غیردولتی و تعدادی از سازمان‌های حمایت‌کننده رسانه است که به مدت 2 سال،  بدون پرداخت دستمزد کار خواهند کرد.

وی افزود که این صندوق ملی و غیردولتی است، و در حالی که حکومت نقش ناظر بر آن را دارد، از همه روزنامه نگاران و رسانه‌ها پشتیبانی می‌کند. دولت هفت سال پیش صندوق حمایت مالی از روزنامه نگاران افغانستان را راه اندازی کرد، اما این صندوق طی دو سال گذشته غیرفعال بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان