۷ ویژگی یک شخصیت قدرتمند که می توانید در خودتان پرورش بدهید

توسطتحریریه خبرنامه

مهر ۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مهر ۸, ۱۳۹۹

بسیاری از مردم تصور می‌کنند آدم‌ها با ویژگی‌های شخصیتی مثبت یا منفی به دنیا می‌‌آیند و تغییر یا بهبود این ویژگی‌ها غیرممکن است. در حالی که با ممارست و تلاش می‌توان برخی ویژگی‌های شخصیتی را در خود نهادینه کرد. در این نوشتار ۷ ویژگی می‌بینید که با ارتقاء آنها در خودتان می‌توانید از زندگی‌تان بیشترین بهره را ببرید.

۱. اعتماد به نفس

افراد با اعتماد به نفس همیشه نسبت به کسانی که دائماً به خود شک دارند، برتر هستند زیرا می‌توانند شرایط را کنترل کنند.

یک راه عالی برای داشتن اعتماد به نفس بیشتر، ورزش است! احساس تمرکز و کنترل روی بدن هم ثبات جسمی و هم احساسی برای‌تان ایجاد می‌کند. نگران واکنش دیگران یا به دنبال تأیید آنها نباشید. آدم‌های با اعتماد به نفس فقط زندگی خود را کنترل می‌کنند و مسئولیت کارهای خودشان را بر عهده می‌گیرند.

مطلب مرتبط: ۱۰ زبان بدن برای کسانی که اعتماد به نفس پایین دارند

۲. توانایی “نه” گفتن

آدم‌هایی که همیشه آماده کمک هستند، قدردانی دیگران قرار نمی‌گیرند زیرا این ویژگی غالباً به عنوان یک امر عادی تلقی می‌شود.

هر لحظه می‌توان “نه” گفت. نگرانِ نه گفتن و آزرده کردن آدم‌ها نباشید زیرا شما تنها شخصی نیستید که می‌توانید به آنها کمک کنید. افراد واقعاً قوی می‌دانند که نمی‌توان همیشه و همه‌جا به دیگران کمک کرد و رد کردن درخواست دیگران هیچ چیز بدی در خود ندارد.

۳. حس شوخ طبعی

مردم آدم‌های شوخ‌طبع و کسانی را دوست دارند که می‌توانند به خود و شکست‌هایشان بخندند. خنده به مقابله با استرس‌، مثبت‌نگر بودن و برقراری ارتباط با دیگران کمک می‌کند.

برای توسعه این ویژگی در خود، جدی گرفتن مسائل را متوقف کنید. از مشکلات کوچک آزرده‌خاطر نشوید و یاد بگیرید به خود بخندید.

مطلب مرتبط: ۸ شیوه که به طور طبیعی هورمون استرس (کورتیزول) را کاهش بدهیم

۴. سخت‌کوشی

چنانچه مطالعات نشان می‌دهند، کارمندان دارای بیشترین بهره‌وری، بیش از اندازه کار نمی‌کنند. برای داشتن عملکرد بهتر، زنگ تلفن و همه رسانه‌ها را خاموش کنید و اگر باعث حواس‌پرتی‌تان می‌شود حتی به موسیقی هم گوش ندهید. خود را در کارتان غرق کنید. وقتی مدام سراغ تلفن‌تان می‌روید، تمرکز مجدد روی کار برای مغز دشوار می‌شود.

علاوه بر این، مهم است که یک رژیم سالم داشته باشید تا کمبود خواب یا گرسنگی ذهن‌تان را منحرف نکند.

مطلب مرتبط: ۱۰ ترفند جالب و ساده برای تقویت مغز

۵. توانایی خواندن ذهن آدم‌ها

بیشتر آدم‌ها خواندن ذهن دیگران را یک قدرت خارق‌العاده می‌دانند. با این حال تنها کاری که باید انجام دهید گوش دادن به دیگران است.

برای درک انگیزه آدم‌ها و دلایل رفتارشان، باید به آنچه می‌گویند و انجام می‌دهند، سمت و سوی نگاه‌شان و واکنش‌های‌شان توجه کنید. اگر همه سرنخ‌ها را با هم ترکیب کنید، درک حقیقت آسان خواهد بود.

مطلب مرتبط: ۱۴ ترفند روانشناسی که به راحتی ذهن آدم ها را بخوانید

۶. توانایی جذب آدم‌ها

بعضی از افراد چنان جذاب هستند که به نظر می‌رسد همه آنها را دوست دارند و همه دوست دارند در کنار آنها باشند. این افراد دارای کاریزما هستند – کیفیتی که هر شخص می‌تواند در خود ایجاد کند.

هنگام صحبت با کسی، سعی کنید تماس چشمی برقرار کنید. لبخند را فراموش نکنید! افراد کاریزماتیک می‌توانند به دیگران گوش دهند و درک‌شان کنند. بنابراین در گفتگوها عجله‌ای برای صحبت در مورد خودتان نداشته باشید. احساسات‌تان را سرکوب نکنید، مثلا اگر کسی حرف توهین‌آمیزی گفت، اعتراض‌تان را نشان بدهید.

مطلب مرتبط: ۹ ترفند روانشناسی که به راحتی همه را جذب خود کنید

۷. توانایی کنترل واکنش‌های بدن

توانایی کنترل احساسات و رفتار یکی از برترین ویژگی‌های شخصیتی است و برای توسعه روابط شخصی و شغلی موفق ضرورت دارد. برای توسعه این توانایی، باید یاد بگیرید که احساسات‌تان را بشناسید و بعد کنترل‌تان را روی آن‌ها افزایش دهید.

مثلا، ضربان قلب تند، عضلات منقبض و کم و زیاد شدن انرژی یا اشتها از علائم اضطراب هستند. با کمک تمرینات تنفسی و مدیتیشن می‌توانید خودتان را آرام کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *