جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

ادامه سریال ترور خبرنگاران؛ نهادهای حامی رسانه ها حکومت را به پروایی در تامین امنیت خبرنگاران متهم کرد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

به دنبال ترور بسم الله عادل ایماق، مدیر مسوول رادیو صدای غور در شهر فیروزکوه نهادهای حامی رسانه ها حکومت را به بی پروایی در تامین امنیت خبرنگاران و نیز عدم جدی گرفتن تهدیدات امنیتی علیه آنان متهم کرده اند.

حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان گفته است بسم الله عادل ایماق، مدیر مسوول رادیو صدای غور در شهر فیروزکوه حوالی شام روز گذشته (12جدی) در نتیجه‌ی شلیک گلوله از سوی افراد ناشناس کشته شده است.

نی افزوده: «با ترور آقای ایماق یکبار دیگر ثابت گردید که دشمنان مردم افغانستان به صورت هدفمند، نخبه‌گان جامعه‌ی رسانه‌ای کشور را هدف قرار می‌دهند و آن‌سو حکومت افغانستان نظاره گر بوده و در تأمین امنیت شهروندان ناتوان است.»

حمایت کننده رسانه های آزاد خاطرنشان کرده که ایماق چندی قبل در فیسبوک‌اش از احتمال حمله بر جانش یادآور شده بود و نیز در نامه ای از حمله افراد ناشناس با بم دستی به خانه اش و در مورد دیگر حمله مسلحانه ناموفق بر جانش گزارش داده بود.

نی تاکید کرده که پس از این نهاد در نامه های رسمی، از نهادهای امنیتی درخواست پی‌گیری قضایا و تأمین امنیت جان این خبرنگار را کرده بود.

نی خواهان پاسخگوی نهادهای امنیتی به خصوص وزارت داخله در مورد ترور این خبرنگار شده از جامعه‌ی بین‌المللی خواسته است که با توجه به حضور نیروهای‌شان در افغانستان درزمینه‌ی تشریک اطلاعات تهدید آمیز، و هم‌چنان بررسی تهدیدهای امنیتی خبرنگاران کارهایی را انجام دهند.

از سوی هم کمیته مصونیت خبرنگاران افغان در اعلامیه تاکید کرده که در آخرین مورد خبرنگاران ولایت غور در دیدار با فرمانده پولیس این ولایت تهدیدات امنیتی شان را شریک کرده بود اما تدابیر لازم برای محافظت ایماق روی دست گرفته نشده است.

کمیته مصونیت خبرنگاران افغان از حکومت خواهان بررسی این ترور ها شده از نهاد های امنیتی خواسته است: «هرچه زودتر اطلاعات و پاسخ واضح به جامعه خبرنگاری کشور ارایه نماید.»

ادامه سریال ترور خبرنگاران

این در حالی است که بر اساس معلومات حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان با کشته شدن ایماق تعداد ترورهای هدف‌مند خبرنگاران که در حدود دو ماه اخیر هدف قرار گرفته اند، به 7 تن رسیده است.

نی تاکید کرده با گذشت دو ماه تاکنون از پی‌گیری آن‌ها به‌گونه‌ی قابل قبول، اطلاعی در دست نیست وهمچنان دست‌گاه‌عدلی و قضایی کشور نیز تا حال از حصول و یا تکمیل پرونده‌ای دراین زمینه گزارش نداده اند.

ارگ ریاست جمهوری نیز در واکنش به ترور بسم‌‌الله عادل گفته است که طالبان و سایر گروه های تروریستی با انجام این گونه حملات، صدای رسا و برحق خبرنگاران و رسانه ها را خاموش نمی توانند و حکومت در راستای حمایت و گسترش آزادی بیان متعهد است.

ارگ افزوده که رییس جمهور به ارگان های مربوطه بخاطر حفاظت از دست اندرکاران رسانه ای و فعالان سیاسی، اجتماعی و مدنی که اهداف حملات تروریستی قرار گرفته اند، هدایات جدی داده است.

راس ویلسون کاردار سفارت آمریکا در کابل نیز در توییتی ترور این خبرنگار در ولایت غور را محکوم کرده گفته است که ترور بسم الله عادل ایماق در ولایت غور حمله به آزادی بیان است.

کاردار سفارت آمریکا ترور این خبرنگار «هولناک» خوانده خواهان پایان ترور های هدفمند شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان