جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

ثبت چهار رویداد تروریستی در کابل؛ صالح: بر اساس ارزیابی ها تردد موترهای زیاد بند قرغه را در معرض خطر قرار داده است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می گوید در ۲۴ ساعت گذشته چهار رویداد تروریستی در کابل ثبت شده و ارزیابی ها نشان می دهد که تردد موتر های زیاد بند قرغه را در معرض خطر قرار دارد.

امرالله صالح امروز یک‌شنبه (۱۸عقرب) گفته است که تمام صاحبان رستورانت های سرک متصل به بند قرغه  بر اساس مکتوب رستورانت هایشان را بسته اند و اکنون در بند قرغه هیچ رستورانت غرفه ای و لب سرک متصل به بند وجود ندارد.

او تصریح کرده: «ارزیابی ها نشان می دهد که بخاطر تردد موترهای زیاد بند در معرض خطر است و ازینرو است که از یک نقطه مشخص اجازه تردد موتر منع شده و به عوض چند تا گادی برای گردشگران گماشته میشود. به تک از تک از خانه های اطراف بند امروز از جانب ریاست تحقیقات جنایی و شاروالی کابل مکتوب داده میشود که اگر در کنارخانه ای شان آبادی جدید صورت گرفت مسوول اند و با جدیت قانونی دچار خواهند شد»

معاول اول ریاست جمهوری گفته است که در بیست و چهار ساعت گذشته کابل گواه چهار رویداد تروریستی بود که از این میان ۳ کارمند بانک مرکزی، یکی از افسران نیرو های امنیتی در پغمان و یک سرباز در ولسوالی قرباغ کابل کشته شده اند.

صالح افزوده که عامل ترور یک منسوب امنیتی در پغمان بازداشت و نیز تکنالوژی در رویداد های دیگر توانایی دستیابی به سرنخ های زیادی را به حکومت داده است.

او تاکید کرده: «تشهیر تروریستان و نصب عکس ها نتیجه خوب داده است. مردمان با وجدان ما در ارتباط به پوهنتون کابل – هسته های خوابیده طالبان داعشی نیز احوال داده اند. تصمیم داریم وقتی این تروریستان دستگیر شدند خانواده ها را در استنطاق دخیل سازیم تا مسله حق العبد شکل اساسی به خود بگیرد و طالب در برابر احساسات مستقیم مردم قرار بگیرد نه صرف در برابر احساسات مستنطق.»

معاون ریاست جمهوری خاطرنشان کرده که در سه هفته اخیر سرقت موتر در کابل صفر شده بود اما دزدان شیوه سرقت وسایط را تغییر داده اند و از پولیس پیش دستی کرده شب گذشته سه موتر را دزدیده اند .

او اضافه کرده که در رویداد دیگر دزدان روز گذشته در کوچه ای در ناحیه نهم شهر کابل موبایل شخصی را دزدید و پس از آن با تعقیب افسری از قطعات کماندو یک تن از آنان کشته و دزد دیگر بازداشت شده است.

صالح تصریح کرده: «می گویند شماری در داخل دولت و بیرون از دولت استند و تلاش دارند که میثاق امنیتی و تیم ۰۶۳۰ ناکام گردد. بلی میدانم. کشمکش بین نیک و زشت نو نیست . بسیار کهنه است. برایم جای تعجب نیست.»

سفارت پاکستان سقف توزیع روزانه ویزا را مشخص کرده است

او در ادامه خاطرنشان کرده که سفارت پاکستان سقف صدور ویزا را که در روز اجرا می کند به وزارت خارجه مشخص کرده و در کمتر از یک هفته طرح مدیریت امنیتی متقاضیان و مدیریت جمع آوری پاسپورت و تنظیم نوبت را به عهده می گیرد.

صالح اضافه کرده که: «مردم ما نباید به خاطر ویزای هیچ کشور تحقیر شوند و کرامت انسانی شان صدمه ببیند. جزییات طرح را با وزارت خارجه افغانستان شریک خواهیم ساخت تا در تطبیق آن با سفارت پاکستان هماهنگی صورت گیرد.»

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان