جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
21 بازدید

درمان خانگی سرگیجه: ۵ راهکار خانگی که از شر سرگیجه خلاص شوید

خواندن 2 دقیقه
3
(4)

هرچند برخی داروهای بدون نسخه نیز برای درمان سرگیجه موجود هستند، اما گاهی اوقات نیازی به دارو نیست، به خصوص هنگامی که درمان‌های طبیعی بدون هیچ گونه عوارض جانبی تاثیرگذار هستند و سرگیجه را به خوبی رفع می‌کنند.

وقتی شخص دچار سرگیجه می‌شود، باید بلافاصله بنشیند تا در صورت زمین خوردن احتمال آسیب‌دیدگی کاهش پیدا کند.

به علاوه، سرگیجه می‌تواند علامت یک بیماری زمینه‌ای یا چندین اختلال متفاوت باشد. سرگیجه ممکن است بارها و بارها تکرار شود تا زمانی که علت اصلی آن مشخص شود و از بین برود.

اگر غالباً سرگیجه دارید، باید با پزشک‌تان مشورت کنید تا علت اصلی آن مشخص شود. اگر این مشکل برای اولین بار است که برای‌تان رخ داده، نوشتار حاضر را بخوانید و راه‌حل‌های قید شده در آن را امتحان کنید.

۱. چای زنجبیل

مطابق با مطالعات صورت گرفته، ریشه زنجبیل می‌تواند سرگیجه را کاهش دهد.

برای استفاده از این خاصیت زنجبیل، می‌توانید تکه‌ای از آن را به مدت 5 دقیقه در آب بجوشانید و سپس این آب را مصرف کنید. برای کاهش تلخی این جوشانده می‌توانید به آن عسل اضافه کنید. نوشیدن چای زنجبیل دو بار در روز می‌تواند به کاهش حالت تهوع، سردرد و سایر علائم سرگیجه کمک کند.

مطلب مرتبط: ۸ چای گیاهی که بدن تان بابت نوشیدن شان از شما سپاسگزار خواهد بود

۲. بادام

بادام منبع غنی ویتامین A ، B و E است. خوردن یک مشت بادام می‌تواند به کاهش علائم سرگیجه کمک کند.

۳. آب بنوشید

کمبود آب می‌تواند باعث بروز علائم سرگیجه شود. حتی دهیدراته شدن خفیف هم می‌تواند باعث تحریک این اختلال شود. هیدراته نگه داشتن بدن (نوشیدن آب کافی) سرگیجه را به حداقل می‌رساند.

مطلب مرتبط: ۹ نشانه که آب کافی نمی نوشید

۴. روغن‌های معطر

روغن‌های معطر از ساده‌ترین و موثرترین درمان‌ها برای بسیاری از مشکلات هستند. آنها حتی می‌تواند به مدیریت علائم سرگیجه، از جمله حالت تهوع و سردرد کمک کنند.

برای تسکین فوری سرگیجه می‌توانید از روغن نعناع فلفلی، زنجبیل، لیمو و اسطوخودوس در دستگاه پخش‌کننده بو استفاده کنید.

مطلب مرتبط: درمان خانگی سردرد؛ چطور از روغن های معطر برای درمان سردرد استفاده کنیم

۵. عسل و سرکه سیب

گفته می‌شود که هم عسل و هم سرکه سیب باعث افزایش جریان خون در مغز می‌شوند. برای درمان علائم سرگیجه دو قسمت عسل با یک قسمت سرکه سیب مخلوط و ترکیب به دست آمده را مصرف کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان