جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

تجاوز به دختر 5 ساله افغان در سایه جمهوری اسلامی؛ 10 نکته از تجاوز به کودکان مهاجر در ایران

خواندن 6 دقیقه
1
(1)

هنوز خبر تجاوز بر ستایش 6 ساله از یادها نرفته است که خبر تجاوز به بهاره 5 ساله در خمینی شهر اصفهان ایران، صفحات مجازی و برخی خبرگزاری‌ها را پر کرده است.

مادر بهاره

هواگل ابراهیمی، مادر بهاره پنج ساله گفته، که دخترش چهارشنبه گذشته (۹جوزا) حوالی ساعت ۱۰ صبح برای خرید نان بیرون رفته بود و بعد از سوی یک فرد ربوده شده و مورد تجاوز قرار گرفته است.

خانم ابراهیمی گفته است، فرد متجاوز با یک فرد موتورسیکلیت‌سوار دیگر از محل فرار می‌کند و سپس با شنیدن این خبر از سوی همسایه‌ها، بهاره را به شفاخانه منتقل می‌کند.

مادر بهاره گفته، که پلیس اصفهان به آنها وعده داده که عامل حادثه را حتما پیدا خواهد کرد ولی از آنها خواسته تا با رسانه‌ها در این مورد صحبت نکنند. او افزوده است که پلیس تاکید دارد که عامل این حادثه حتما افغان بوده ولی به گفته او شاهدان و خود بهاره معتقد است که متجاوز ایرانی بوده است.

خانم ابراهیمی گفته که وضعیت روحی بهاره خوب نیست. پدر، ۲ برادر و ۶ خواهر بهاره همه در “وحشت کامل” بسر می‌برند و اصلا جرئت بیرون رفتن از خانه را ندارند.

صفحات مجازی

چند روزی است که خبری در مورد تجاوز به بهاره، یک دختر ۵ ساله افغانستانی شهرستان خمینی شهر ولایت اصفهان ایران دست به دست می‌شود اما هیچ منبع معتبری تا بحال این خبر را تایید نکرده بود. تا این که رییس ‘اورژانس اجتماعی ایران ‘ (نهاد حالات اضطرار) این خبر را تایید کرد.

abuse
چند روزی است که خبری در مورد تجاوز به بهاره، یک دختر ۵ ساله افغانستانی شهرستان خمینی شهر ولایت اصفهان ایران دست به دست می‌شود

تایید خبر تجاوز

رضا جعفری، رئیس ‘اورژانس اجتماعی ایران ‘  در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌های داخلی ایران گفته است: مورد کودک آزاری مربوط به دختربچه‌ای افغان است که هفته گذشته در حالی که در مقابل خانه مشغول بازی بوده، از سوی سه مرد متجاوز ربوده و پیکر نیمه جان او چند ساعت بعد در خرابه‌ای پیدا می‌شود. آقای جعفری افزوده که وضعیت این کودک بهبود یافته و از شفاخانه مرخص شده است.

واکنش سفارت افغانستان در تهران

در همین راستا، مسعود فریادی، مسئول امور حوادث سفارت افغانستان در تهران نیز در گفت‌وگو با رسانه‌ها خبر تجاوز به این دختر خردسال را تایید کرده و گفته که این قضیه تحت بررسی پلیس ایران و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل قرار دارد. آقای فریادی گفته که هنوز عامل یا عاملان این حادثه دستگیر نشده‌اند. از سوی نیز تا کنون، مقامات پلیس اصفهان در این مورد چیزی نگفته است.

ستایش قریشی دختر 6 ساله

گرچند این اولین بار نیست که دختران خرد سال مهاجران افغانستانی ساکن در ایران مورد تجاوز قرار می‌گیرند. دو سال پیش نیز یک فرد ایرانی به ستایش قریشی دختر 6 ساله افغانستانی تجاوز کرد بود.

پدر ستایش

شیرآقا قریشی، پدر ستایش گفته بود، دختر شش ساله‌اش از سوی پسر 16 ساله ایرانی همسایه‌اش ربوده شده، پس از تجاوز به شکل فجیعی به قتل رسیده‌ و سپس به آتش کشیده شده است.

ستایش، (یکشنبه ۲۲ حمل 1395) برای خرید آیسکریم به مغازه نزدیک منزلش رفته بود که دیگر هرگز به خانه باز نگشت.

پیدا شدن جسد ستایش

پلیس یک روز بعد از اعلام مفقودی، به پدر ستایش اطلاع می‌دهد که دخترش از سوی پسر نوجوانی‌ همسایه ربوده شده و به قتل رسیده است.

آقای قریشی در مورد دستگیری فرد مظنون به قتل ستایش گفته بود: “ساعت نه شب (دوشنبه ۲۳ حمل1395) بود که قاتل را دولت جمهوری اسلامی ایران دستگیر کرد. پلیس دو طرف کوچه را بست، مردم را متفرق کرد، درهای خانه را بست و او را دستگیر کرد و با جنازه از خانه‌اش بیرون آورد.”

ستایش دختر خردسال افغان بود که در ماه حمل امسال از سوی پسرهمسایه اش مورد تجاوز قرار گرفته و سپس به قتل رسید
پلیس یک روز بعد از اعلام مفقودی، به پدر ستایش اطلاع می‌دهد که دخترش از سوی پسر نوجوانی‌ همسایه ربوده شده و به قتل رسیده است

شرح کلی قتل ستایش از زبان پدرش

پدر ستایش داستان مفقود شدن دخترش را این‌گونه شرح داده بود: “ساعت یک دخترم از خانه رفت بیرون. رفت سر کوچه که آنجا یک مغازه است تا یک بستنی بگیرد. وقتی بستنی را گرفت و برگشت، ده متر نارسیده به خانه، این قاتل بچه را گرفته. حالا نمی‌دانم که چه جوری گرفته و برده خانه. بعد از بیست دقیقه نیم ساعتی، مادرش متوجه شده که بچه نیست. بعد به من زنگ زد که ستایش به خانه نیامده و توی کوچه هم نیست. من هم از سرکار برگشتم خانه و بچه هنوز پیدا نشده بود.”

او در مورد تلاش‌های خودش و خانواده‌اش برای یافتن ستایش گفته بود: “خوب بچه پیدا نشد. من هم هر چه با خانواده گشتیم، پیدا نشد. حادثه را به پلیس گزارش دادیم. پلیس گفت یک ساعت دیگر هم بگردید، ممکن خانه دیگر اعضای خانواده رفته باشد. ما یکی دو ساعت دیگر باز هم گشتیم. نزدیک غروب شده بود. بعد رفتم اداره پلیس و آنجا هم گزارش مفصل دادم و گفتند باید بروی دفتر آگاهی که البته آنجا هم ناوقت شده بود و گفتند فرد مسئول نیست و فردا ساعت هشت بیا که کارت را انجام بدهیم.”

آقای قریشی در تماسش با پلیس و ثبت پرونده در کلانتری گفته بود: “ساعت هشت صبح رفتم آگاهی و پرونده هم تشکیل شد و پلیس گفت حالا شما هم دنبالش باشید و ما هستیم. ما هم با خانواده هر چه کوچه و خیابان، همسایه و همه جا و همه چیز را سراغ گرفتیم، هیچ کسی اصلا خبری نداشت.”

او گفت که بعد از آن اعلامیه مفقود شدن ستایش را در ورامین، قرچک، خیرآباد، گل‌تپه و محلات اطراف ورامین پخش کرد و همه‌ خانواده‌اش منتظر بودند تا خبری از سرنوشت دخترشان بشنوند.

دست گیری قاتل ستایش

سپس قاتل پس از ربودن و کشتن ستایش با دوستش تماس می‌گیرد تا در انتقال جسد به او کمک کند اما دوستش حادثه را بلافاصله به پلیس اطلاع می‌دهد و پلیس فورا اقدام به دستگیری مظنون به قتل می‌کند.

پولیس پس از دست گیری قاتل و با گرفتن اعتراف به جرمش، به پدر ستایش می‌گوید که علایم سوختگی بر اثر اسید بر روی جسد ستایش دیده می‌شود. سپس بررسی‌ها نشان داد که قاتل، پیش از قتل و اسیدپاشی به ستایش، تجاوز کرده است.

Setayesh-muderer-amirhussian
یک سال بعد از این حادثه جمهوری اسلامی ایران، قاتل ستایش را اعدام کرد

اعدام قاتل

یک سال بعد از این حادثه جمهوری اسلامی ایران، قاتل ستایش را اعدام کرد.

قاتل ستایش، دانش آموز بود و امیر حسین نام داشت. ساکن شهرستان ورامین ولایت تهران بود. او در زمان ارتکاب این قتل 16 سال داشت. دادگاه کیفری تهران او را به “دلیل ارتکاب قتل عمد و تجاوز به عنف (تجاوز جنسی)” به یکبار اعدام و یک قصاص محکوم کرده بود. اما به دلیل زیر سین بودندنش یک سال در زندان ماند تا به سین قانونی برسد. سپس، امیر حسین با چوبه دار، اعدام شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان