جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

مجلس افغانستان؛ از واکنش به گفته‌های رحمت‌الله نبیل تا تاکید بر پی‌گیری خودکشی یک دانشجو در کابل

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

افشاسازی تقلب‌های صورت گرفته در انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته از سوی رحمت‌الله نبیل، تلاشی دفتر معاون اول مجلس از سوی ریاست امنیت ملی افغانستان، خودکشی یک دانشجو در دانشگاه کابل و هم‌چنین ممانعت از ورود جنرال دوستم معاون اول ریاست‌جمهوری این کشور از مهم‌ترین مواردی بود که امروز در بحث عمومی مجلس این کشور از سوی نمایندگان مطرح شد.

اظهارات تکان دهنده

رحمت الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی افغانستان دو روز قبل از تقلب‌های گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته این کشور خبر داده و گفته بود که کارت‌های رای‌دهی جعلی در شهر کابل و در منزل یکی از افرادی چاپ می‌شد که به گفته او حالا نیز از مقامات بلندپایه افغانستان است.

در واکنش به این گفته‌ها، عبدالطیف پدرام یکی از نمایندگان مجلس خواهان پی‌گیری این ادعاها از سوی نهادهای عدلی و قضایی شد. او تاکید کرد در صورت رسیدگی نشدن به این ادعاها، انتخابات آینده نیز بی مفهوم خواهد بود.

صادقی زاده نیلی دیگر نماینده مجلس هم این اظهارات رییس پیشین امنیت ملی را تکان‌دهنده خواند و گفت که آقای نبیل به عنوان رییس عمومی امنیت ملی وقت، چرا این موارد را در همان زمان مطرح نساخت. به باور این نماینده نیز، شهروندان افغانستان نمی‌توانند به برگزاری سالم انتخابات آینده خوش‌بین باشند.

nili
صادقی زاده نیلی، عضو مجلس نمایندگان افغانستان

به سوی بحران

در این روزها که زمزمه‌هایی از بازگشت جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری به کشور شنیده می‌شود، برخی نمایندگان مجلس باز هم ممانعت از ورود او به کشور را برخلاف قانون اساسی و بردن این کشور به سوی بحران می‌دانند.

همایون همایون معاون اول مجلس افغانستان گفت که ممانعت از ورود آقای دوستم به کشور برخلاف قانون اساسی بوده و ادامه این کار، افغانستان را به سوی بحران تازه‌ای سوق می‌دهد.

رسیدگی به خودکشی یک دانشجو

خودکشی زهرا خاوری دانشجوی دانشگاه کابل از دیگر موضوعات مطرح در جلسه امروز مجلس نمایندگان بود. این دانشجو دو روز قبل در خوابگاه دانشگاه کابل دست به خودکشی زد. علت خود‌کشی او برخورد نادرست و تعصب‌آمیز استاد راهنما بیان شده که برای چندین بار پی‌در‌پی و به دلایل نامعلومی، پایان‌نامه تحصیلی این دانشجو را رد کرده بود.

معاون اول مجلس افغانستان در جلسه امروز به نهادهای عدلی و قضایی دستور داد تا خودکشی این دانشجو را به صورت جدی بررسی کرده و نتیجه آن را به مجلس  گزارش دهند.

محمد عارف رحمانی دیگر نماینده مجلس نیز به انحصار و تعصب در نظام آموزشی افغانستان اشاره کرد و خواهان مبارزه با تعصب موجود در نهادهای علمی این کشور گردید. آقای رحمانی، خودکشی زهرا خاوری را از بین رفتن استعدادهای جوانان این کشور دانست.

محمد عارف رحمانی، عضو مجلس نمایندگان
محمد عارف رحمانی، عضو مجلس نمایندگان

بازرسی دفتر معاون اول مجلس

واکنش نمایندگان به بازرسی دفتر همایون همایون معاون اول مجلس این کشور از سوی امنیت ملی، امروز هم ادامه داشت.

برخی از نمایندگان، بازرسی دفتر معاون اول مجلس را برخلاف قوانین این کشور دانسته و خواهان پی‌گیری این موضوع شدند.

آقای همایون نیز در توضیح این مساله گفت که ریاست امنیت ملی با دستور معصوم استانکزی به این اقدام  دست زده اگرچه شورای امنیت ملی افغانستان با انجام این کار مخالف بوده است.

معاون اول مجلس از رییس‌عمومی امنیت ملی افغانستان خواست تا در این زمینه به مجلس توضیح دهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان