جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

صبح مرگبار کابل؛ افزایش تلفات انفجار خونین پایتخت

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

از تلفات انفجار صبح امروز کابل آمار های ضد و نقیضی گزارش می شود.

وزارت داخله افغانستان می گوید که در انفجار بیش از 350 نفر کشته و زخمی شده اند.

نجیب دانش، سخنگوی وزارت داخله افغانتسان به خبرنامه گفت که این انفجار یک موتر بمب بوده که در آن بیش از 50 تن کشته و بیشتر از 300 تن دیگر زخمی شده اند.

آقای دانش گفت احتمال افزایش تلفات ناشی از این رویداد وجود دارد.

اما آمارهای ابتدایی وزارت صحت عامه افغانستان از کشته شدن 54 تن و زخمی شدن 346 تن در این انفجار خبر داده است.

explosion-kabul1
مسوولیت این انفجار را هیچ فرد یا گروهی تا هنوز برعهده نگرفته است

هم‎چنان، مسولان شفاخانه وزیر اکبر خان به خبرنامه گفت که تا کنون بیش از 101 زخمی به این شفاخانه انتقال داده شده. این انفجار حوالی ساعت 8:30 صبح امروز میان سرک 17 وزیر اکبر خان و چهار راهی زنبق صورت گرفته است.

تمام راه‌های منتهی به محل انفجار مسدود است.

سفارت آلمان مستقر در کابل و ارگ ریاست جمهوری افغانستان در نزدیکی انفجار امروز قرار دارد. شدت انفجار به حدی بوده است که صدای آن درنقاط مختلف شهر کابل شنیده شده است. رسانه های داخلی از تخریب چندین موتر غیر نظامی خبر داده است که در حال عبور از این محل بودند.

شماری زیادی از منازل مسکونی در این انفجار آسیب دیده است. تصاویر منتشر شده نشان می دهد که خساراتی هنگفتی به شهروندان نزدیک به محل انفجار وارد شده است. اکثر کابران شبکه اجتماعی از شماری زیادی زخمی های این رویداد خونین یاداوری کرده و از همه مردم خواسته اند که برای اهدای خون به شفاخانه‌های کابل حاضر شوند.

explosion-kabul
مسولان شفاخانه وزیر اکبر خان می‌گویند که تا کنون بیش از 101 زخمی به این شفاخانه انتقال داده شده اند

نجیب دانش سخنگوی وزارت داخله افغانستان هم از شهروندان کابل خواسته است که برای اهدای خون به شفاخانه ایمیرجنسی و جمهوریت مراجعه کنند.

هنوز فرد یا گروهی مسولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان