جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
3.2
(11)

ذهن انسان به اندازه اعماق اقیانوس پر از شگفتی است. دانشمندان به طور مداوم مغز را مطالعه می کنند و در مورد الگوهای رفتاری جدید بیشتر می آموزند. جالب اینکه تعداد شگفتی ها در حال افزایش است! به عنوان مثال، آیا می دانستید که هر چه یک فرد باهوش تر باشد، دوستان کمتری دارد؟ خوب، این واقعیت است. بنابراین اکنون می توانید به راحتی یک نابغه را در بین دوستان خود شناسایی کنید! در این نوشتار برخی از شگفت انگیزترین حقایق روح و روان انسان را با شما به اشتراک می گذاریم. با خبرنامه همراه باشید!

عجیب ترین حقایق در مورد روح و روان انسان

احتمالا هیچ یک از این حقایق را تا به حال نشنیده اید. مروری بر آنها داشته باشید و نظرتان را در بخش نظرات با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید:

10. افرادی که ضریب هوشی بسیار بالایی دارند، دوستان زیادی ندارند

آدم های باهوش دوستان زیادی ندارند

مدت ها پیش، زمانی که اجداد دور ما به شکار و جمع آوری مشغول بودند، دوستی برای بقای قبیله ضروری بود زیرا شکار یک ماموت با هم راحت تر بود. مردم هنوز هم با هم دوست می شوند، اما نه به خاطر منافع آن. با این حال، یک مطالعه جدید نشان داده که افراد با IQ بالا به دوستان زیادی نیاز ندارند. این به این دلیل است که مغز آنها مشغول حل مشکلات بزرگ است و ارتباط را اتلاف وقت می داند. اما قرار نیست از این وضعیت راضی باشیم. این مطالعه ثابت کرد که دوستی نه تنها بر وضعیت روانی بلکه بر سلامت جسمی نیز تأثیر مثبت دارد. به همین دلیل است که گاهی اوقات بهتر است خود را از کتاب دور کنید و با افراد جالب صحبت کنید.

9. افسردگی درک ما را از رنگ تغییر می دهد

افرادی که از افسردگی رنج می برند اغلب می گویند: “زندگی رنگ خود را از دست داده است.” این فقط یک جمله ساده نیست، یک واقعیت پزشکی عینی است. در طول دوره افسردگی، شبکیه چشم نسبت به رنگ‌های متضاد حساسیت کمتری پیدا می‌کند و بیماران رنگ‌ها را ضعیف تشخیص می‌دهند. عکس این قضیه هم صادق است: اگر با رنگ های خاکستری و زیادی بی روح احاطه شده باشید، بیشتر مستعد افسردگی و مالیخولیا هستید.

8. در مورد برنامه های خود لاف نزنید،  چون نتیجه نخواهید گرفت

اگر تصمیم دارید کار جدیدی را شروع کنید (مثل نخوردن بعد از ساعت 6 بعد از ظهر، دویدن در صبح یا یادگیری یک زبان خارجی)، هرگز در مورد برنامه های خود به کسی نگویید. در غیر این صورت هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. هنگامی که شما در مورد برنامه های خود صحبت می کنید، مغز شما این کار را به عنوان کار “انجام شده” درک می کند و متقاعد کردن او برای آنجام آن بسیار دشوار خواهد بود. ممکن است خرافه به نظر برسد، اما روانشناسان صحت این ارتباط را ثابت کرده اند.

7. دانستن یک زبان خارجی به شما در تصمیم گیری کمک می کند

برای تصمیم گیری بهتر، لازم نیست خونسرد باشید: فقط باید به یک زبان خارجی فکر کنید. دانشمندان بر این باورند که افراد اغلب هنگام تصمیم گیری های حیاتی احساساتی عمل می کنند. با این حال، اگر موقعیت را به زبان خارجی تجزیه و تحلیل کنید، بخش عقلانی مغز شما درگیر خواهد شد، بنابراین رویکرد شما متعادل‌تر خواهد بود.

6. جوانان بیشتر از افسردگی رنج می برند

یک نظرسنجی نشان می دهد که ناراضی ترین افراد در جهان افراد زیر 30 سال هستند. مردان و زنان 18 تا 30 ساله بیشتر در معرض اضطراب و استرس قرار دارند. و چه کسی گفته که جوانی بی دغدغه ترین دوران زندگی است؟ نسل جدیدا مطمئنا اینطور فکر نمی کنند.

5. خستگی می تواند خلاقیت شما را تقویت کند

خستگی خلاقیت را تقویت می کند

اگر می خواهید ایده خلاقانه ای داشته باشید، بهتر است خسته شوید. افکار خلاق اغلب به سراغ افراد خسته می آیند، زیرا مغز آنها با کارایی کمتری کار می کند: در واقع ایده هایی را که ممکن است در نگاه اول احمقانه به نظر برسند و معمولاً به آنها «نه» می گویید را رد نمی کند.

یک ایده دیوانه کننده می تواند شروع یک پروژه بزرگ باشد. به همین دلیل است که اغلب پس از یک روز کاری طولانی، ایده های خوب زیر دوش به ذهن ما می رسد. اگر فرد سحرخیزی هستید، فرآیند خلاقیت شما می‌تواند از عصر شروع شود و اگر دیر می‌خوابید، ممکن است صبح به شما الهام شود.

4. 80 درصد هر مکالمه شایعه است

بخش عمده هر مکالمه شایعه سازی است و این عامل به جنسیت بستگی ندارد: مردان نیز به اندازه زنان به شایعات تمایل دارند. دانشمندان به آمار تکان دهنده ای دست یافته اند: 80 درصد از مکالمات ما فقط شایعه سازی و تبادل اطلاعات در مورد دوستان و همکاران است. با این حال، شایعه کردن آنقدرها هم بد نیست: در واقع یک راه مهم ارتباطی است. این کار به افراد کمک می کند تا ارتباطات اجتماعی را حفظ کنند. به هر حال، شامپانزه ها نیز دوست دارند در مورد بستگان خود شایعات کنند.

3. می توانید شادی را بخرید

مردم می گویند که خرید شادی غیرممکن است. با این حال، روانشناسان این اطلاعات را رد کردند: می توانید احساس خوشبختی را بخرید، اما پول را نه برای خودتان، بلکه برای اقوام، دوستان یا خیریه خرج کنید. وقتی برای دیگران شادی می‌آوریم، عزت نفس خود را بهبود می‌بخشیم، خود را مهم‌تر می‌دانیم و از زندگی خود شادتر و راضی‌تر می‌شویم.

2. 20 ثانیه برای ایجاد اعتماد کافی است

برای ایجاد اعتماد، باید یک نفر را تقریباً 20 ثانیه در آغوش بگیرید. البته فقط پس از کسب رضایت. این به دلیل آزاد شدن اکسی توسین است، هورمونی که وقتی احساس امنیت می کنیم (از جمله زمانی که در کنار عزیزانمان هستیم) ترشح می شود و ما را آرام می کند و آرامش می بخشد. بنابراین یک دلیل دیگر برای در آغوش گرفتن در عصرهای طولانی زمستان وجود دارد!

1. 80 درصد افکار شما منفی هستند

هر روز به طور متوسط ​​12000 تا 60000 فکر به ذهن ما خطور می کند. مغز ما از هر کامپیوتری قدرتمندتر است. اما نگاهی بیندازید به اینکه به چه چیزی فکر می کنیم: 80 درصد افکار ما منفی هستند. و بیشتر این افکار منفی هر روز تکرار می شوند. بنابراین تمام افکار احمقانه ای که هر روز به سر شما می آیند کاملاً طبیعی هستند: برای همه اتفاق می افتد.

کلام پایانی

این هم از حقایق شگفت انگیز مرتبط با روح و روان انسان. لطفا برای مان بنویسید کدام واقعیت بیشتر شما را شگفت زده کرد؟ نظرات خود را با ما در نظرات به اشتراک بگذارید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.2 / 5. تعداد آرا: 11

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
کلاس خصوصی آنلاین زبان انگلیسی کاشت مو درج آگهی رایگان تعمیر ماکروفر ال جی توری حصاری کی کارت تعمیر تلویزیون سونی انتخابات 1403 بهترین مارک اسپرسوساز خانگی کدام است؟ رمان حل مشکل نیامدن پیامک بانکی دوربین مدار بسته ابزارهای آنلاین طراحی سایت خرید ویلا ساحلی در سرخرود کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم تجارتخانه آراد برندینگ شیشه اتومبیل مجله اخبار روز استادورک قبرس شمالی نیولایف خرید و فروش شرکت خرید نهال صنوبر ترکیه شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید