جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
5
(1)

مهارت ضروری برای کودکان: به عنوان پدر یا مادر، آیا تا به حال پیش آمده است که بررسی کنید و ببینید که فرزندتان چقدر مستقل است؟ آیا فرزند شما به خوبی مسقل شده و مهارت های ضروری زندگی برای رویارویی با جهان را دارد؟ به عنوان یک پدر و مادر، این مسئولیت شماست که برخی از مهارت های ضروری زندگی را به فرزندان تان بیاموزید تا آنها را تبدیل به فردی فروتن، مسئولیت پذیر و محترم کنید. توسعه و آموزش مهارت های زندگی بسیار مهم است تا کودکان آنچه در زندگی آرزو دارند انجام دهند و اساساً در ذهن داشته باشند می خواهند چه کسی باشند. ما در این نوشتار ۷ مهارت معرفی می کنیم که باید به فرزندتان بیاموزید. با بخش کودکان و والدین خبرنامه همراه باشید!

۷ مهارت ضروری برای کودکان

در اینجا لیستی از چند مهارت آورده شده است که هر پدر و مادر باید به فرزند خود بیاموزد:

1. به کودک‌تان بیاموزید که هرگز خواندن و یادگیری را متوقف نکند

خواندن ذهن را به روی طیف وسیعی از امکانات، یادگیری چیزهای جدید و واژگان تازه باز می کند. همچنین تخیل را تقویت می کند و کودکان را باهوش تر می کند. کودکان نباید تنها محدود به خواندن کتاب های درسی به عنوان راهی برای یادگیری شوند. بنابراین فرزندتان را به خواندن کتاب های مناسب سن‌شان، دستور العمل های ساده و خواندن مقالات روزنامه تها شویق کنید. این امر باعث می شود آنها ذهنی باز داشته باشند و از افرادی که در مورد آنها می خوانند الهام بگیرند.

2. ارتباط خوب و سخنرانی در جمع

مهارت های ارتباطی خوب و صحبت در جمع برای موفقیت در جنبه های مختلف زندگی ضروری است. بچه ها یادگیرنده های خوبی هستند. با راهنمایی مناسب از سنین پایین، آموزش مهارت های مربوط به سخنرانی در جمع برای کودکان مفید خواهد بود. وقتی این اتفاق می افتد، بچه ها تمایل دارند نظرات، افکار و دیدگاه های خود را آشکارا بیان کنند. این تمرین به آنها اجازه می دهد تا ارتباط ایجاد کنند، انگیزه تغییر ایجاد کنند و بر تصمیمات تأثیر بگذارند. سخنرانی در جمع یک توانایی عالی است که می بایست به فرزندتان آموزش دهید.

3. مهارت های تصمیم گیری

القای مهارت های تصمیم گیری از سنین پایین به کودکان کمک می کند تا نظرات را بسنجند، موقعیت ها را ارزیابی کنند و تصمیمات مستقل بگیرند. با کارهای کوچک شروع کنید و آنها را در مراحل مختلف تصمیم گیری با فعالیت هایی مانند انتخاب از بین بازی ها، لباس برای پوشیدن یا غذا تمرین بدهید. هنگامی که این اتفاق بیفتد، کودکان از عواقبی که هر تصمیم ایجاد می کند آگاه خواهند بود و مهارت تصمیم گیری را به خوبی خواهند آموخت.

4 به کودکان عذرخواهی و بخشش را آموزش دهید

مهارت ضروری برای کودکان

بچه ها باید به خوبی بدانند که همه اشتباه می کنند و هیچ شرمی در پذیرش آن اشتباهات و طلب بخشش وجود ندارد. باید به آنها آموخت که بخشیدن دیگران نشانه شجاعت و فروتنی است.

5. به بچه ها مهربانی و کمک به دیگران را بیاموزید

نشان دادن مهربانی و آمادگی بی قید و شرط برای کمک به آدم‌های نیازمند باعث ایجاد شفقت در کودکان می شود. صبور باشید، حتی زمانی که خسته و ناامید هستید،از کلمات محبت آمیز استفاده کنید. به آنها بیاموزید که دیگران را قضاوت نکنند، فرزندان تان را تشویق کنید تا کارهای کوچک محبت آمیز در مدرسه انجام دهند. این مهارت ضروری برای کودکان به آنها کمک می کند تفاوت بین نیاز  و داشتن را در زندگی درک کنند و در کنارش شکرگزاری را نیز بیاموزند.

6. تمرکز و خودکنترلی

کودکان بر اساس عادات، برنامه ها و روال هایی که کمک‌شان می کند خودکنترلی و تمرکز را بیاموزند، شکوفا می شوند. به فرزندتان در مورد آنچه که هر روز باید انتظار داشته باشید، بیاموزید. مهارت های سازماندهی و نظم بخشیدن را به او آموزش دهید تا بداند کفش، کت و وسایل شخصی را کجا بگذارد. آنها را به طور منظم در فعالیت هایی مانند خواندن کتاب، لذت بردن از فعالیت های حسی یا تکمیل یک پازل درگیر کنید تا تمرکز او بهبود بیابد. در حین این که آنها بزرگ می شوند در مورد مسائل سخت تری که با آنها روبرو خواهند شد گفتگو کنید.

7. مقابله با چالش ها

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که می‌توانیم در زندگی فرزندمان ایجاد کنیم و یک مهارت ضروری برای کودکان این است که یاد بگیرند چالش‌ها را بپذیرند، از شکست برگردند و هرگز دست از تلاش برندارند. کودکان باید یاد بگیرند که چالش ها را پذیرفته و انعطاف پذیر باشند. فرزندتان را تشویق کنید تا چیزهای مختلف را امتحان کند و ریسک معقول را بپذیرد، مانند بالا رفتن از درخت یا دوچرخه سواری.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
سایت لوازم آرایشی ارزان پرستار بچه کلاس خصوصی آنلاین زبان انگلیسی کاشت مو درج آگهی رایگان تعمیر ماکروفر ال جی توری حصاری کی کارت تعمیر تلویزیون سونی انتخابات 1403 بهترین مارک اسپرسوساز خانگی کدام است؟ رمان حل مشکل نیامدن پیامک بانکی دوربین مدار بسته ابزارهای آنلاین طراحی سایت خرید ویلا ساحلی در سرخرود کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم تجارتخانه آراد برندینگ شیشه اتومبیل مجله اخبار روز استادورک قبرس شمالی نیولایف خرید و فروش شرکت خرید نهال صنوبر ترکیه شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید