جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.2
(95)

طرز برخورد با آدم نفهم چیست؟ همه ی ما در زندگی مان به اندازه ی کافی با حرف‌های بی ادبانه، جملات حسادت آمیز یا حتی توهین های آشکار مواجه شده ایم و گاهی واقعا مانده‌ایم که در پاسخ به فلان شخص چه بگوییم؟ سخت است که عصبانیت خود را از دست ندهیم و با شخصی که قصد توهین به ما را داشته مشاجره نکنیم. با این حال، واقعاً پاسخ دادن و بحث با این آدم‌ها ارزش ان را ندارد که وقت و انرژی برایش بگذاریم، و البته چیزهایی وجود دارد که می توانیم بگوییم یا انجام دهیم که هم اعصاب‌مان به هم نریزد و هم به سرعت یک مکالمات غیر ضروری را پایان دهیم! با خبرنامه همراه باشید!

طرز برخورد با آدم نفهم

در برخورد با آدم های نفهم بهترین راهکارها موارد زیر است:

1. آنها را نادیده بگیرید

اجازه ندهید شخصی که می خواهد به شما توهین کند، احساس شما را هم کنترل کند. در واقع، اصلاً لازم نیست به آن شخص چیزی بگویید. به این ترتیب، به آنها نشان خواهید داد که به اندازه کافی برای نظرشان ارزش قائل نیستید که حتی پاسخی بدهید. به این ترتیب زمان‌تان را هم برای بحث با آن شخص بی ادب تلف نخواهید کرد.

2. بگویید: «متشکرم»

استفاده از این عبارت راه دیگری برای جلوگیری از بحث بیهوده است و در عین حال حرف های بی ادبانه دیگر را نیز متوقف می کند زیرا به نظر می رسد که شما با گفته های شخص موافق هستید. اما اگر همچنان به حرف‌های بی ادبانه‌اش ادامه داد یا حرف آزاردهنده دیگری گفت، باز هم تشکر کنید و در نهایت آنها را متوقف خواهند کرد! در طرز برخورد با آدم نفهم این خیلی جوابگوست.

3. توجه‌تان را به نکات مثبت معطوف کنید

گاهی اوقات آدم‌های نفهم برای پوشاندن حرف‌های زشت‌شان، کلام شان را با یک حرف مثبت شروع می کنند. در این صورت، وانمود کنید که متوجه بخش توهین آمیز نظر آنها نشده اید و فقط تعریف و تمجید را تایید کنید. این رفتار شما به آنها نشان می دهد که راه ارتباطی منفعلانه-تهاجمی آنها با شما ابدا اثرگذار نیست و شما را به هم نمی ریزد. به علاوه با این کار نشان خواهد داد که حرف های منفی آن آدم ذره ای برای شما ارزش ندارد تا حدی که حتی آن را نشنیده اید!

4. موضوع را تغییر دهید

با صحبت کردن در مورد موضوع دیگری، مجبور نخواهید بود با فردی که قصد توهین به شما را دارد بحث کنید. علاوه بر این، آنها احتمالا انتظار ندارند که نظرشان بر شما تأثیری نداشته باشد یا حتی متوجه آن نشده باشید. این کار ممکن است آنها را از تلاش دوباره برای گفتن چیزهای بی ادبانه باز دارد زیرا آنها می دانند که شما به چنین حرف‌هایی توجه نمی کنید.

5. طرز برخورد با آدم نفهم: به آنها حس ناراحتی بدهید

به حرف آنها با این جمله پاسخ دهید: “تعجب می کنم که خیلی راحت چنین حرفی رو می زنی.” آن را با صدایی آرام و با چهره ای خنثی بگویید. بعد از گفتن این عبارت، چیز دیگری نگویید. خود این عبارت و همچنین حالت چهره شما و سکوتی که در پی آن وجود دارد، ممکن است باعث ایجاد احساس ناراحتی در آنها شود. و این وضعیت ممکن است آنها را از بی ادبی با شما در آینده منصرف کند.

6. این سوال هوشمندانه را بپرسید

از آنها این سوال را بپرسید “روز بدی داشتی؟” مردم اغلب نظرات توهین آمیز می دهند زیرا به شما حسادت می کنند و از خودشان ناراضی هستند. با استفاده از چنین جمله ای، به آنها نشان خواهید داد که متوجه هستید که مشکل مربوط به آنهاست نه شما. با این کار ممکن است حتی از آنچه گفته اند احساس بدی بگیرند و عذرخواهی کنند.

7. وانمود کنید که توجه نکرده اید

به آن‌ها بگویید که به حرف‌هایشان گوش نمی‌دادید و از آنها بخواهید حرف‌هایشان را تکرار کنند. بی‌تفاوتی شما نسبت به حرف‌هایشان ممکن است آنها را از گفتن حرف‌های دیگر باز دارد. دلیل دیگری که می بایست از آن‌ها بخواهیم حرف‌هایشان را تکرار کنند این است که ممکن است واقعا روز بدی داشته‌اند، و ممکن است متوجه شوند اشتباه کرده‌اند یا از حرف‌هایشان احساس خجالت کنند.

8. طرز برخورد با آدم نفهم: به آنچه می گویند بخندید

واکنش مثبت شما به حرفی که به منظور توهین به شما بیان شده است ممکن است فردی را که این کلمات آزاردهنده را بیان کرده، غافلگیر کند و حتی باعث شود او احساس خجالت کند. به آنها نشان خواهید داد که حرف ها و نظرات آنها برای شما اهمیتی ندارد و نمی توانند باعث شوند احساس بدی نسبت به خودتان داشته باشید.

9. به توهین رسیدگی کنید

اگر راه حل بلندمدت تری برای طرز برخورد با آدم نفهم می خواهید، و اگر برای رابطه با فردی که با شما بد رفتار کرده ارزش قائل هستید، با او صحبت کنید. از آنها بپرسید که چرا چنین حرف آزاردهنده به زبان می آورند. آنها ممکن است پاسخ دهند که قصد صدمه زدن به شما را نداشتند یا فقط نگران شما بوده اند. اما چیزی که باید برای آنها روشن کنید این است که نظر آنها احساس شما را نسبت به خودتان تغییر نمی دهد. تمام!

کلام پایانی

این هم از نحوه برخورد با آدم نفهم که متوجه نیست حرف‌هایش به دیگران آسیب وارد می کند. شما برای‌مان بنویسید که در برخورد با این آدم ها چه راهکارهایی دارید؟ لطفا تجربه های خود را با ما و خوانندگان فهیم خبرنامه به اشتراک بگذارید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.2 / 5. تعداد آرا: 95

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
درج آگهی رایگان تعمیر ماکروفر ال جی توری حصاری کی کارت تعمیر تلویزیون سونی انتخابات 1403 بهترین مارک اسپرسوساز خانگی کدام است؟ رمان حل مشکل نیامدن پیامک بانکی دوربین مدار بسته ابزارهای آنلاین طراحی سایت خرید ویلا ساحلی در سرخرود کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم تجارتخانه آراد برندینگ شیشه اتومبیل مجله اخبار روز استادورک قبرس شمالی نیولایف خرید و فروش شرکت خرید نهال صنوبر ترکیه شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید