جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
0
(0)

قبیله آپاتانی: گیره های بینی آبنوس که با ظرافت در کناره های بینی زنان قرار گرفته اند، در میان چهره ناهموار زنان آپاتانی ساکن در قلب آروناچال پرادش، هند، توجه دنیا را به خود جلب کرده است. قرار دادن بینی گیر که نمادی از بلوغ و گذار به دوران زنانه است، یک مراسم تشریفاتی است که با فرا رسیدن اولین سیکل قاعدگی یک زن اجرا می شود.

قبیله آپاتانی که به آن تانی نیز گفته می شود، در محدوده دره زیرو، در اعماق گستره روستایی آروناچال پرادش واقع شده است. آداب و رسوم قدیمی آنها، به ویژه بستن بینی و خالکوبی روی صورت زنان، به طور پیوسته از سال 1970 کاهش یافته و کم کم محو می شود.

بینی گیرها و خالکوبی ها برای محافظت از زنان طراحی شده اند!

افسانه ها نشان می دهند که این رسم و رسوم های عجیب و غریب از سر ناچاری متولد شده اند، سپری در برابر سایه های غارتگرانه مهاجمان قبیله ای. با هر هجومی، زنان مورد آسیب واقع می‌شدند و سکوتی ترسناک را پشت سر می‌گذاشتند. در واقع اعتقاد بر این است که این آیین زمانی آغاز شد که بزرگان قبیله تصمیم گرفتند راه حلی برای جلوگیری از ربودن دختران توسط مهاجمان سایر قبایل بیابند. آنها تصمیم گرفتند که بینی و خالکوبی صورت را انجام دهند تا جذابیت دختران برای افراد مهاجم کمتر شود.

رئیس آپاتانی فرمان داد که پیچ‌های بینی دایره‌ای بزرگ، معروف به یاپینگ هورلو، به‌دقت و برای جلوگیری از هر گونه نگاه بد در سوراخ های بینی زنان قرار گرفتند. مکمل این عامل بازدارنده، خالکوبی‌های پیچیده بود که روی صورت زنان انجام می شد، و از ابرو تا چانه به‌طور عمودی طرح می گرفت و جذابیتی را که می‌توانست توجه ناخواسته را به خود جلب کند، پنهان می‌کرد.

با گذشت زمان، این آیین از تغییر شکل به غرور فرهنگی تبدیل شد. این عکس‌های جالب آخرین نسل زنانی را که گرفتگی بینی دارند، پوشش می‌دهد، زیرا دولت از سال 1970 انجام این عمل را ممنوع کرده است.

باور زنان آپاتانی

بسیاری از زنان آپاتانی بر این باورند که خالکوبی‌ها و خالکوبی‌های بزرگ بینی آنها را به عنوان اعضای قبیله تعریف می‌کند. اغلب از لوازم جانبی برای جذاب‌تر جلوه دادن بینی یا صورت استفاده می‌شود، اما آپاتانی‌ها از آنها برای «پوشاندن» زیبایی خود استفاده می‌کنند. پلاگ های بینی (بینی گیرها) باعث می شوند که بینی آنها بزرگتر به نظر برسد.

تلاش برای ربوده نشدن

طبق افسانه، زنان این قبیله آنقدر زیبا هستند که مردان قبایل دیگر سعی در ربودن آنها داشتند. این قبیله همچنین به دلیل مهارت های کشاورزی خود مشهور بود، بنابراین روستاهای آنها اغلب مورد حمله دیگران قرار می گرفت. برخی از داستان ها می گویند که بزرگان قبیله تصمیم گرفتند تا خالکوبی روی صورت زنان را شروع کنند و بینی گیرها را در بینی آنها فرو کنند. طبق داستان های دیگر، زنان خودشان تصمیم گرفتند این کار را انجام دهند.

جنس و نام بینی گیرها

شاخه های بینی Yaping Hullo نامیده می شوند. آنها از چوب موجود در جنگل ساخته شده اند. ابتدا باید تمیز شود تا عفونتی ایجاد نکند. این خالکوبی ها که تیپی نامیده می شود توسط زنان مسن در زمانی که یک دختر آپاتانی حدود ده سال دارد انجام می شود. جوهر مخصوص تاتو، مخلوطی از چربی خوک و دوده شومینه است.

پاسداری از سنت و کرامت

سنت استفاده از گوش بند و خالکوبی های چوبی بزرگ نسل به نسل منتقل شد. زنانی که از آن پیروی می کردند محترم و حافظ حیثیت خانواده محسوب می شدند. با این حال، در اوایل دهه 1970، دولت خالکوبی‌ها و پلاگ‌های بینی را ممنوع کرد و از آنجایی که اکنون می‌تواند برای زنانی که برای جستجوی شغل به شهر می‌روند مشکلاتی ایجاد کند، این سنت تقریباً از بین رفته است.

تعداد زیادی از این زنان باقی نمانده است

امروزه آپاتانی‌های زیادی دیده نمی‌شوند که از پلاگ های بینی و خالکوبی استفاده کنند. بیشتر زنان مسن هستند که این سنت را بخشی جدایی ناپذیر از آپاتانی بودن می دانند. جالب این است که آنها به هویت خود افتخار می کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
کلاس خصوصی آنلاین زبان انگلیسی کاشت مو درج آگهی رایگان تعمیر ماکروفر ال جی توری حصاری کی کارت تعمیر تلویزیون سونی انتخابات 1403 بهترین مارک اسپرسوساز خانگی کدام است؟ رمان حل مشکل نیامدن پیامک بانکی دوربین مدار بسته ابزارهای آنلاین طراحی سایت خرید ویلا ساحلی در سرخرود کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم تجارتخانه آراد برندینگ شیشه اتومبیل مجله اخبار روز استادورک قبرس شمالی نیولایف خرید و فروش شرکت خرید نهال صنوبر ترکیه شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید