جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
3.3
(16)

بهره روی می تواند دشوار باشد و البته فقط مربوط به کاری که انجام می دهید، نیست بلکه به زمان انجام کار هم بستگی دارد. مطابق با روان‌شناسی، افراد ناموفق عادت‌های خاصی دارند که اول صبح انجام می‌دهند و همین باعث می‌شود روزشان چندان پربار نباشد.

در این مقاله، 7 کاری را که افراد عاری از بهره وری همیشه در ابتدای روز انجام می دهند را با شما به اشتراک می گذارم. تعجب آور است که چگونه این اقدامات ساده می تواند بر سطح بهره وری شما تأثیر بگذارد! احتمالا حیرت زده خواهید شد.

اگر به مطالب روانشناسی علاقه دارید:

کارهایی که آدم های ناموفق اول صبح انجام می دهند

چند لحظه وقت بگذارید و بررسی کنید که آیا هر یک از این عادت ها را دارید یا خیر. چه کسی می داند، ممکن است راز افزایش بهره وری خود را قبل از صبحانه بیابید!

1) دکمه snooze را می زنند

آیا اغلب خود را متقاعد می کنید که 10 دقیقه خواب بیشتر بخوابید! همین دیگر! ده دقیقه خواب نه تنها خستگی تان را رفع نمی کند بلکه باعث می شود یک روز عاری از بهره وری داشته باشید.

چنانچه کارشناسان می گویند، فشار دادن دکمه چرت زدن چرخه خواب شما را مختل می کند و باعث می شود که احساس گیجی کنید. این عادتی است که اکثر افراد ناموفق دارند.

به جای اینکه روز خود را با طراوت و آماده برای انجام وظایف خود شروع کنند، روز خود را در حالت سردرگمی و سستی آغاز می کنند. این عمل به ظاهر بی ضرر عواقب قابل توجهی بر بهره وری آنها در طول روز دارد.

اگر داین مورد در شما صدق می کند، ممکن است زمان آن رسیده باشد که در برنامه صبحگاهی خود تجدید نظر کنید. اگر می‌خواهید روزتان را پربارتر کنید، روی زدن دکمه چرت دوباره فکر کنید.

۲) صبحانه را حذف می کنند

خود من هم قبلا همینطور بودم! همیشه با عجله از در بیرون می‌رفتم و فکر می‌کردم دارم در زمان صرفه‌جویی می‌کنم. اما تا اواسط صبح، آنقدر گرسنه بودم که نمی توانستم روی چیزی تمرکز کنم.

صبحانه سوختی است که مغز شما برای عملکرد بهینه به آن نیاز دارد. بدون آن، روز خود را با کمبود تمرکز و سطوح پایین انرژی آماده می کنید. من که به سختی یاد گرفتم که حذف صبحانه در زمان صرفه جویی نمی کند. در واقع بهره وری را در اواخر روز از بین می برد.

حالا، هر روز صبح حتماً چیزی سالم و سیرکننده می‌خورم. به من اعتماد کنید، خوردن صبحانه تفاوت زیادی در سطح بهره‌وری ام در طول روز ایجاد کرده است.

3) روز خود را برنامه ریزی نمی کنند

ممکن است فکر کنید که شروع بی برنامه و مستقیم کارتان بهترین راه برای شروع روزتان است. اما بدون یک برنامه مشخص، مانند یک کشتی بدون سکان هستید.

افراد عاری از بهره وری اغلب از برنامه ریزی روز شان صرف نظر می کنند. چیزی که آنها متوجه نمی شوند این است که این عادت منجر به بی نظمی و ناکارآمدی می شود.

برنامه ریزی به شما این امکان را می دهد که وظایف را اولویت بندی کنید و روی موارد مهم تمرکز کنید، که منجر به مدیریت بهتر زمان و در نهایت بهره وری بالاتر می شود.

از آن دسته افرادی نباشید که فکر می کنند می توانند همه چیز را در ذهن نگه دارند. هر روز صبح برای ترسیم روز خود وقت بگذارید. بعدها از تفاوتی که ایجاد می کند شگفت زده خواهید شد.

4) ابتدا ایمیل ها و شبکه های اجتماعی خود را چک می کنند

وسوسه انگیز است، نه؟ بیدار می شوید، گوشی خود را به دست می گیرید، و قبل از اینکه متوجه شوید، ایمیل ها را مرور می کنید یا به روز رسانی های رسانه های اجتماعی را دنبال می کنید.

افراد غیرمولد اغلب روزشان را اینگونه آغاز می کنند. اما نکته اینجاست – این کار اصلا خوب نیست. با “چک کردن تلفن خود بلافاصله پس از بیدار شدن، مغز را برای حواس پرتی آماده می کنید.”

شروع روز با ایمیل و رسانه های اجتماعی می تواند بسیار گیج کننده باشد و ممکن است یک حالت تدافعی برای کل روز ایجاد کند. به جای اینکه فعالانه به وظایف مهم بپردازید، در نهایت به برنامه های افراد دیگر رسیدگی می کنید!
بنابراین، در برابر تمایل به شروع روز خود در دنیای دیجیتال مقاومت کنید. زمان زیادی برای بررسی ایمیل‌ها و رسانه‌های اجتماعی در باقی روز وجود خواهد داشت.

درعوض، ابتدا روی تنظیم دستور کار تمرکز کنید. این یک تغییر کوچک است که می تواند تأثیر زیادی بر بهره وری شما داشته باشد.

5) ورزش نمی کنند

ورزش نه تنها برای بدن مفید است، بلکه برای مغز هم فایده دارد. اما افراد غیرمولد اغلب تمرین را از برنامه صبحگاهی خود حذف می کنند.

فعالیت بدنی، حتی یک پیاده روی کوتاه یا کمی حرکات کششی، خون شما را به جریان می اندازد و به بیدار شدن ذهن تان کمک می کند. همچنین اندورفین ترشح می‌کند، هورمون‌های حس خوب، که شما را مثبت‌تر و آماده‌تر برای رویارویی با روز نگه می دارد.

بی توجهی به ورزش صبحگاهی می تواند منجر به تنبلی و کمبود انرژی در طول روز شود. از آن نگذرید.

6) برای شکرگزاری وقت نمی گذارند

در شلوغی برنامه های صبحگاهی، به راحتی می توان از اهمیت شروعی آرام و توام با سپاسگزار برای روز چشم پوشی کرد. افراد غیر کارآمد اغلب این مرحله مهم را از دست می دهند.

صرف چند لحظه هر روز صبح برای تأمل در مورد آنچه که به خاطر آن سپاسگزار هستید، می تواند تأثیر عمیقی بر ذهنیت و خلق و خوی شما در بقیه روز داشته باشد.

قدردانی به شما کمک می کند تا روی چیزهایی که واقعا مهم هستند تمرکز کنید، استرس را کاهش می دهد و شادی کلی شما را افزایش می دهد.

7) روز خود را با عجله شروع می کنند

در سال های جوانی همیشه صبح ها عجله داشتم. زنگ ساعت به صدا در می آمد و من با عجله به دنبال کارهایم می رفتم. دوش گرفتن، لباس پوشیدن و بیرون آمدن از در، گردبادی از فعالیت بود.

چیزی که من در آن زمان متوجه نشدم این بود که شروع روزتان با عجله، لحن گیج کننده ای را برای کل روزتان ایجاد می کند. این کار حس استرس و فوریت را ایجاد می کند که به سختی می توان از آن خلاص شد.

افراد غیر کارآمد اغلب در این تله می افتند. آنها روز خود را در هرج و مرج آغاز می کنند و بقیه روزشان از همین روند پیروی می کند.

این روزها، کمی زودتر از خواب بیدار می شوم تا به خودم فرصت زیادی بدهم و بدون عجله آماده شوم. این کار تفاوت زیادی در بهره وری و آرامش کلی من ایجاد کرده است. یک صبح آرام منجر به یک روز آرام و متمرکز می شود.

افکار نهایی: همه چیز به عادت ها مربوط می شود

کارها و انتخاب های روزانه ما، صرف نظر از اینکه چقدر پیش پا افتاده به نظر می رسند، عادت های عمیقی هستند که زندگی ما را شکل می دهند.

روتین صبحگاهی که اغلب افراد غیر کارآمد از آن پیروی می‌کنند، فقط کارهای تصادفی نیستند. آنها الگوهای رفتاری هستند که می توانند به طور قابل توجهی بر بهره وری و رضایت کلی ما از زندگی تأثیر بگذارند.

خبر خوب این است که عادت ها را می توان تغییر داد. ممکن است به تلاش و پشتکار نیاز داشته باشد، اما کاملاً ممکن است که روال صبحگاهی خود را تغییر دهید و زمینه را برای یک روز پربارتر آماده کنید.

خواه مقاومت در برابر فریب دکمه چرت زدن باشد و خواه برنامه ریزی برای روز یا اولویت دادن به سلامت روان، هر تغییر کوچک می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

بنابراین، بیایید صبح هایمان را حسابی بسازیم و عادت هایی را در خود پرورش دهیم که منجر به بهره وری و موفقیت می شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 16

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
سایت لوازم آرایشی ارزان پرستار بچه کلاس خصوصی آنلاین زبان انگلیسی کاشت مو درج آگهی رایگان تعمیر ماکروفر ال جی توری حصاری کی کارت تعمیر تلویزیون سونی انتخابات 1403 بهترین مارک اسپرسوساز خانگی کدام است؟ رمان حل مشکل نیامدن پیامک بانکی دوربین مدار بسته ابزارهای آنلاین طراحی سایت خرید ویلا ساحلی در سرخرود کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم تجارتخانه آراد برندینگ شیشه اتومبیل مجله اخبار روز استادورک قبرس شمالی نیولایف خرید و فروش شرکت خرید نهال صنوبر ترکیه شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید