جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

طرز تهیه شیرینی میکادو خانگی بدون نیاز به فر – ساده و فوری

طرز تهیه شیرینی میکادو خانگی بدون نیاز به فر – ساده و فوری
خواندن 3 دقیقه
0
(0)

اگر به شیرینی میکادو علاقه‌مند هستید، خبر خوب این است که می‌توانید آن را به راحتی در خانه و بدون نیاز به فر تهیه کنید. شیرینی میکادو که در برخی شهرها به نام “میشکا” نیز شناخته می‌شود، یکی از شیرینی‌های خوشمزه و آسان برای تهیه در خانه است. در این مطلب، دستور تهیه این شیرینی را به شما آموزش می‌دهیم.

 مواد لازم برای تهیه شیرینی میکادو

مواد مورد نیاز برای تهیه شیرینی میکادو خانگی عبارت است از:

– آرد سفید یا آرد نانوایی: 1.5 لیوان دسته‌دار فرانسوی
– آرد نخودچی: 1 لیوان دسته‌دار فرانسوی
– روغن مایع: 0.75 لیوان دسته‌دار فرانسوی
– پودر قند: 1 لیوان دسته‌دار فرانسوی
– کره: 100 گرم
– پودر کاکائو: 3 قاشق غذاخوری
– پودر هل: 1 قاشق غذاخوری
– پودر دارچین: 0.5 قاشق چای‌خوری
– نان میکادو: 5 یا 6 ورق
– شکلات تخته‌ای (با طعم دلخواه): 50 گرم
– پودر پسته و نارگیل (برای تزیین): به میزان دلخواه
– گلاب (در صورت دلخواه): 1 یا 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی میکادو

طرز تهیه شیرینی میکادو

مراحل تهیه شیرینی میکادو به صورت زیر است

مرحله اول: تفت دادن آرد

در این مرحله، یک تابه مناسب انتخاب کنید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. آرد سفید را الک کرده و در تابه بریزید. حدود 7 دقیقه تفت دهید تا طعم خامی آرد از بین برود. نیازی نیست که رنگ آرد تغییر کند.

مرحله دوم: افزودن آرد نخودچی و پودر کاکائو
آرد نخودچی را نیز الک کرده و به آرد سفید در حال تفت خوردن اضافه کنید. 10 دقیقه دیگر مخلوط دو آرد را تفت دهید. سپس پودر کاکائو، پودر هل، و پودر دارچین را الک کرده و به تابه اضافه کنید. یک دقیقه دیگر مواد را تفت دهید تا کاملاً مخلوط شوند.

مرحله سوم: تهیه مایه شیرینی
در این مرحله، کره را روی مواد خشک بگذارید تا با حرارت آرد ذوب شود. روغن مایع را اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید. سپس حرارت را خاموش کنید و پودر قند را به مخلوط اضافه کنید. مایه باید غلظت مناسبی داشته باشد، نه خیلی سفت و نه خیلی شل.

مرحله چهارم: لایه‌بندی نان‌های میکادو
یکی از ورقه‌های نان میکادو را روی یک سینی صاف قرار دهید و مایه شیرینی را روی آن بمالید. با کاردک یا پالت آن را صاف کنید. سپس نان دیگری روی آن بگذارید و کمی فشار دهید تا به هم بچسبند. این روند را ادامه دهید تا مایه تمام شود، به طوری که آخرین لایه نان باشد.

مرحله پنجم: استراحت و پرس شیرینی
یک سینی دیگر روی شیرینی‌ها بگذارید و یک جسم سنگین مانند کاسه آب روی آن قرار دهید تا نان و مایه به هم بچسبند. سینی را به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید. البته می‌توانید آن را در دمای محیط هم قرار دهید.

مرحله ششم: تزیین شیرینی میکادو
شکلات تخته‌ای را به روش بن ماری ذوب کنید. شیرینی را از یخچال خارج کنید و شکلات ذوب شده را روی آن بریزید. سپس با پودر پسته یا نارگیل تزیین کنید و دوباره در یخچال بگذارید تا شکلات خودش را بگیرد. برای برش شیرینی، ابتدا لبه‌های نان میکادو را صاف کنید و سپس آن را به قطعات لوزی، مربعی یا مستطیلی برش دهید. برای جلوگیری از خراب شدن برش‌ها، بعد از هر برش، تیغه چاقو را با دستمال تمیز کنید.

اکنون شیرینی میکادو شما آماده است! می‌توانید آن را در ظرف مناسب سرو کنید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

Avatar photo
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان