جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
65 بازدید

راهنمای کامل کاشت زنجبیل در گلدان

راهنمای کامل کاشت زنجبیل در گلدان
خواندن 4 دقیقه
5
(2)

همانطور که می‌دانید زنجبیل به عنوان یک گیاه دارویی شناخته می‌شود که خواص بی‌نظیر برای سلامت بدن دارد. با این که این گیاه چندان ارزان نیست، اما می‌توانید آن را در خانه و درون گلدان بکارید. این روش هم مقرون به صرفه است و هم همیشه زنجبیل تازه خواهید داشت. زنجبیل علاوه بر طعم خوبی که به غذا می‌دهد با خواص دارویی فوق العاده‌اش می‌تواند انواع بیماری‌ها را درمان کند. به عنوان مثال با زنجبیل می‌توانید از شر حالت تهوع، بیماری های عفونتی، سردرد و دردهای دوران قاعدگی نجات پیدا کنید. از طرفی این گیاه دارویی تاثیر خوبی بر کاهش وزن دارد. به همین دلیل شما می‌توانید از آن برای درمان سرماخوردگی تا کاهش وزن استفاده کنید. کاشت زنجبیل در گلدان ساده است، کافی است به روش زیر عمل کنید تا در طول سرما از خواص این گیاه دارویی با طبع گرم بهره مند شوید.

نحوه کاشت زنجبیل در گلدان

نحوه کاشت زنجبیل در گلدان  

  • برای کاشت زنجبیل در گلدان ابتدا باید یک زنجبیل تازه داشته باشید. مطمئن باشید که زنجبیل تازه است و پوست نازک و لطیف دارد. فراموش نکنید که زنجبیل کهنه پوست ضخیم و کلفت دارد.
  • سپس زنجبیل را درون آب خیس کنید و لای یک دستمال مرطوب بپیچید. حالا دستمال را درون نایلون قرار دهید و نایلون را ببندید تا هوا راهی به درون پلاستیک نداشته باشد. بعد آن را در جایی تاریک قرار دهید.
  • یک هفته صبر کنید تا جوانه ها رشد کنند. حتی می‌توانید یک شب تا صبح زنجبیل را درون آب گرم خیس کنید تا جوانه‌ها سریع تر رشد کنند.
  • حالا یک گلدان مناسب بردارید و درون آن را با خاک و کود پر کنید و روی آن آب بریزید. اگر یک گلدان به اندازه 12 سانتی متر قطر و 36 سانتی متر عمق انتخاب کنید می‌توانید 3 عدد زنجبیل را درون آن کشت کنید.
  • فراموش نکنید که یک گلدان با زهکشی خوب انتخاب کنید تا آب اضافی هنگام آبیاری از ته گلدان خارج شود.
  • همچنین خاک گلدان زنجبیل باید ترکیبی از خاک شنی و خاک برگ غنی باشد.
  • ترکیب خاک باید از 50 درصد کوکوپیت، 40 درصد پرلیت، 10 درصد پیت ماس تشکیل شده باشد.
  • قبل از ریختن خاک درون گلدان حتما زیر آن سنگ ریزه بریزید تا آب انتهای گلدان جمع نشود.
  • بعد از همه این کارها، زنجبیل را در عمق 3 تا 4 سانتی متری زیر خاک کنید و روی آن آب بریزید تا جوانه ها از خاک بیرون بیایند. تا زمان روییدن جوانه‌ها، خاک را مرطوب نگهدارید و به طور منظم روی آن آب بپاشید.
  • بهترین زمان کاشت زنجبیل فصل بهار است. اگر می‌خواهید آن را بیرون از خانه بکارید حتما به دمای هوا توجه کنید. دمای هوا نباید کمتر از 10 درجه سانتیگراد باشد. زنجبیل در هوای گرم و مرطوب بهتر رشد می‌کند.
  • وقتی زنجبیل را درون گلدان می‌کارید، دمای هوا باید حتما 23.89 تا 26.67 درجه سانتیگراد باشد.
  • گیاه زنجبیل به نور خورشید معتدل و غیر مستقیم نیاز دارد.
  • وقتی تازه زنجبیل را درون گلدان کاشته اید، کمتر به آن آب بدهید. همچنین اگر در طول زمستان زنجبیل کشت کرده اید، تا جوانه زدن آن، گیاه را آبیاری نکنید و سعی کنید خاک را خشک نگه دارید.

آبیاری و نور مناسب برای زنجبیل

آبیاری و نور مناسب برای زنجبیل

پس از رشد جوانه‌ها، گیاه را به طور مرتب آبیاری کنید تا همیشه مرطوب بماند. دقت کنید نباید به زنجبیل بیش از اندازه آب بدهید زیرا باعث پوسیدگی ریشه می‌شود. حتما قبل از آبیاری مطمئن شوید که خاک به طور کامل خشک شده باشد. سپس به اندازه مرطوب شدن خاک به آن آب بدهید نه بیشتر!

همانطور که گفتیم زنجبیل به نور معتدل و غیر مستقیم نیاز دارد. بنابراین اگر نور خورشید معتدل است برای چند ساعت کوتاه آن را زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید اما اگر شدت نور خورشید زیاد است، سعی کنید تنها در وعده صبحگاهی حداقل برای 2 تا 3 ساعت گلدان را زیر نور خورشید قرار دهید.

زمان رشد زنجبیل

رشد گیاه زنجبیل کند است. به همین دلیل رشد جوانه ها ممکن است 1 تا 2 هفته طول بکشد و برای رشد کامل گیاه شما به 3 تا 4 ماه زمان نیاز دارید. بنابراین صبور باشید و به آبیاری و نگهداری گیاه زنجبیل توجه کنید.

برداشت زنجبیل

اگر به طور دقیق از روش بالا پیروی کنید، پس از چند ماه می‌توانید از زنجبیل های تازه روی شاخه ها استفاده کنید. شما می‌توانید زنجبیل را به شکل پودر یا به شکل رنده و خرد شده به غذاها اضافه کنید یا حتی دمنوش و جوشانده زنجبیل مصرف کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
کی کارت تعمیر تلویزیون سونی انتخابات 1403 بهترین مارک اسپرسوساز خانگی کدام است؟ رمان حل مشکل نیامدن پیامک بانکی دوربین مدار بسته ابزارهای آنلاین طراحی سایت خرید ویلا ساحلی در سرخرود کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم تجارتخانه آراد برندینگ شیشه اتومبیل مجله اخبار روز استادورک قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید درج آگهی رایگان