جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3.2
(19)

اگر بدانید که چه نشانه های هوشمندی و ذکاوت شما را نشان می‌دهند قطعا حیرت زده خواهید شد. البته، تنها یک نوع هوش وجود ندارد، زیرا هوش اجتماعی و هیجانی نیز مهم هستند. به نظر می‌رسد برخی از ویژگی‌هایی وجود دارد که افراد بسیار باهوش به طور مشترک از آنها برخوردارند و همین ویژگی هاست که آنها را از بقیه متمایز می‌کند و باعث می‌شود در همه جا بدرخشند. در این نوشتار 8 نشانه معرفی خواهیم کرد مبنی بر اینکه شما آدم زیرک و باهوشی هستید. با خبرنامه همراه باشید.

8 نشانه که آدم زیرک و باهوشی هستید

موارد زیر را بخوانید و ببینید چند مورد در مورد شما صدق می کند. بعد در بخش نظرات برای مان بنویسید. همینطور اگر تجربه ای از این موارد دارید، آن را با خوانندگان خبرنامه در میان بگذارید.

1. محترمانه شکایت می‌کنید

صحبت کردن با احترام وقتی متوجه می‌شوید که چیزی درست نیست، خواه در محل کار و خواه هر جای دیگری، نشانه هوش هیجانی بالاست. این رفتار هوشمندانه نشان می‌دهد که شما نسبت به محیط خود آگاه و مراقب هستید. شما می‌دانید که چیزهای منفی می‌توانند روی دیگران و نه فقط خودتان تأثیر بگذارند، و همین باعث می‌شود حتی در شرایطی که عصبانی هستید هم به غایت با احترام رفتار کنید.

2. با خودتان صحبت می‌کنید

دانشمندان بر این باورند که گوش دادن به صحبت‌های خودمان فواید زیادی دارد. شنیدن اینکه در ذهن تان چیزی می‌گویید تأثیر متفاوتی بر مغز شما نسبت به خواندن یا فکر کردن دارد. در واقع خودگویی با فروتن بودن، مقابله بهتر به لحاظ عاطفی و توانایی بیشتر در سنجش تصمیمات و دیدگاه‌های دیگر مرتبط است و به نوبه خود نشان دهنده هوش هیجانی بالاست.

3. کنترل خوبی بر خودتان دارید

توانایی مقاومت در برابر وسوسه‌ها، نشانه هوش بالا به خصوص در میان نوجوانان است. تحقیقات نشان داده است افرادی که باهوش‌تر از حد متوسط هستند، به ویژه در مورد رژیم غذایی خود کنترل بیشتری دارند. در حقیقت، خودکنترلی یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن یک زندگی سالم است.

4. مشکلی با تنهایی ندارید

افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند معمولاً با افکار و ایده‌های خود خلوت می‌کنند و نیازی به معاشرت دائمی برای شاد بودن ندارند. از آنجایی که این افراد می‌توانند درگیر برنامه کاری خود باشند، وقتی در رویدادهای اجتماعی شرکت نمی کنند، نمی ترسند که چیزی را از دست بدهند. در عوض، آنها فقط چند دوست صمیمی دارند و از زمانی که برای خودشان می‌گذارند لذت می‌برند.

5. فکر نمی کنید خیلی باهوش هستید

اثر دانینگ-کروگر نشان می‌دهد افرادی که توانایی پایین تری دارند اغلب خود را دست بالا می‌گیرند. با این حال، افراد با هوش بالا نه توانایی خود را دست بالا می گیرند و نه دست کم. افرادی که سطح هوش بالاتری دارند، نسبت به چیزهایی که نمی‌دانند آگاه‌تر هستند و بنابراین، خود را باهوش نمی‌دانند.

6. ناخن‌هایتان را می‌جوید

یک مطالعه جدید نشان داده است که جویدن ناخن ممکن است در واقع نشانه ای از اضطراب نباشد. طبق تحقیقات، عادات تسکین دهنده مانند جویدن ناخن و کندن پوست در واقع در مورد کمال گرایی و احساس نارضایتی شماست. در واقع، به نظر می‌رسد افرادی که تمایلات کمال گرایی افراطی دارند هوش بالاتری هم دارند و دچار برخی عادات نه چندان خوشایند هستند.

7. آدامس می‌جوید

طبق تحقیقات به نظر می‌رسد جویدن آدامس مستقیما با عملکرد بهتر در تست‌ها و وظایف مرتبط با حافظه ارتباط دارد. حافظه، توجه و عملکرد اجرایی و فکری شما ممکن است هنگام جویدن آدامس افزایش یابد.

8. شما فقط چند دوست معدود دارید

اعتقاد بر این است که افراد باهوش‌تر دوستان کمتر و حلقه‌های اجتماعی کوچک‌تری دارند، زیرا آنها مستقل‌تر هستند. بر اساس تئوری ساوانا، در گذشته، انسان‌ها برای شکار و حل مشکلات به گروه‌های بزرگ تری نیاز داشتند. با این حال، امروزه ما کمتر وابسته هستیم، به خصوص افراد با هوش بالا که می‌توانند مشکلات خود را به تنهایی حل کنند و نیازی ندارند حتما در گروه های بزرگ حضور داشته باشند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.2 / 5. تعداد آرا: 19

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
  1. میم صاد نیم‌رخ
    میم صاد

    سلام، مقاله تان برایم جالب بود بنظرم چندتا خصوصیات دیگر هم به آن اضاقه کنید.

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان