جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
49 بازدید

ساده ترین روش تمیز کردن تنگ ماهی؛ اینجوری ماهی تا ماه‌ها زنده می ماند!

ساده ترین روش تمیز کردن تنگ ماهی؛ اینجوری ماهی تا ماه‌ها زنده می ماند!
خواندن 4 دقیقه
4.3
(4)

خریدن ماهی های قرمز و نارنجی کوچک یکی از بهترین قسمت‌های خرید عید نوروز است. این موجودات کوچک شناور در آب به سفره هفت سین زیبایی فوق العاده‌ای می ‌بخشند اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید چرا ماهی عیدی شما خیلی زود می‌میرد؟ جواب این سوال ساده است، شما روش صحیح تمیز کردن تنگ ماهی را بلد نیستید، به همین دلیل باعث می شود ماهی خیلی زود بمیرد. اگر شما هم می خواهید ماهی‌تان تا مدت‌ها بعد از عید زنده بماند، حتما به روش تمیز کردن تنگ ماهی و نکات مهمی که در انتهای مطلب آورده شده، توجه کنید. آن وقت می توانید تنگ پر از ماهی های قرمز و نارنجی‌تان را ماه‌ها روی اپن آشپزخانه‌تان نگه دارید.

لوازم مورد نیاز

ظرفی تمیز و کوچک

سطل آب

مواد تصفیه آب

تور کوچک ماهی

حوله دستی

صافی

دستمال

برس کوچک

آماده کردن آب تنگ ماهی

برای تمیز کردن تنگ ماهی ابتدا مواد مضر درون آب را از بین ببرید تا آب تصفیه شود. مدتی صبر کنید تا پ‌هاش و دمای آب متعادل شود. منبع آب تنگ ماهی هرچه باشد باید حتما از مواد مضر مثل کلر، فلزات سنگین و دیگر مواد خطرناک پاک و تصفیه شود. اگر دمای آب را یکسان نگهدارید استرس ماهی نیز کم خواهد شد. فراموش نکنید که آب شیر، حاوی گازهای زیادی است که در آن حل شده و باعث تغییر پ‌هاش آب می شوند. پس حتما آن را تصفیه کنید. برای تصفیه آب نیز نیاز نیست کار سختی انجام دهید، یک سطل تمیز را پر از آب کنید و مواد تصفیه را درون آن بریزید و بگذارید تا روز بعد پ‌هاش و دمای آن ثابت شود.

خارج کردن ماهی از تنگ

حالا ظرف تمیز و بدون مواد تمیز کننده را بردارید و برای جلوگیری از پرش ماهی از درپوش روی ظرف استفاده کنید. نور مکانی که ماهی را آنجا نگهداری می کنید، کم کنید. حالا که آب تصفیه شده و آماده است، وقت تغییر آب ماهی است. پس ماهی را از تنگ خارج کنید و مقداری آب تمیز در ظرف بریزید. برای انتقال ماهی از تنگ به ظرف از یک تور ماهی استفاده کنید. وقتی ماهی را به ظرف انتقال دادید، روی آن درپوش بگذارید تا از آب پرش نکند. همچنین می توانید از یک حوله دست نیز استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن تنگ ماهی

حالا تنگ ماهی را تمیز کنید. برای تمیز کردن تنگ از هیچ شوینده ای استفاده نکنید. آب ساده کافی است تا تنگ را آبکشی کنید و بعد با یک حوله شیشه را کامل خشک کنید تا لکه های روی آن از بین برود. اگر درون تنگ تزئیناتی وجود دارد، سعی کنید برای تمیز کردن آن از یک برس کوچک استفاده کنید.

همه تزیینات را از تنگ خارج کنید و روی دستمال بریزید. سپس آب تنگ را از صافی رد کنید تا شن‌ها باقی بمانند. شن‌ها را نیز چند بار با آب گرم بشویید تا از تمیز شدن آن‌ها مطمئن شوید.

حالا با یک دستمال تمیز داخل تنگ را نیز تمیز کنید و دوباره تزئینات را درون تنگ قرار دهید. سپس تنگ را با آب تصفیه شده پر کنید و ماهی را دوباره به تنگ برگردانید.

نکات مهم در تمیز کردن تنگ ماهی

  • سعی کنید هفته یک بار تنگ ماهی را تمیز کنید. همچنین هرگز به ماهی بیش از حد غذا ندهید.
  • اگر روی تنگ لکه هایی وجود دارد که به آسانی پاک نمی شوند، از سرکه استفاده کنید. ماهی را از تنگ خارج کنید، سپس تنگ را برای 15 تا 30 دقیقه درون محلول آب و سرکه قرار دهید تا لکه ها به طور کامل از بین بروند. سپس شیشه ماهی را آبکشی کنید و با دستمال کامل خشک کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان