جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
3.5
(4)

حدود 400 نوع گیرنده مختلف در بینی ما وجود دارد که به ما کمک می‌کند تا بوهای مختلف از خوشایند گرفته تا منزجر کننده را حس کنیم. دانشمندان دریافته اند که ما فقط از حس بویایی خود استفاده نمی کنیم تا بفهمیم غذا بد شده است یا نه. رایحه‌ها به ما کمک می‌کنند تا شریک زندگی مناسبی را انتخاب کنیم، سن تقریبی آدم‌ها را حدس بزنیم و بفهمیم که آیا فردی بیمار است یا نه. جای تعجب نیست که بسیاری از ما می‌خواهیم بوی خوبی داشته باشیم. ما تصمیم گرفتیم نکاتی را جمع آوری کنیم که می‌تواند به شما در این امر کمک کند.

راهکارهای خوشبو شدن بدن

موارد زیر را امتحان کنید تا همیشه بوی خوب بدهید. این پیشنهادات واقعا اثرگذار هستند!

مقدار گوشت قرمز و محصولات لبنی را محدود کنید

به گفته دانشمندان، غذایی که بیشتر می‌خوریم، می‌تواند بر بوی عرق ما تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، گوشت قرمز حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب است و اگر بدن نتواند این مواد را تجزیه کند، بوی عرق می‌تواند به طرز خفه کننده ای تند شود.

سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی و کلم بروکسل نیز می‌توانند دردسرهای زیادی ایجاد کنند. اگر گوگرد موجود در آنها به باکتری‌های ساکن در سطح پوست برسد، شروع به تولید بوی نامطبوعی مثل بوی تخم مرغ گندیده می‌کنند. علاوه بر این، بدن برخی افراد قادر به پردازش کامل ماده تری متیل آمین نیست که در لوبیا، تخم مرغ و شیر وجود دارد. در نتیجه، این ترکیب آلی از طریق منافذ دفع می‌شود و بدن فرد را بوی کپک آلود و ماهی می‌گیرد. توصیه می‌شود مقدار مصرف این مواد غذایی را محدود کنید. شاید بد نباشد فواید و عوارض جانبی بروکلی را نیز بدانید.

زیاد قهوه ننوشید

هنگامی که باکتری‌های سطح پوست با عرق تماس پیدا می‌کنند، بدن ما شروع به انتشار بوی نامطبوع می‌کند. نوشیدنی‌های حاوی کافئین، مانند قهوه و چای، غدد عرق خاصی را تحریک می‌کنند، بدن مایع بیشتری تولید می‌کند، به این معنی که این احتمال وجود دارد که عرق شما بوی قوی تری بدهد.

از طرف دیگر آب به خلاص شدن از شر بوی نامطبوع کمک می‌کند. هنگامی که بدن کم آب می‌شود، تمام بوهای منتشر شده تند تر می‌شوند، به خصوص آنهایی که از دهان می‌آیند. برخی از کارشناسان نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در روز را برای هیدراته ماندن توصیه می‌کنند. فواید نوشیدن آب به این مورد محدود نیست!

به درستی از لباس‌های خود مراقبت کنید

گاهی اوقات بو از بدن ما نمی آید، بلکه از لباس‌های‌مان می‌آید. به همین دلیل لباس‌های عرق کرده باید به درستی شسته شوند تا مواد شوینده بهتر بتواند با مواد حاوی بوی نامطبوع مقابله کند. اگر لباس‌هایتان بوی بدی می‌دهد، می‌توانید آن‌ها را قبل از شستشو در محلول سرکه خیس کنید.

اما بهتر است نرم کننده لباس استفاده نکنید زیرا پارچه را با یک لایه نازک می‌پوشاند که از گردش هوا جلوگیری می‌کند. به همین دلیل افراد بیشتر عرق می‌کنند و باکتری‌هایی که بوهای نامطبوع از خود متصاعد می‌کنند سریعتر تکثیر می‌شوند.

هنگام قرار دادن لباس‌ها در کمد، درب آن را محکم نبندید. این امر گردش هوای داخل را مختل می‌کند و باعث می‌شود لباس‌ها به سرعت مرطوب شوند. همچنین لباس‌ها را بلافاصله بعد از اتمام کار لباسشویی پهن کنید.

بهتر است از صابون آنتی باکتریال را استفاده نکنید

مهم نیست که چقدر دوش می‌گیریم و چطور خودمان را می‌شوییم، برخی از باکتری‌ها همچنان روی پوست ما باقی می‌مانند. این چیز بدی نیست، زیرا این میکروبیوم عطر طبیعی را تشکیل می‌دهد که بسیاری از افراد اطراف ما آن را جذاب می‌دانند. بنابراین، نباید زیاد از صابون آنتی باکتریال استفاده کنید.

این محصول آرایشی می‌تواند تعادل طبیعی را به هم بزند و میکروارگانیسم‌های مفیدی را که با باکتری‌های مضر جایگزین می‌شوند از بین ببرد. و این منجر به ظاهر بوی نامطبوع می‌شود. بهتر است یک صابون ملایم و ملایم انتخاب کنید.

پس از دوش گرفتن باید خود را به خوبی خشک کنید

پس از دوش گرفتن، باید تمام بدن خود را با یک حوله تمیز کاملاً خشک کنید و به نواحی که معمولاً بیشتر عرق می‌کنند توجه ویژه ای داشته باشید. باکتری‌هایی که مسئول انتشار بوی نامطبوع هستند سریع‌تر در محیط‌های مرطوب ظاهر می‌شوند، بنابراین زمانی که بدنتان هنوز خیس است لباس‌هایتان را نپوشید.

ورزش منظم نیز کمک می‌کند

 ما ورزش شدید را با تولید عرق مرتبط می‌دانیم، بنابراین بعید به نظر می‌رسد که ورزش بوی خوبی به بدن ما بدهد. اما محققان ادعا می‌کنند که تعریق منظم می‌تواند بوی طبیعی پوست شما را بازگرداند. هرچه بیشتر عرق غدد را پاک کند، بوی بدن بهتر می‌شود.

همه عطرهای گلی دلپذیر نیستند

رایحه یکی از چیزهایی است که برای ارزیابی اینکه آیا فردی را دوست داریم یا نه از آن استفاده می‌کنیم. یک مطالعه نشان داده است که افرادی که رایحه‌هایشان شبیه به هم است احساس همدردی بیشتری با یکدیگر دارند و سریع‌تر روابط گرم را ایجاد می‌کنند. بنابراین تمایل ما به بوی خوش برای دیگران منطقی است.

با کمال تعجب، یکی از آزمایش‌ها نشان داد که بیشتر مردان بوی طبیعی زنان را دوست دارند. علاوه بر این، هر چه سطح استروژن در بدن یک خانم بیشتر باشد، عطر او جذاب تر است. در عین حال، مردان علاقه زیادی به عطرهای دارای رایحه گل ندارند. استثناها رایحه‌های زنبق، روغن رز و وانیل هستند.

کمبود خواب می‌تواند بر بوی بدن نیز تأثیر بگذارد

 بوی بدن هم تحت تأثیر وضعیت ذهنی آدم‌ها قرار می‌گیرد. اگر عصبی هستید، تحت استرس مداوم یا کمبود خواب هستید، این بو می‌تواند ناخوشایند شود. در عین حال، استفاده از مواد معطر در اتاق خواب ممکن است به شما کمک کند به خواب بروید. عطرهای اسطوخودوس و بابونه برای آرامش بهتر هستند. و اگر روغن‌های معطر را روی ملحفه‌ها و بالش‌های تمیز بریزید، پس از یک استراحت شبانه نیز بوی خوبی خواهید داشت.

لازم نیست یک بطری بزرگ عطر با خود حمل کنید

نیازی به اسپری کردن عطر چند بار در روز نیست. اولاً، حمل یک بطری بزرگ در کیف تان واقعاً راحت نیست، و دوم اینکه، بوی بسیار تند به جای برانگیختن حس خوب دیگران را اذیت می‌کند.

برخی افراد توصیه می‌کنند که چند تکه پنبه آغشته به عطر داشته باشید. و در صورت لزوم، به آرامی قسمت‌های ضروری مانند مچ دست یا گردن را با آنها پاک کنید. این ترفند نه تنها باعث صرفه جویی در عطر می‌شود، بلکه بوی خوش را در سطح مناسبی نیز حفظ می‌کند. همچنین ارزش این را دارد که اجازه دهید عطر قبل از خروج از خانه کاملا خشک شود، در غیر این صورت به سرعت از بین می‌رود.

ضد تعریق‌های معمولی را کنار بگذارید

همه دئودورانت‌ها به یک شکل عمل نمی کنند. برخی از آنها حاوی مواد خاصی هستند که تعداد باکتری‌ها را کاهش می‌دهند. استفاده از این محصولات منجر به مختل شدن میکرو فلور در ناحیه زیر بغل می‌شود. در برخی افراد، این پیامد منجر به افزایش تولید میکروارگانیسم‌هایی می‌شود که بوی بد تولید می‌کنند.

در این صورت، متخصصان استفاده از دئودورانت‌های پروبیوتیک را توصیه می‌کنند که تنها باکتری‌های «بد» را از بین می‌برند و در نتیجه بوی نامطبوع را از بین می‌برند. برخی افراد ترجیح می‌دهند خودشان از سرکه سیب، جوش شیرین و آب لیمو دئودورانت درست کنند که همین اثر را دارد. اما این دئودورانت باید با احتیاط استفاده شود زیرا می‌تواند باعث سوختگی شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان