جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
7 بازدید

از کجا بفهمیم درد قفسه سینه، یک حمله قلبی است؟

از کجا بفهمیم درد قفسه سینه، یک حمله قلبی است؟
خواندن 4 دقیقه
0
(0)

درد قفسه سینه چه زمانی جدی است؟ احساس سوزش در قفسه سینه که به نظر نمی رسد از بین برود، و حتی احساس می کنید که در حال بدتر شدن است. آیا این یک حمله قلبی است یا چیز دیگری؟ این یک سوال آزاردهنده است، سوالی که میلیون ها نفر – و پزشکان – هر ساله با آن روبرو هستند. مشکل چیست؟ درد قفسه سینه می تواند علاوه بر حمله قلبی از ده ها بیماری ناشی شود، از پانکراتیت گرفته تا ذات الریه یا حمله پانیک.

میلیون ها نفر با درد قفسه سینه هر ساله در بخش های اورژانس بیمارستان ها دیده می شوند. اما تنها 20 درصد از آنها با حمله قلبی یا یک دوره آنژین ناپایدار روبرو شده اند، یک علامت هشدار دهنده که یعنی ممکن است به زودی حمله قلبی رخ دهد. تعداد کمی از آنها مشکل بالقوه خطرناک دیگری مانند آمبولی ریه (لخته شدن خون در ریه ها) یا تشریح آئورت (پارگی در لایه داخلی آئورت) دارند. برخی از آنها آنژین “منظم” را تجربه می کنند، که زمانی رخ می دهد که بخشی از قلب به اندازه نیاز خون غنی از اکسیژن در طول دوره های فعالیت بدنی یا استرس عاطفی دریافت نمی کند. با این حال، اکثر آنها دارای یک بیماری غیرمرتبط با قلب یا عروق بودند.

مشکل دیگر حملات قلبی این است که افراد مختلف آن را به روش های مختلف تجربه می کنند. برخی درد سینه دارند. برخی دیگر درد فک یا کمر درد دارند. برخی دیگر دچار تنگی نفس، یا خستگی شدید، یا حالت تهوع می شوند.

درد قفسه سینه و علائم حمله قلبی

درد قفسه سینه تنها یکی از نشانه های احتمالی حمله قلبی قریب الوقوع است. اگر متوجه یک یا چند مورد از علائم زیر در خود یا شخص دیگری شدید، فوراً با شماره اورژانس تماس بگیرید:

  • فشار ناخوشایند، فشردگی، پری، سوزش، سفتی یا درد در مرکز قفسه سینه
  • درد، بی حسی، نیشگون، گزگز، یا سایر احساسات ناراحت کننده در یک یا هر دو بازو، پشت، گردن، فک یا معده
  • تنگی نفس
  • حالت تهوع یا استفراغ ناگهانی
  • سبکی سر یا سرگیجه
  • خستگی غیر معمول
  • گرما/گرگرفتگی یا عرق سرد
  • سنگینی، ضعف یا درد ناگهانی در یک یا هر دو بازو

درد قفسه سینه را برای پزشک تان شرح دهید

پزشکان از اطلاعات زیادی برای تعیین اینکه چه کسی دچار حمله قلبی شده و چه کسی نشده، استفاده می‌کنند. آنها علاوه بر شرح علائم و مشخصات خطر قلبی شما از نتایج الکتروکاردیوگرام (ECG) و آزمایش خون به نام تروپونین قلبی استفاده می کنند. اما گاهی اوقات این موارد فوراً ناهنجاری را نشان نمی دهند. بنابراین، آنچه برای پزشک توضیح می دهید و سابقه پزشکی شما در تعیین مراحل اولیه درمان شما بسیار مهم است.

در اینجا مواردی وجود دارد که پزشکان شما می خواهند در مورد آنچه شما تجربه می کنید بدانند:

  • چه احساسی دارید (درد، فشار، سفتی و غیره)؟
  • ناراحتی‌تان کجاست؟
  • کی شروع شد؟
  • بدتر شده یا همینطور باقی مانده است؟
  • آیا این احساس ثابت است یا می آید و می رود؟
  • آیا قبلا آن را احساس کرده اید؟
  • قبل از شروع این احساسات چه کار می کردید؟

پاسخ‌های روشن به این پرسش‌ها تا حد زیادی به یک تشخیص درست کمک می‌کند. چند ثانیه درد مکرر چاقو کمتر احتمال دارد که حمله قلبی باشد، در حالی که دردی در مرکز قفسه سینه که به بازوی چپ یا فک گسترش می یابد، بیشتر احتمال دارد که یک حمله قلبی باشد.

وقتی درد قفسه سینه جدی است

بر خلاف درد زانو یا کمردرد، درد قفسه سینه چیزی نیست که تا فردا از آن شانه خالی کنید. همچنین چیزی نیست که درخانه تشخیص داده شود.  اگر نگران درد یا ناراحتی در قفسه سینه، بالای کمر، بازوی چپ یا فک هستید، سریع به پزشک مراجعه کنید. ممکن است دلایل زیر را برای به تاخیر انداختن کمک پزشکی داشته باشید:

  • خیلی جوان هستم (نیستید – حتی 20 ساله ها هم ممکن است دچار حمله قلبی شوند).
  • در شرایط خوبی هستم (حمله قلبی گاهی اوقات اولین نشانه بیماری قلبی است).
  • من خانواده ای دارم که باید از آنها مراقبت کنم (به همین دلیل است که باید سریع به بیمارستان برسید).
  • نمی‌خواهم کسی را آزار دهم (با نارسایی قلبی پیشرفته یا مرده، مزاحم بزرگ‌تری خواهید بود).

اگر سکته قلبی نباشد چه؟

درد قفسه سینه یک مشکل جدی است. اگر فکر می کنید ممکن است درد قفسه سینه شما به دلیل حمله قلبی باشد، فورا اقدام کنید. هرچه زودتر معاینه شوید، زودتر می‌توانید از نوعی درمان باز کردن شریان استفاده کنید که می‌تواند قلب شما را از آسیب دائمی محافظت کند. اگر هم سکته قلبی نبود که چه بهتر!‌ چیزی را از دست نداده اید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان