جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 8 دقیقه
5
(1)

عوامل زیادی در دنیا وجود دارد که می تواند زمینه ساز خشونت هایی خانگی در مقابله، کودکان، زنان و مردان شود، حال بهترین راه برای جلوگیری از اینگونه رفتار های ناپسند چیست؟در واقع بهترین راه مراجعه به مراکز اجتماعی رسیدگی به اینگونه مسائل می باشد،

هنگامی که یک فرزند چشم به جهان می گشاید با اولین افرادی که آشنا می شود خانواده آن می باشد، خانواده این فرزند را رشد می دهند ، این فرزند درحال بزرگ شدن و تکامل یافتن است ، اما فقط بزرگ شدن کافی نیست درست بزرگ شدن اهمیت بیشتری دارد، حال منظور از دست بزرگ شدن چیست؟ درست بزرگ شدن در واقع یعنی خانواده بتواند عواملی که باعث درست بزرگ شدن کودک می شود را بشناسید، این عوامل شامل چه چیز هایی می شود؟ این عوامل شامل خوراک فرزند، پوشاک، آسایش مادی و روانی می شود، اما مع الاسف باید ذکر کرد امروزه دربین خانواده ها هیچ چیز کامل نیست و بینای بسیاری از خشونت هایی خانوادگی هستیم حال باید بیان کرد آیا خشونت خانوادگی صرفا مقابل کودکان اتفاق می افتد، علت اصلی خشونت های خانگی در بین خانواده های ایرانی چه می باشد.

خشونت خانگی چیست؟ انواع خشونت خانگی؟

خشونت خانگی چیست؟ انواع خشونت خانگی؟

خشونت خانگی چیست؟ در واقع خشونت خانگی به خشونتی گفته می شود که در محیط خصوصی اعضای یک خانواده اتفاق می افتد که عمومااین خشونت در مقابل این عضو خانواده یا اعضای آن خانواده باشد.

متاسفانه خشونت های خانگی یا همان خانوادگی واقعیتی غیر قابل انکار می باشد و در تمامی طبقات مختلف چه قشر بالا، متوسط یا پایین آن را مشاهده می کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بیشترین افرادی که در معرض خشونت های خانوادگی قرار گرفته اند زنان می باشند،

طبق تحقیقات انجام شده با توجه به شیوع بالای خشونت های خانوادگی افراد خانواده باید غربالگری روانی شوند که غالبا با غربالگری های انجام شده عواملی چون افسردگی، سوء زن، اختلالات روانی، عوامل محیطی، آسیب های کودکی می باشد.

انواع خشونت های خانگی

  • خشونت های فیزیکی: به جرعت می توان گفت یکی از پر خطر ترین انواع خشونت ها خشونت فیزیکی می باشد، خشونت های که زیر فاکتور های خشونت فیزیکی قرار می گیرند می توان به ضرب و شتم، مشت و لگد، گاز گرفتن، هل، سوزاندن، کشیدن مو ، خفگی، حتی آسیب به حیوانات خانوادگی، شکستن اجسام باشد. در این نوع از خشونت بهترین راه مراجعه به مراکز حمایتی و یا شکایت از طریق قانونی می باشد، شما می توانید با مراجعه به بهترین وکیل کیفری قم از طریق قانونی پیگیری های لازم را انجام دهید و تحت حمایت مراجعه قرار بگیرید.
  • خشونت روانی: این نوع از خشونت ها شامل ، تمسخر، تهمت، توهین، تهدید به طلاق و یا زن دوم ، زندانی کردن، گرفتن فرزند، بیرون انداختن شخص از خانه ، حتی در مورد این نوع از دعاوی می بایست به گزینه هایی همچون نگاه به صحنه های خلاف عرف اشاره کرد. در این حال شما باز می‌تواند با مراجعه به مراکز قضایی یا بهترین وکیل قم  و شکایت از شخص مراحل قضایی،را طی کرده و از حقوق خود دفاع کنید.
  • خشونت جنسی: خشونت جنسی نیز یکی دیگر از نوع خشونت ها می باشد، خشونت جنسی در واقع شامل هر نوعی رابطه جنسی که بدون رضایت طرف مقابل باشد جزوی از خشونت جنسی بشمار می آید، از مصادیق آن می توان به تجاوز به عنف، مزاحمت، دست درازی، بارداری اجباری ، زور در رابطه جنسی زمان پریودی و یا بیماری، شما می تواند با شماری گیری ۱۲۳ اورژانس اجتماعی را از وضعیت خود باخبر کرده اورژانس اجتماعی شامل روانشناس و مدد کار می باشد،
  • خشونت اقتصادی: از انواع خشونت های خانگی می بایست به خشونت اقتصادی اشاره کرد که مصادیق آن گرفتن حقوق همسر بزور، ندادن نفقه، عدم پرداخت مخارج خانه، نابرابری های اقتصادی می شود،

خشونت خانگی علیه کودکان

خشونت خانگی علیه کودکان

شاید برایتان جالب باشد که بدانید سالانه ۱۰ میلیون کودک و نوجوان قربانی خشونت های خانوادگی می شود، این نوع از خشونت تو سط خانواده های کودکان و یا محافظان آنها اتفاق می افتد که شامل زد و خورد، آزار جنسی، آزار اقتصادی مان عدم پرداخت پول یا جلوگیری از کسب درامد، کنترل بیش از حد رفتار، زندانی کردن، چک وسایل شخصی بیش از حد مانند تلفن همراه ، اتاق خواب، تهدید به کشتن، گرفتن حیوان خانگی فرزند و یا کشتن آن می باشد.

حال این خشونت ها می توانند چه تاثیری بر روی کودکان و نوجوانان داشته باشد؟ مع الاسف باید گفت اگر بخواهیم اثرات خشونت خانگی بر روی کودکان و نوزادان بیان کنیم باید بگوییم که می تواند باعث آسیب های روانی، مانند شب اداری، خوردن ناخن ، آسیب به بدن خود ، در کودکان بالای ۸ سال گریه و عدم خوردن شیر در نوزادان می شود، در نوجوانان نیز می تواند دعوا با خانواده ، ترک محل زندگی، دعوا با دوستان، یا اگر بخواهیم بیشتر به تاثیراتش روی نوجوانان اشاره کنیم باید به استفاده مواد مخدر، داشتن رابطه جنسی پر خطر، آسیب به دیگران می شود.

نکته دیگری که در رابطه با اثرات خشونت خانگی در کودکان وجود دارد اثرات بلند مدت آن روی فرزندان است، فرزندانی که مورد اجابت خشونت های خانوادگی یا خانگی قرار گرفته اند عموما هنگامی که در بزرگسالی وارد رابطه می شوند رفتار هایی مانند خانواده اش نشان می دهد.

به عنوان مثال فردی در کودکی خودش را زندانی می کردنند و یا دائما درحال کتک خوردن از خانواده ه اش،بوده همین رفتار را در بزرگسالی در مقابل فرزندش تکرار می کند. حتی این خشوونت ها ممکن است اثرات مخرب دیگری همچون افسردگی، عدم ثبات اخلاقی، دیابت، چاقی عصبی، عدم اعتماد به نفس، عدم ارتباط با دیگران، ترس از پیدا کردن دوست بگذارند.

خشونت خانگی علیه زنان

خشونت خانگی علیه زنان

خشونت خانگی علیه زنان علاوه بر جنبه های حقوقی که دارد تاثیرات جسمی و روانی حتی اجتماعی را نیز در بر میگیرد، خشونت خانگی علیه زنان می تواند شامل آزار جنسی ، آزار اقتصادی حتی زد و خورد شود که اگر به درستی مدیرت نشود غالبا باعث مرگ، آسیب های جنسی غیر قابل درمان ، آسیب های روانی مخرب شود.

شاید جالب باشد بدانید ۵۴ درصد زنان متاهل حاضر در ایران در معرض خشونت های خانگی قرار می گیرند. همچنین تحقیقات انجام شده ثابت کرده است که هرچه تعداد فرزندان در خانواده بیشتر باشد زن بیشتر در معرض خشونت خانگی قرار می گیرد‌.

خشونت خانگی علیه مردان

شاید برایتان خنده دار به نظر برسد اما خشونت خانگی علیه مردان نیز درصد بالایی را شامل می شود.
از آنجایی که جامعه بیشتر درباره حق و حقوق زن سخن می گوید اما بهتر است کمی خشونت در مقابل مردان را هم مورد بررسی قرار دهیم ، حال خشونت در مقابل مردان به چه صورت می باشد؟

خشونت در مقابل مردان اصولا به صورت کتک زدن مرد از طرف زن یا فرزندان، تحقیر مرد و یا کوچک شماردن آن، خشونت در کلام، استفاده از الفاظ رکیک و نسبت دادن آن به مرد،جلوگیری از عدم ارتباط با دیگران ، سلب اختیارات از مرد و عوامل دیگر می باشد.

علت اصلی خشونت های خانگی چیست؟

علت اصلی خشونت های خانگی چیست؟

از جمله عوامل زمینه ساز خشونت های خانگی می بایست به نگرش های سنتی و عوامل فرهنگی آن خانواده اشاره کرد. که اصولا طبق روال خانوادگی زن با مرد که از قدیم و الیام وجود داشته است . برای مثال در خانواده ای که مرد بزرگ شده است مادرش همیشه یک زن خانه دار بوده و هیچوقت نباید به خرید یا سرکار و یا ارتباط با دیگران انجام میگرفته.

پس نتیجه اگر مرد نیز درمان نشود همین روال را برای همسر خودش پیش می گیرد. و یا خانومی که دائما در حال کتک خوردن بوده و یا اجازه صحبت با دیگران را نداشته، اجازه بیرون رفتن را نداشته ، پولی از پدر و مادرش دریافت نمی کرده در صورت عدم درمانش همین روال را برای تربیت کودکش پیش می گیرد.

از دیگر عوامل دخیل که دامن زننده خشونت های خانگی می باشد باید به نارضایتی و بی میلی روابط زوجین می باشد، درصورتی که مرد یا زن نتوانند یکدیگر را از رابطه راضی نگهدارند باعث خشونت در مقابل یکدیگر می شود. آنها نمی توانند به خوبی با یکدیگر ارتباط بر قرار کرده ، حتی نمی توانند به خوبی با یکدیگر ارتباط کلامی بگیرند پس متوسل به صحبت های خشونت بر انگیر در مقابل همدیگر می کنند.

اعتیاد می تواند عامل دیگر باشد: طبق تحقیقاتی که تیم bartarin vokla انجام داده است به این نتیجه رسیدیم که اعتیاد نیز عامل دیگر خشونت های خانگی می باشد البته باید ذکر کنم اعتیاد نه تنها خشونت های خانگی را در بر میگیرد بلکه باعث بروز خشونت های دیگر در جامعه می شود.

سخن غایی

مقاله علت اصلی خشونت های خانگی در بین خانواده های ایرانی به پایان رسید همانطور که خواندید عوامل زیادی در دنیا وجود دارد که می تواند زمینه ساز خشونت هایی خانگی در مقابله، کودکان، زنان و مردان شود، حال بهترین راه برای جلوگیری از اینگونه رفتار های ناپسند چیست؟ در واقع بهترین راه مراجعه به مراکز اجتماعی رسیدگی به اینگونه مسائل می باشد، همانطور که در مطالب بالا نیز به آن اشاره کردیم شما می توانید با شمارع گیری 123که اوژانس اجتماعی می باشد، آنها را از وضعیت خود با خبر کرده و از آنها در خواست کمک کنید و یا می توانید با مراجعه به وکلای کیفری و خانواده حاذق و ماهر این عمل قبیح را به طور قانونی مورد بررسی قرا دهید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان