جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.7
(3)

چه چیزی می‌تواند آزاردهنده‌تر از سرفه مداوم باشد؟ به ویژه اگر شب‌ اتفاق بیفتد. در واقع سرفه شبانه بر روند به خواب رفتن، عمیق خوابیدن و استراحت کافی اثرگذار باشد. اما چطور می‌توان سرفه به ویژه سرفه شبانه را درمان کرد؟ واقعیت این است که داروهای ضد سرفه بدون نسخه در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند. با این حال اگر تمایل دارید سرفه را با مواد طبیعی درمان کنید، این نوشتار مخصوص شماست. درمان فوری سرفه شبانه را در این مطلب خواهید یافت. با بخش سلامتی خبرنامه همراه باشید!

۱۲ راهکار برای آرام کردن سرفه‌های شبانه

اینکه چطور سرفه شبانه را متوقف کنیم بستگی دارد به این که چقدر جدی است و اصلا دلیل سرفه‌تان چیست. پزشکان توصیه می‌کنند اگر سرفه‌های شما دائمی، بسیار شدید است و با علائم نگران‌کننده دیگری همراه است، می‌بایست حتما به پزشک مراجعه کنید.

اگر هم می‌خواهید سرفه شبانه تان را بهبود بدهید تا کمی بهتر بخوابید موارد زیر به دردتان خواهند خورد:

هیدراته بمانید

هیدراته نگه داشتن بدن می‌تواند به شل شدن مخاط و خلاص شدن از شر آن کمک کند. حتما بدن را با مایعات فراوان آبرسانی کنید. می‌توانید این کار را با نوشیدن آب به دفعات مورد نیاز و خوردن غذاهای غنی از آب مانند آناناس، توت فرنگی و پرتقال انجام دهید.

چای گیاهی با عسل و لیمو بنوشید

 نوشیدن چای به دلیل عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی، آلرژی‌ها و آبریزش بینی و درمان سرفه توصیه می‌شود. یک درمان فوری سرفه شبانه که بسیار هم ساده است، نوشیدن چای گیاهی شبانه با عسل و لیمو است. عسل به پوشاندن گلو و جلوگیری از تحریک و رفلکس سرفه کمک می‌کند. لیمو دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند به درمان سرفه کمک کند. شما می‌توانید چای‌های داغ دیگر را نیز امتحان کنید، زیرا ممکن است برای تسکین گلوی دچار سوزش مفید باشند.

عسل درمان فوری سرفه شبانه است

7 Unique Health Benefits of Honey

عسل یک سرکوب کننده طبیعی سرفه است که به کاهش دفعات سرفه و شدت سرفه کمک می‌کند.

درمان فوری سرفه شبانه: دوش بخار بگیرید

 بخار حاصل از حمام به هوا رطوبت می‌دهد و می‌تواند به باز شدن راه‌های هوایی و شل شدن ترشحات در بینی کمک کند. قبل از خواب یک دوش بخار بگیرید تا سرفه تان تسکین بیابد و به بدنتان کمک کنید تا خواب بهتری داشته باشد.

دقت کنید که چه چیزی و چه زمانی می‌خورید

اگر سرفه شبانه به دلیل ریفلاکس معده باشد، توصیه می‌شود از خوردن وعده‌های غذایی سنگین، تند، چرب و آخر شب اجتناب کنید، زیرا ممکن است علائم GERD را بدتر کرده و باعث سرفه‌های شبانه شود. غذاهای سرشار از فیبر، آب و موارد قلیایی می‌توانند علائم شما را بهبود بخشند. بنابراین حداقل 3 ساعت قبل از خواب این مواد غذایی را بخورید. این غذاها عبارتند از موز، برنج قهوه ای، سیب زمینی شیرین، کلم بروکلی، هندوانه، هویج، خیار، آناناس و آب گوشت.

داروهای OTC را برای GERD امتحان کنید

برخی از گزینه‌های دارویی OTC شامل آنتی‌اسیدهایی مانند Tums یا داروهایی هستند که تولید اسید مانند فاموتیدین (پپسید) یا امپرازول (Prilosec) را مسدود می‌کنند. این داروها می‌توانند با کاهش میزان اسیدی که گلو را تحریک می‌کند و باعث سرفه می‌شود، به سرفه شبانه مرتبط با رفلاکس کمک کند.

یک آنتی هیستامین مصرف کنید

داروهای آنتی هیستامین، که به آلرژی کمک می‌کنند، ممکن است برای سرفه‌های شبانه مفید باشند. مصرف آنتی هیستامین مانند دیفن هیدرامین (بنادریل) یا لوراتادین (کلاریتین) پیشنهاد می‌شود.

با سر بالاتر از بدن دراز بکشید

اگر سرفه‌های شما ناشی از GERD باشد، یکی از ساده‌ترین راه‌حل‌ها بالا بردن بالش به اندازه ۱۰ تا ۱۵ سانت است. فقط یک شیب جزئی کافی است تا گرانش، اسید معده را در معده نگه دارد. 

از یک دستگاه بخور استفاده کنید

اگر سرفه به دلیل هوای خشک است، استفاده از دستگاه بخور را در نظر بگیرید. البته توصیه می‌شود رطوبت را بین 40 تا 50 درصد نگه دارید. “هر مقداری بیشتر از این می‌تواند سرفه شما را بدتر کند یا خطر عفونت را افزایش دهد.

گیاه دارویی عشقه: درمان فوری سرفه شبانه

برخی از شربت‌های سرفه حاوی خلط آورهای طبیعی مانند عصاره عشقه (Hedera helix) هستند. یک مطالعه در سال 2020 با شرکت 118 نفر به این نتیجه رسید که استفاده از شربت عشقه به مدت 7 روز باعث بهبود علائم برونشیت حاد و اختلالات خواب مرتبط با سرفه می شود.

آویشن 

آویشن (Thymus vulgaris) گیاهی با خواص ضد اسپاسم، ضد میکروبی، ضد التهابی، تعدیل کننده سیستم ایمنی و آنتی اکسیدانی است. ماده موثر در آویشن تیمول است. دمنوش آویشن می‌تواند تا حد زیادی به درمان سرفه کمک کند. اگر هر روز صبح دمنوش آویشن با معده خالی بنوشید….

روغن‌های معطر

روغن‌های معطر و اسانس‌ها ممکن است به کاهش سرفه و سایر علائم برونشیت و سایر عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی کمک کنند.

گیاهان دارای روغن که مالعات مختلف اثرگذاری‌شان را در درمان سرفه اثبات کرده اند، عبارتند از:

  • رازیانه
  • اکالیپتوس
  • نعناع فلفلی

برای درمان فوری سرفه شبانه می توانید چند قطره اکالیپتوس یا نعناع فلفلی را به آب اضافه کرده و آن را استنشاق کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان