جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.3
(4)

فلفل شیرین یا تند یکی از چاشنی های فوق العاده برای غذاست که اکثرا همه دوستش دارند. اگر فلفل قرمز دوست دارید، پس می‌توانید آن را به راحتی در گلدان بکارید تا هر موقع که نیاز داشتید، بچینید و در ترکیب غذایتان مصرف کنید. بیایید با ترفند کاشت فلفل قرمز در گلدان آشنا شویم.

ترفند کاشت فلفل قرمز در گلدان

ترفند کاشت فلفل قرمز در گلدان

اگر مراحله زیر را قدم به قدم انجام دهید، می توانید 35 تا 45 روز دیگر فلفل قرمز برداشت کنید.

دانه‌ها را بین ۲ حوله کاغذی مرطوب قرار دهید

یک دستمال کاغذی را روی میز بگذارید و خیس کنید. سپس دانه های فلفل را روی حوله کاغذی پخش کنید و یک حوله کاغذی دیگر را نیز خیس کنید و روی دانه ها قرار دهید. سپس دانه ها را داخل کیسه یا ظرف پلاستیکی قرار دهید و درب آن را ببندید. وقتی دانه ها جوانه زدند خیس کنید و روی میز بگذارید. دانه‌های فلفل را روی حوله کاغذی بپاشید، سپس حوله کاغذی مرطوب دوم را روی آن بپوشانید. دانه‌ها را داخل کیسه یا ظرف پلاستیکی قرار دهید و در آن را ببندید.

دانه های فلفل قرمز را برای 2 تا 5 روز در مکانی گرم نگهدارید

حالا ظرف را در یک مکان گرم نگهدارید. دمای هوا باید 21 تا 27 درجه سانتیگراد باشد اما باید دقت کنید، نباید منبع گرما خیلی زیاد باشد تا کیسه پلاستیکی یا ظرف ذوب شود.

سینی کاشت بذرها را با کمپوست پر کنید

سینی کاشت بذرها را با کمپوست پر کنید

هنگامی که دانه‌های شما متورم شدند یا شروع به جوانه زدن کردند، آن ها را به خاک منتقل کنید. یک سینی کاشت بزرگ را تا لبه با کمپوست سبک پر کنید. بعد روی سطح خاک را آبیاری کنید. اما تا زمانی که جوانه ها رشد نکرده اند، خیلی آن ها را آبیاری نکنید.

دانه‌ها را روی سینی پخش کنید و با یک لایه نازک خاک بپوشانید

دانه ها را به فاصله 5 سانتی متری روی خاک بریزید و روی آن را با خاک یا کمپوست بپوشانید. حالا به آرامی خاک را فشار دهید و با یک اسپری روی خاک مه پاشی را انجام دهید.

روی سطح سینی را با پلاستیک بپوشایند

برای این که بذرهایتان جوانه بزنند، با یک تکه پلاستیک روی سینی را بپوشانید. با این کار می توانید گرما و رطوبت خاک را حفظ کنید تا دانه ها زودتر جوانه بزنند.

رطوبت خاک را به مدت 2 هفته کنترل کنید

جوانه زدن دانه های فلفل قرمز به 2 هفته زمان نیاز دارد. در این مدت از مرطوب بودن خاک مطمئن شوید، خاک نباید خیس یا خشک باشد، بلکه به انداه مه پاشی به جوانه ها آب بدهید.

پس از جوانه زدن، نهال‌ها را در مکانی روشن و آفتابی قرار دهید

وقتی جوانه ها رشد کردند، ظرف نهال فلفل های قرمز را زیر نور مستقیم و گرم خورشید قرار دهید تا به خوبی زیر آفتاب قرار بگیرند.

نحوه کاشت فلفل قرمز در گلدان

نحوه کاشت فلفل قرمز در گلدان

حالا نهال ها را در گلدان بکارید

وقتی هر نهال به 5 تا 6 برگ رسیدند، آن ها را از سینی به گلدان انتقال دهید. هنگام انتقال نهال مراقب ریشه ها باشید تا به آن ها آسیب نرسانید. قبل از برداشتن نهال ها از روی سینی آن‌ها را به آبیاری کنید تا در طول انتقال به گلدان از خاک جدا شنوند.

گلدان را پر از خاک با زهکشی مناسب انتخاب کنید

هر نهال را در یک گلدان ۱۰ سانتیمتری پر از خاک با سوراخ های زهکشی خوب بکارید. خاک را کمی آبیاری کنید و در مرکز گلدان یک حفره ایجاد کنید تا نهال درون آن قرار بگیرد. سپس دوباره گلدان را پر از خاک کنید. اگر در آب و هوای سرد زندگی می کنید، گلدان فلفل قرمز را درون خانه نگهدارید و برای رشد بهتر آن ها از لامپ رشد استفاده کنید.

فلفل قرمز به 8 ساعت نور مستقیم خورشید نیاز دارد

گیاه فلفل قرمز برای رشد و تولید فلفل به نور خورشید زیاد نیاز دارد. در واقع مقدار نوری که گیاه دریافت می‌کند مستقیماً روی سرعت و اندازه رشد آن تأثیر می‌گذارد، بنابراین، بعد از انتقال نهال به گلدان آن را روزی 6 تا 8 ساعت زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید تا خیلی سریع رشد کند.

زمانی 2 سانتی متر بالای خاک خشک شد، به گیاه آب بدهید

زمانی 2 سانتی متر بالای خاک خشک شد، به گیاه آب بدهید

گیاهان فلفل را به طور مرتب آب دهید اما نه زیاد. خاک سطح گلدان فلفل باید به اندازه 2 تا 5 سانتی متر خشک شود تا دوباره به آن آب داده شود.

گیاهان فلفل را به طور منظم با کود محلول در آب کود دهید

پس از دو هفته از کاشت گیاهان فلفل در گلدان به آن کود بدهید. کود محلول در آب مناسب گیاه فلفل قرمز شامل نیتروژن، فسفر و پتاسیم می شود. سعی کنید هر چند وقت یک بار به گیاه کود محلول بدهید.

گلدان بزرگتر انتخاب کنید

پس از این مدت برای رشد بیشتر و بهتر گیاه فلفل شما به یک گلدان بزرگتر نیاز دارید. طبق دستور انتخاب اولین گلدان برای گیاه فلفل قرمز، گلدان دوم را هم به همین شکل انتخاب کنید و بدون آسیب رساندن به ریشه گیاه، آن را به گلدان جدید منتقل کنید.

برداشت فلفل ها

گیاه فلفل همانطور که در حال رشد است، تولید گل نیز می کند. وقتی گل ها بریزند، میوه های فلفل قرمز جای آن ها را می گیرند. در این مدت صبر کنید تا فلفل ها به حداکثر اندازه برسند، طوری که وقتی آن ها را فشار دهید، احساس سفت شدن کنید. بعد با یک قیچی یا دست آن ها را از ساقه بچینید. موقع چیدن فلفل ها از دستکش استفاده کنید تا دچار واکنش آلرژیک نشوید. برخی افراد ممکن است با کپسایسین موجود در فلفل دچار حساسیت پوستی شوند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان