جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.3
(4)

این که تا لاک می زنیم و دو لیوان آبکشی می کنیم، لاک ناخن لب پر می شود از مشکلات همیشگی خانم هاست. اما چطور می توانیم طول عمر ناخن ها را افزایش دهیم؟ در واقع یکی از بدترین اتفاقات برای ناخن ها، لب پر شدن لاک ناخن است که به دست ها جلوه زشت و نامرتب می دهد. به همین دلیل ما برای یافتن یک راه حل مناسب و مطمئن به این نکات مهم رسیده ایم که حتما مطالعه کنید!

چرا لاک ناخن سریع لب‌پر می‌شود؟

چرا لاک ناخن سریع لب‌پر می‌شود؟

لب‌پر شدن یا پاک شدن سریع لاک ناخن ها، دلایل متفاوتی دارد مثلا یکی از آن ها جنس روغنی لاک یا شستشوی بیش از حد دست‌هاست. اما دلایل دیگر نیز باعث لب‌پر شدن لاک می شود مثل شیوه نادرست لاک زدن یا خشک نشدن کامل لاک همه از دلایل پاک شدن سریع لاک ناخن است. از این رو لاک ناخنی بخرید که ماندگاری بالا داشته و سرعت خشک شود. در ادامه نیز می توانید نکات خیلی خوب در مورد افزایش طول عمر لاک ناخن ها بخوانید که به دردتان خواهد خورد.

قبل از لاک زدن ناخن ها را آماده کنید

قبل از لاک زدن، لاک قبلی را به طور کامل لاک بزنید. هرگز لاک روی لاک نزنید. سپس وقتی لاک را پاک کردید، سطح ناخن را تمیز کنید، نباید اثری از استن روی ناخن ها باقی بماند. حالا ناخن ها آماده لاک زدن هستند.

مانیکور ناخن

مانیکور ناخن

از نکات مهم دیگر که به افزایش طول عمر لاک ناخن ها کمک می کند، مانیکور کردن ناخن هاست. همان قدر که فرم ناخن‌ها و سوهان کشی می تواند باعث سلامت و رشد ناخن‌ها شود، به همان اندازه از لب‌پر شدن لاک ناخن‌ها جلوگیری می کند.

اندازه ناخن

اکثر خانم ها عاشق ناخن‌های بلند هستند و هرچند ناخن های بلند، سطح بیشتری برای لاک زدن دارد، به همان اندازه نیز احتمال لب‌پر شدن لاک را افزایش می دهد. همچنین ناخن های خیلی بلند باعث می شود به اشیاء مختلف برخورد کرده و بشکند یا لاک ناخن نوک ناخن ها پاک شود. پس لاک را روی ناخن های کوتاه تا متوسط بزنید و طول عمر لاک تان را افزایش دهید.

بیس کت بزنید

یکی از راه‌‌های فوق العاده کاربردی برای افزایش طول عمر لاک، استفاده از بیس کات است. حتما قبل از لاک زدن، روی ناخن ها بیس کت بزنید. این محلول نه تنها از لاک شما محافظت می‌کند، بلکه به حفظ سلامت ناخن ها نیز کمک می کند. حتما دیده اید که بعد از پاک کردن لاک، سطح ناخن ها زرد رنگ می شوند، اگر بیس کت بزنید این اتفاق برای ناخن ها نمی افتد. علاوه بر این، برخی از بیس کات‌ها حاوی مواد تقویت‌کننده ناخن است که به رشد و سلامت ناخن ها کمک می کنند.

درست لاک بزنید

هنگام لاک زدن تمام سطح ناخن را یکنواخت لاک بزنید تا محل برخورد لاک با اشیا پیرامون بسته شود. پس فرچه را از لاک پر کنید و از وسط ناخن شروع به لاک زدن کنید، سپس دو طرف ناخن را لاک بزنید. با دقت این کار را انجام دهید تا اطراف ناخن ها کثیف نشود.

از گلیتر یا لاک های اکلیلی استفاده کنید

از گلیتر یا لاک های اکلیلی استفاده کنید

همانطور که در اطراف خود می بینید، امروزه گلیترها جزء ترند آرایشی به شدت محبوب هستند. گلیتر یا گلایتر می‌تواند به طولانی شدن عمر لاک کمک می کنند. پس کمی گلایتر درون رنگ لاک مورد نظرتان بریزید یا یک لاک اکلیلی بخرید. این لاک مقاومت بیشتری در برابر پاک شدن دارد.

دو لایه لاک بزنید

در دسترس نبودن بیس کت دلیل نمی شود که از لاک زدن منصرف شوید، بلکه شما می توانید دو لایه لاک بزنید، یعنی به جای یک لایه لاک ضخیم، دو لایه لاک بزنید، به طوری که لایه اول نازک و لایه دوم بعد از خشک شدن کامل لایه اول، زده شود. این دو لایه لاک زدن می تواند از لب‌پر شدن لاک روی ناخن ها جلوگیری کند. اما دقت کنید نباید لاک خیلی ضخیم باشد، زیرا به جای این که لاک مدت طولانی روی ناخن باقی بماند، برعکس خیلی سریع تر از همیشه لب پر می شود. بنابراین ضخامت لاک نباید زیاد نازک یا زیاد ضخیم باشد.

تاپ کت بزنید

تاپ کت‌ها به عنوان لایه‌هایی محافظ باعث افزایش طول عمر لاک ناخن می شوند زیرا روی لاک ناخن ها قرار می گیرند و علاوه بر جلوگیری از لب‌پر نشدن لاک ناخن باعث درخشندگی ناخن ها نیز می شوند. با این حال فراموش نکنید که تاپ کت ها می توانند براق و مات باشند. پس اگر نمی خواهید لاک ناخن‌تان براق باشد، از تاپ کت‌های مات کننده استفاده کنید.

ترفند ساده برای لب پر نشدن لاک ناخن

ترفند ساده برای لب پر نشدن لاک ناخن

برای این که لاک ناخن ها لب پر نشوند، حتما حتما به این ترفند توجه کنید!

  • قبل از لاک زدن دست هایتان را خوب بشویید تا سطح دست و ناخن هیچ نوع چربی نداشته باشد.
  • یک بافر مناسب بردارید و سطح ناخن ها را در یک جهت بافرکشی کنید.
  • حالا با یک دستمال خشک یا یک شات پودرهای مانده روی سطح ناخن ها پاک کنید.
  • سپس روی سطح ناخن ها ابتدا بیس کت بزنید.
  • سعی کنید 2 لایه لاک نازک روی بیس کت بزنید و صبر کنید تا کامل خشک شود.
  • حالا روی لایه های لاک یک لایه تاپ کت بزنید. اگر تاپ کت خشک کن باشد، خیلی سریع لایه های لاک خشک شده و هیچ خطی روی لاک نمی‌افتد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان