جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
20 بازدید

آیا می دانستید انگشت کردن در بینی می‌تواند عامل ابتلا به آلزایمر باشد؟

آیا می دانستید انگشت کردن در بینی می‌تواند عامل ابتلا به آلزایمر باشد؟
خواندن 3 دقیقه
5
(1)

شاید بارها شنیده باشید که عوامل مختلفی مانند تغییرات مربوط به سن و سال در مغز، عوامل ژنتیکی و محیطی و حتی سبک زندگی می توانند باعث ابتلا فرد به آلزامیر شوند. به همین دلیل ممکن است برای تان عجیب باشد اگر بشنوید انگشت کردن در بینی نیز یکی از عوامل ابتلا به آلزایمر شناخته شده است.

بر اساس یک تحقیق جدید “انگشت کردن در بینی” به منظور تخلیه آن باعث می شود میکروب‌هایی به مغز وارد شوند که احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش می‌دهند.

انگشت کردن در بینی عامل ابتلا به آلزایمر

به باور محققین پروتئینی به نام «بتا آمیلوئید» علت زوال عقل پیشرو است که از ویژگی های اصلی بیماری آلزایمر به حساب می آید. براساس این تحقیق، بتا آمیلوئید ممکن است در مغز به عنوان مکانیسم دفاعی در برابر عوامل بیماری‌زایی تولید شود که با فرو کردن انگشتان کثیف به سوراخ بینی وارد می‌شوند.

در این تحقیق همچنین آمده است که عفونت‌های ویروسی، قارچی، و باکتریایی می‌توانند عاملی برای بروز بیماری آلزایمر باشند. این پاتوژن‌ها عوامل شناخته‌شده ایجاد عفونت‌های مداوم، پنهان، یا مزمن در بافت‌های مخاطی هستند. این بافت‌ها که شامل اپیتلیوم بینی است، می‌توانند برای مدتی طولانی بدون ایجاد علائم آشکار در مغز باقی بمانند، و بعد با عواقب پاتولوژیک وارد مغز انسان شوند.

با توجه به ارزیابی های انجام شده، بیماری آلزایمر می تواند برای حداکثر 70 درصد از 55 میلیون نفر در جهان عاملی برای زوال عقل باشد. بر اساس گفته موسسه ملی پیری آمریکا علت آلزایمر می‌تواند ترکیبی از تغییرات مربوط به سن و سال در مغز، عوامل ژنتیکی و محیطی، و سبک زندگی باشد.

محققین می‌گویند در این طبقه‌بندی انگشت کردن در بینی زیرمجموعه «سبک زندگی» قرار می گیرد، البته خبر خوب این است که شما می توانید این عادت را تغییر دهید تا از بروز زوال عقل جلوگیری صورت گیرد. محققان توصیه می‌کنند که انگشت کردن در سوراخ بینی‌تان را متوقف کنید، و هرچند شاید پاک کردن بینی با انگشت ایده خوبی در آن لحظه باشد، اما در درازمدت خطرناک است.

آن ها می افزایند؛ بهداشت بینی را باید از طریق روش های مناسب رعایت کرد که می تواند شامل تمیز کردن بینی از طریق شستشوی بینی با آب نمک و فین کردن آرام در دستمال کاغذی شود.

پژوهشگران بر این باورند که یکی از درس‌های مهم همه‌گیری کرونا اهمیت شستن مرتب دست بود. به همین دلیل توصیه می‌کنند اگر عادت دارید زیاد انگشت در بینی‌تان کنید، لااقل دستان‌ خود را به طور مرتب بشویید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان